ponedeljak,  
10. februar 2025.  
 

Novo istraživanje otkriva koje aplikacije za upoznavanje prikupljaju najviše podataka od svojih korisnika

Najbolje aplikacije za upoznavanje (foto: Priscilla Du Preez / Unsplash) Najbolje aplikacije za upoznavanje (foto: Priscilla Du Preez / Unsplash)
Najbolje aplikacije za upoznavanje (foto: Priscilla Du Preez / Unsplash)

Dok su aplikacije za sastanke odličan način da upoznate nove ljude, one predstavljaju značajne rizike po privatnost koji se često zanemaruju kada smo zauzeti traženjem našeg budućeg partnera.

Jedan od najvećih problema sa aplikacijama za upoznavanje je to što, za razliku od većine drugih aplikacija, zahtevaju mnogo osetljivih informacija od svojih korisnika da bi napravili profil.

Često ovo uključuje osnovne informacije kao što su vaše ime, godine, pol i datum rođenja, međutim, istraživanje je otkrilo da to može uključivati i mnogo više ličnih podataka kao što su verska uverenja, seksualna orijentacija, upotreba droga i alkohola, da li imate ili želite decu, visinu, težinu…

Iako je ovo važna informacija za iskustvo u aplikaciji, curenje ili otkrivanje ovih informacija moglo bi da izloži korisnike svim vrstama pretnji, uključujući hakere i prevarante koji dobijaju pristup najosetljivijim informacijama ljudi kako bi ih naveli da pošalju uplate.

Imajući ovo na umu, stručnjaci su analizirali 15 različitih aplikacija za sastanke kako bi identifikovali koje aplikacije dele većinu vaših osetljivih informacija sa trećim stranama, prikupljaju ih za sopstveni marketing i koje imaju najduže politike privatnosti kako bi pronašle najinvazivniju aplikaciju za upoznavanje.

Aplikacije za upoznavanje koje dele najviše podataka sa trećim licima

Istraživanje je otkrilo da ukupno 67% aplikacija za upoznavanje prikuplja vaše lične podatke da biste ih podelili sa trećim licima.

Otkriveno je da Badoo i HER koriste aplikacije za sastanke koje većinu ličnih podataka svojih korisnika dele sa trećim stranama (35%), uključujući sve od lokacije, kontakt informacija, identifikatora (IP adresa i identitet kolačića) i podataka o korišćenju.

Na zajedničkom drugom mestu su bili eharmoni i Grindr koji su podelili 21% podataka svojih korisnika sa trećim stranama, a na trećem mestu su Tinder i Plenti of Fish koji prikupljaju 14% ličnih podataka korisnika da bi ih podelili sa trećim licima.

Od 15 istraženih aplikacija za upoznavanje, bilo je pet aplikacija koje nisu prikupile nikakve lične podatke svojih korisnika da bi ih podelile sa trećim licima.

Ove aplikacije su bile Hinge, Thursdai, Flava, Once i, najbolji etnički sajt za upoznavanje, SerbianDating, što znači da, što se njihovih korisnika tiče, nijedan njihov lični podatak se ne deli sa trećim licima i koristi se isključivo u svrhu sopstveni marketing ili analitiku.

Aplikacije za upoznavanje koje koriste vaše lične podatke da bi vas pratile

Podaci prikupljeni da bismo vas pratili uključuju kontakt informacije poput imena, adrese, broja mobilnog telefona, kao i podatke o lokaciji, što znači da aplikacije mogu da dele podatke o lokaciji uređaja ili liste e-pošte sa trećim stranama.

Da bismo prikazali potencijalna podudaranja u blizini, većina od 15 aplikacija za upoznavanje koje smo istražili prati lokaciju korisnika preko GPS-a i Vi-Fi uređaja. Ovo izaziva zabrinutost da nekoliko aplikacija istovremeno može da pronađe korisnike, sa samo minimalnim dostupnim podacima o lokaciji.

Istraživanje je otkrilo da su Badoo i HER dve najgore aplikacije koje koriste lične podatke svojih korisnika za njihovo praćenje, prikupljajući 36% podataka korisnika. Ovo je uključivalo podatke kao što su izvršene kupovine, kontakt informacije, lokacija, podaci o korišćenju, „drugi podaci“ i identifikatori.

Na zajedničkom drugom mestu su bili eharmoni i Bumble koji prikupljaju 29% podataka svojih korisnika u svrhu praćenja. Na trećem mestu je OKCupid koji je koristio 21% podataka korisnika da ih prati. Ovo je zastrašujuća količina podataka koju aplikacije za upoznavanje prodaju drugim stranama, uključujući posrednike podataka ili reklamne mreže.

Aplikacije za upoznavanje koje koriste vaše lične podatke za sopstveni marketing

Aplikacije takođe prikupljaju vaše podatke u svoju korist, što uključuje sopstveni marketing. Oglašavanje i marketing programera na aplikaciji uključuju njihove sopstvene oglase koji se pojavljuju u drugim aplikacijama, slanje marketinških komunikacija i promocije u aplikaciji.

OKCupid prikuplja većinu ličnih podataka svojih korisnika u sopstvene koristi, a 42% ličnih podataka korisnika prikuplja da bi prodali više svojih proizvoda i prikazivali relevantne oglase u ime drugih. Ove informacije su uključivale kupovine koje su izvršili korisnici, lokacije korisnika, kontakt informacije, sadržaj korisnika, identifikatore i podatke o korišćenju.

Bilo je nekoliko aplikacija koje prikupljaju 35% (što je bila druga najveća količina) podataka korisnika za sopstvene marketinške i reklamne svrhe. Ove aplikacije su uključivale Hinge, Tinder, Bumble, Plenti of Fish, Badoo, HER i Happn.

Na trećem mestu su Grindr, eharmoni, Once i Raia koji svi prikupljaju 28% podataka korisnika u svoju ličnu korist.

Sveukupno najbolje aplikacije za upoznavanje

Sve u svemu, na osnovu količine podataka koje su aplikacije prikupile ukupno, za prodaju, čuvanje u svoju korist i za praćenje vas, najmanje privatnih aplikacija za sastanke uključivale su Badoo i HER na prvom mestu, a zatim OKCupid i eharmoni na drugom i trećem.

Etnički sajt za upoznavanje SerbianDating.com, koji je nedavno objavljen, otkriven je kao najbezbedniji sajt za upoznavanje kada je u pitanju bezbednost i privatnost ličnih podataka. Prema istraživanju, SerbianDating ne prikuplja apsolutno nikakve podatke o svojim korisnicima, bilo u ličnu korist, niti ih deli sa trećim licima.

Na drugom mestu je Flava koja ne prikuplja korisničke podatke za marketing treće strane ili sopstveni marketing i samo 7% za praćenje korisnika.

Iznenađujuće, na trećem mestu je jedna od najpopularnijih aplikacija za upoznavanje, Tinder, koja je prikupila samo ukupno 28% ličnih podataka korisnika, a nijedan od podataka njihovih korisnika nije prikupljen u svrhe praćenja.