Beograd će 18. septembra 2024. biti epicentar filmske umetnosti, kada će u MTS Dvorani premijerno biti prikazan film „Lazarev put“ reditelja Ivana Jovića.
Ova arthouse misterija, koprodukcija Srbije i Grčke, već je osvojila tri prestižne nagrade na svetskim festivalima i selektovana je na više od desetine festivala širom sveta.
Premijeri filma prethodiće poseban muzički događaj – koncert grčke vokalne solistkinje Nektarije Karanci, čiji će glas obogatiti muzički ambijent ovog jedinstvenog filmskog ostvarenja i čuvenog Vasilis Cabropulos, koji je komponovao muziku za film, izvedenu uz podršku Atinskog simfonijskog orkestra. Koncert će pružiti publici jedinstvenu priliku da se uživo upozna sa muzičkim delom koje daje dodatnu dimenziju ovoj filmskoj priči.
Nakon premijere u Beogradu, „Lazarev put“ će biti prikazivan u bioskopima širom Srbije počevši od 19. septembra, omogućavajući domaćoj publici da uživa u ovom umetničkom delu koje spaja srpski i grčki kreativni duh.
Glavnu ulogu u filmu tumači Ivan Bosiljčić, koji nas vodi kroz priču o uličnom umetniku Lazaru, zarobljenom na tajanstvenom ostrvu, u borbi protiv neobične birokratije koja mu ne dozvoljava povratak kući.
„Lazarev put“ nije samo vizuelno i narativno iskustvo, već i duhovno putovanje. Film se dotiče univerzalnih tema kao što su potraga za smislom, iskušenja na putu samospoznaje i sukob sa neizbežnim silama sudbine. Lazarova borba da napusti ostrvo postaje metafora za unutrašnje izazove s kojima se suočavamo dok tragamo za sopstvenim identitetom i slobodom.
Film je sniman na autentičnim lokacijama u Novom Sadu i na grčkim ostrvima Santorini i Folegandros, donoseći jedinstvenu vizuelnu i narativnu estetiku.
Jović je, takođe, najavio i objavljivanje knjige „Dnevnik Lazarevog puta“, koja će obuhvatiti eseje i razgovore sa saradnicima, pružajući dublji uvid u kreativni proces stvaranja ovog filma.
Nakon niza godina koje je proveo kao putujući ulični umetnik, igrajući nepomičnu skulpturu, Lazar se obreo i na malom mediteranskom ostrvu. U Lazaru se javlja čežnja za povratkom kući, ali njegov odlazak sa Ostrva komplikuje se nemogućnošću sporazumevanja sa ostrvskom administracijom.
Pratimo zamorno prikupljanje dokumentacije koja treba da mu omogući odlazak. Susreti sa službenicima postaju sve čudniji i nerazumljiviji. Njihova pitanja prelaze okvire administrativnog i zalaze u najintimnije delove Lazarevog života.
Klaustrofobično zarobljen u pomerenoj kafkijanskoj realnosti, Lazar obilazi od jednog do drugog Službenika na Ostrvu, strpljivo odgovara na pitanja i ispunjava njihove zahteve, noseći pritom tešku crnu kutiju u kojoj je njegova „kompletna dokumentacija“.
Mučno sakupljanje dokumentacije prerasta u preispitivanja smisla života, dubokih tajni skrivenih od samog sebe. Ova značenjski izmeštena priča podseća da odgovornost potiče iz egzistencijalne činjenice da je život lanac pitanja na koja čovek mora da odgovori time što biva odgovoran za sebe i druge, time što odlučuje koji odgovor da pruži na svako pojedinačno pitanje, kao i time da za svako pitanje postoji samo jedan odgovor – onaj istiniti.
(danubeogradu.rs)

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.