Posle Festivala autorskog filma, delo Paola Tavijanija „Zbogom, Leonora“, prikazivaće se u domaćim bioskopima od četvrtka, 1. decembra 2022.
Prvi film „Zbogom, Leonora“ koji je Paolo Tavijani snimio bez ujedinjenog rada sa svojim bratom Vitorijom, sa kojim je decenijama stvarao i obeležio italijansku kinematografiju, nakon četiri godine vratio je reditelja u epicentar svetskih filmskih dešavanja i doneo mu nagradu na velikom Berlinalu, kao jedinom italijanskom ostvarenju u takmičarskom programu.
Zaokupljeni delima Luiđija Pirandeloa italijanskog dramaturga, pesnika, romanopisca i dobitnika Nobelove nagrade za književnost (1934. godine) braća su intrigirana Pirandelovom sahranom želela da zajednički snime film, međutim nakon smrti Vitorija Tavijana, Paolo preuzima posao na sebe i ostvarenje posvećuje bratu.
Pirandelo je umro ostavivši precizna uputstva: bez sahrane ili proslave. Ipak, organizovane su tri sahrane. Film „Zbogom, Leonora“ prati izazvono putovanje Pirandelovog pepela od Rima do Argiđenta, puno nesreća, susreta i vizija.
Satkan iz dva dela, crno-belog i u boji, igrani film počinje arhivskim snimkom dodeljivanja Nobelove nagrade Pirandelou vodeći time bioskopsku publiku kroz posleratnu Italiju davajući joj povremeno i arhivske sadržaje.
Neobični tok putovanja Pirandelove urne iz Rima do Sicilije i problematične sahrane imalo je za ideju, kako napominje reditelj Tavijani, da publici prikaže da je ono što vide na početku i na kraju, spektakl. Sve što vide je pozorište.
Za fragmente neorealizma, utkane u prikazanim putovanjima na filmu reditelj ističe da su braća smatrala ovo kinematografsko doba jednako važnim kao i Renesansu, dodajući da u neorealizmu postoji istina koja je superiornija od bilo kojeg arhivskog materijala.