utorak,  
20. maj 2025.  
 

Galerija Grafičkog kolektiva: Oto Jovan Logo – Ona je beskrajno nedokučiva

Galerija Grafičkog kolektiva: Oto Jovan Logo - Ona je beskrajno nedokučiva (Stari instrument, 1961, A. O.) Galerija Grafičkog kolektiva: Oto Jovan Logo - Ona je beskrajno nedokučiva (Stari instrument, 1961, A. O.)
Galerija Grafičkog kolektiva: Oto Jovan Logo - Ona je beskrajno nedokučiva (Stari instrument, 1961, A. O.)

U Galeriji Grafičkog kolektiva od 6. (19.00) do 23. februara 2023. biće otvorena izložba „Oto Jovan Logo – Ona je beskrajno nedokučiva“.

Povodom 55 godina od prve samostalne izložbe Ota Loga (1931-2016) biće predstavljene grafike i crteži, izbor iz opusa ovog autora. Upravo tu prvu izložbu grafika i skulptura 1957. godine otvorio je pesnik Branko V. Radičević bratskim rečima „Neka ti je srećna plovidba, Oto Logo“.

Reč je o značajnom Logovom stvaralačkom segmentu, mada je danas manje poznato da je na početku karijere vajar Oto Logo svoj novi stimulans našao u grafici. Radovi na izložbi nastali su krajem pedesetih i početkom šezdesetih godina 20. veka, a ovaj period u doba moderne poznat je i kao Periklovo doba grafike.

Njegov rad u ovom mediju uveo ga je u svet umetnosti o čemu svedoče Logove prve izložbe, nagrade i recenzije.

Oto Logo - Drvored, 1958. A. O.
Oto Logo – Drvored, 1958. A. O.

Na prve tri samostalne izložbe 1957, 1959. i 1962. godine Logo je izlagao skulpture i grafike koje je sinhrono stvarao tih godina.

„Po završetku Akademije, kao samouk, bavio sam se grafikom jer nisam imao atelje gde bi radio skulpturu“, sećao se umetnik, a grafička radionica sa litografskom presom u podrumu Umetničkog paviljona „Cvijeta Zuzorić“ bila je novi atelje za ovaj medij diplomcima akademija.

Logova koncentrisanost na umetničku grafiku u odnosu na kompleksan vajarski opus vremenski predstavlja epizodu – od nekoliko godina (1957-1962) – ali, 35 litografija predstavljaju stvarni umetnički doprinos nacionalnoj kulturi koje svojim poetskim diskursom pripadaju asocijativnoj apstrakciji biomorfnog svojstva i bliske su krilu grafičkog beogradskog kruga.

O njegovoj izložbi grafika i skulptura 1962. Lazar Trifunović je u svojoj kritici poentira da je to umetnički osetljivo i zanatski vešto.

„Moju sreću sam izboksovao – sam“, zabeleženo je mišljenje Oto Jovana Loga u jednom intervjuu.

Izlagao je na značajnim bijenalima (Ljubljana, Zagreb) do prezentacija savremene jugoslovenske grafike od Tokija, Kube, Venecije, Beograda pregledima jugoslovenske grafike. Na putu stvaralačkog sazrevanja i Logove individuacije bio je preloman i njegov jednogodišnji boravak u Parizu 1962. godine. Tada je odlučio da se posveti samo skulpturi.

Sledećih decenija stvarana je istorija: preko 30 samostalnih izložbi u zemlji i svetu, preko 900 skulptorskih jedinica. Stvaralačka strast vodila je od galerijskih do javnih spomenika. Tokom šest decenija stvaralaštva ostavio iza sebe bogat umetnički opus prevashodno kao vajar, potom i kao grafičar, čija dela, nezavisno od tehnike, zrače energijom i posvećenošću kojom je radio tokom čitave karijere.

Izložba „Oto Jovan Logo – Ona je beskrajno nedokučiva“ – info

  • Galerija Grafičkog kolektiva
  • Adresa: Dragoslava Jovanovića 11
  • Radno vreme: 12.00 – 20.00; subotom 12.00 – 17.00

(danubeogradu.rs)