Naslovna » BG svaštara » Književnost » Kreativni centar: 10 desetominutnih priča i 10 desetominutnih priča o životinjama
Kreativni centar: 10 desetominutnih priča i 10 desetominutnih priča o životinjama
Kreativni centar: 10 desetominutnih priča i 10 desetominutnih priča o životinjama

Kreativni centar: 10 desetominutnih priča i 10 desetominutnih priča o životinjama

Samo deset minuta čitanja dnevno u velikoj meri može uticati na razvoj čitalačkih veština kod dece, bez obzira da li deca čitaju sama ili im čita neko od odraslih.

U istraživanju koje je sprovela izdavačka kuća „Scholastic“ iz Engleske, više od 80% roditelja i dece izjavilo je da uživa u zajedničkom čitanju, jer vreme provedeno na ovaj način postaje važan deo porodičnih uspomena.

Zajedničko čitanje razvija maštu i kritičko mišljenje, naročito ako je praćeno postavljanjem pitanja i razgovorom o pročitanom. Takođe, ovaj ritual okuplja i zbližava porodicu, što može biti odlična prilika za razgovor o mnogim važnim temama.

Izdavačka kuća Кreativni centar objavila je nedavno dve knjige – 10 desetominutnih priča i 10 desetominutnih priča o životinjama, sa idejom da kod dece od najranijeg uzrasta razvija ljubav prema čitanju, kao i da podstakne zajedničko čitanje dece i roditelja.

Deset desetominutnih priča preneće čitaoce u čarobne svetove u kojima oživljavaju čovečuljci od medenjaka, zmajevi vrebaju u pećinama, a džinovi stanuju na stabljikama pasulja. Uz knjigu 10 desetominutnih priča o životinjama mali i veliki čitaoci uspeće da nadmudre opasne trolove sa Tri tvrdoglava jarca, peći će hleb s Malom crvenom kokom, smejaće se podvalama Mačka u čizmama.

Priče su priređene tako da čitanje svake od njih traje deset minuta. Savršene su za čitanje pred spavanje, ali i u svakom drugom trenutku tokom dana. Svaka pustolovina je predivno ilustrovana, a ljubiteljima knjiga ostaje samo da se udobno smeste i uživaju!

– Čitanje treba da bude zajednička aktivnost tokom koje dete postavlja pitanja i sa odraslima razgovara o onome što mu se čita. Važno je da odrasli menjaju način govora, naglašavaju bitne delove priče, postavljaju pitanja detetu, komentarišu, kako bi bili sigurni da pored sebe imaju pažljivog slušaoca za koga čitanje ima razvojne dobiti. Čitanje je prilika da tandem roditelj-dete razvija bliskost i da se bolje upozna – ističe psiholog Marina Videnović. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.