U subotu, 29. januara 2022. u 14.30, na Trgu Nikole Pašića počeće tradicionalna biciklistička vožnja Beogradska Kritična masa.
Biciklisti će krenuti u protestnu vožnju koju će završiti na Studentskom trgu.
Povod je ukidanje biciklističke staze u Uzun Mirkovoj ulici, da bi se zadržala parking mesta ispred luksuznog hotela Square Nine i zgrade Jugoslovenske kinoteke.
„Nažalost, ponovo se pokazuje da je Beograd automobilski orijentisan grad, iako u svakom obraćanju gradonačelnika i njegovih zamenika možemo čuti hvalospeve o tome kako Beograd ‘menja hijerarhiju u saobraćaju, i na prvo mesto stavlja pešake, bicikliste i javni prevoz, pa tek onda privatne automobile’.
Plan održive urbane mobilnosti, koji je usvojila gradska skupština 2021. godine, ima zacrtane upravo takve održive ciljeve, i bio je među tri najbolja plana u konkurenciji Evropske komisije 2021. (Bilbao i Grenobl)… Međutim, pokazalo se da je taj plan mrtvo slovo na papiru, čijih se preporuka niko ne pridržava.
Prošlu, a i ovu godinu smo započeli sa budžetom grada koji ne izdvaja ni jedan dinar za razvoj biciklističke infrastrukture. Sledeći korak je bilo već pomenuto skraćivanje vrlo frekventne biciklističke staze u Uzun Mirkovoj ullici, zarad puštanja autobuske linije Eko2 u oba smera“, naveli su u saopštenju iz UG Ulice za bicikliste i dodaju…
„Iako je parkiranje za većinu Beograđana visoko na hijerarhiji problema koje treba rešavati, političke opcije nemaju dovoljno hrabrosti da građanima kažu neprijatnu istinu, a to je da povećavanje parking kapaciteta ne može biti dobro ni za jedan grad, niti je igde u svetu donelo rešenje problema gradskih gužvi i transporta u gradovima.

Povećanje ponude parkiranja je naprotiv medveđa usluga građanima, koji su nesvesni činjenice da je u gradovima sve manje prostora, gledaju sopstveni komoditet i žele parking ispod svoje terase, dok političari grčevito čuvaju svoje mandate, ne zamerajući se vlasnicima četvorotočkaša koji su značajana i vrlo osetljiva grupa glasača.
Kao kolaterna šteta ovakve populističke politike stradaju svi građani, jer buka, zagađenje i gužve ne biraju i pogađaju sve kategorije korisnika. Zbog zakrčenih trotoara, otežano se kreću osobe sa invaliditetom, roditelji sa kolicima, stariji i slabo pokretni.
Ostaje samo nada da će izbori doneti neke nove političke opcije, koje će imati dovoljno političke hrabrosti da se sa problemom uhvate u koštac na pravi način, nuđenjem alternativa, poboljšanjem javnog prevoza i boljih uslova za vožnju bicikla i ostalih mikrobilnih opcija, ali i merama destimulacije vožnje privatnih automobila“. (danubeogradu.rs)

Dan u Beogradu osnovan je 2011. godine i jedan je od najčitanijih lokalnih portala u Srbiji. Osnivač i glavni urednik je Nenad Mandić – Ah Neša.