U galerijama „Haos“ (Dositejeva 3) i „Sanjaj“ (Dositejeva 11) radove će predstaviti Danka Dimitrijević na izložbama „Priroda“ i „Društvo“.
Umetnica prefinjenog senzibiliteta, koja od svojih početaka do danas pristupa veoma ozbiljno svim zadatim likovnim problemima, predstaviće crteže u galeriji „Haos“ i slike i skulpture u galeriji „Sanjaj“, iako obe izložbe čine jednu koncepcijsku i tematsku celinu.
Izložbu slika / objekata u Galeriji Sanjaj otvara Sanja Janković u utorak, 22. februara 2022. od 18.00, a u Galeriji Haos tačno u 20.00 zainteresovanima će se obratiti Borka Božović i umetnica.
Obe izložbe traju do 18. marta.
Danka Dimitrijević: Povratak prirodi
Svedoci smo danas gigantskih promena, kako u društvima, tako još više u prirodi, budući da je čovek toliko zagadio planetu da se dešavaju neverovatne kataklizme i klimatske promene. Ekološke teme su inače u fokusu današnjice tako da i likovna umetnost predstavlja polje delovanja i reakcije na očigledno čovekovo posrnuće.
Ptice su ovde sublimat životnih procesa na planeti zemlji, simbol i metafora za naš nemar, za sputana krila kojima ne damo da se razmahnu, ali i za ponovni mogući uzlet i spas ukoliko budemo razumni.
Radovi Danke Dimitrijević, posebno crteži, poseduju elemente asocijativnog, katkad apstraktnog, imaginarnog, poetičkog prizora, koloristički energičnog, ali sa simbolikom posebne osećajnosti, sa unutrašnjim zvucima poput onih koje nam zna izazvati melaholična muzika ili, kako su to neki primetili, kao tuga koju nosi „fado“.
Ako crteži u suštini i jesu mentalni zapisi, onda su Dankine ptice svojevrsne emotivni iskazi njene senzitivne duše, duboko promišljene i likovno znalački sprovedene strukture, ali i izrazi njenih zabrinutosti nad konačnom sudbinom čovekovom i cele planete. Postavku u Haosu prati odabrana fado muzika i glas Amalije Rodrigez.
Predgovor za kataloge je sačinila istoričarka umetnosti Jovana Pikulić, koja na jednom mestu ističe:
„Umetnost Danke Dimitrijević poziva na povratak prirodi. Nekada se na osnovu migracija ptica određivala smena godišnjih doba, kao i dužina trajanja nastupajućeg klimatskog perioda.
Prestankom posmatranja izgubili smo moć predviđanja, pa nespremno dočekujemo tragedije koje smo proizveli. Ukoliko je nekada postojao zahtev da umetnost bude ogledalo stvarnosti, zatim da kritički odrazi stvarnost, pa da stvara sopstvenu stvarnost; u Dankinom radu prepoznajemo i jednu novu težnju – da vrati čoveka stvarnosti“…
(danubeogradu.rs)