Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Bus plus – novi sistem upravljanja gradskim javnim prevozom

Bus plus – novi sistem upravljanja gradskim javnim prevozom

Savremeni „Bus plus“ sistem upravljanja i nadgledanja, kao i novi sistem elektronskih karata za prevoz zaživeće od 29. avgusta pa do kraja godine u svim vozilima gradskog prevoza.

Novi sistem, koji se primenjuje i u većini evropskih metropola, predviđa četiri vrste karata. Građanima su na raspolaganju personalizovane beskontaktne elektronske karte, poput sadašnjih markica koje će sadržati ime i fotografiju korisnika, i nepersonalizovane elektronske karte koje će se uplatom dopunjavati i neće važiti na ime. U prodaji će se naći i papirna beskontaktna karta, namenjena za povremene korisnike javnog prevoza, ali i pojedinačna papirna karta za jednu vožnju koja će se prodavati isključivo kod vozača.

Srce sistema biće Operativno-kontrolni centar kojim će upravljati Direkcija za javni prevoz. Ona će brinuti o broju autobusa, njihovoj usklađenosti, opterećenosti i frekventnosti linija. Razvojem ovog sistema omogućićemo sugrađanima da dobiju i informacije o vremenu čekanja na sledeće vozilo, kašnjenju i opterećenosti pojedinih linija. Sistemom elektronskih karata omogućiće se povećanje sa sadašnjih 25 do 30 mesta za kupovinu pretplatnih karata na više od 800 prodajnih mesta, što će građanima umnogome olakšati ceo proces. Tarifni sistem u javnom gradskom prevozu ostaće isti i cene se neće menjati.

U novi sistem će biti uključeni i GSP, privatni prevoznici i železnica. Sistem ima dva podsistema, to jest jedan za upravljanje vozilima i informisanje putnika i drugi koji se odnosi na karte za prevoz. Biće onemogućene zloupotrebe, prevare, falsifikovanje karata, neplaćanje prevoza a efikasno će se dobijati informacije o kontroli prihoda. U prvoj fazi, na deset najfrekventnijih stajališta u gradu biće postavljeni monitori na kojima će biti prikazan red vožnje i eventualna kašnjenja.

Nove karte će se očitavati na „validatorima“ koji se trenutno ugrađuju u sva vozila i služe za kontrolu i naplatu beskontaktnih kartica. Putnici će se prilikom ulaska u autobus „čekirati“, tako što će približiti karticu na dva ili tri centimetra od uređaja, a ceo proces će, kao i do sada, kontrolisati kontrolori i komunalni policajci. (DuB)

[box_dark]Grad je u proteklom periodu obnovio vozni park sa 83 nova klimatizovana niskopodna trolejbusa, da je u toku nabavka novih tramvaja koji će od septembra početi da saobraćaju gradskim ulicama, kao i da je klimatizovano oko 300 vozila gradskog i privatnih prevoznika. Grad Beograd je u Međunarodnom udruženju javnog prevoza osvojio prestižnu nagradu kao grad koji je poslednjih godina najviše napredovao u sistemima prevoza. Projektom „BG voz“ uključena je i železnica u sistem javnog prevoza.[/box_dark]
loading...

10 comments

  1. Molim vas the mi odgovorite, sta ce biti sa ljudima koji imaju starije tipove pejsmejkera I koji ne smeju the prilazi raznim izvorima struje. U ovom slucaju, pri svakom ulasku u prevoz treba the pridju aparatu I ponishte kartu.

    S' postovanjem,
    Milena Tasic

  2. Gde ce se moci nabaviti karte za one koji nisu stanovnici Bg a cesto putuju i koja ce cena biti dali oni mogu nabaviti mesecnu kartu i gde

  3. a sto imamo potrebu za recima poput PERSONALIZOVAN, CHEKIRANJE, VALIDATORI… da li je ovu 'novinu' shavtio neki stariji ili manje obrazovan covek… bas volimo da se pravimo englezi… fali i ono 'vise informacija na www. (sta vec) com.

  4. Izvini sto ovako odgovaram na zastareli post… 🙂 Ali mislim da ti izvori struje nisu veci od recimo mobilnih telefona… i neceg slicnog. Mislim da nece biti problema sa tim stvarima 🙂

    pozdrav

  5. Ovo je idiotizam kakvog nema! Ulazicemo u stampedu u krseve od buseva, u strokava I prljava vozila, sa soferima koji ce uzivati the nam zbirsu ispred nosa, cekacemo buseve satima…. I onda cemo kao "sav kulturan svet koristiti najsavremeniji sistem validatora za karte"! Ko ce uspeti u jurnjavi the zauzme mesto u autobusu , uspeti the prisloni kartu na validator? Neka mi to neko objasni? Po meni, ovo je sistem koji ce napraviti restrikciju voznji markicama, pa ce se vrlo brzo videti the ce broj "beskonacnih " voznji za mesecnu markicu biti prepolovljen, jer ces morati the stalno doplacujes! Neverovatno je kako je sve smisljeno the bi se ojadio upravo onaj najsiromaslniji sloj ljudi! Sada ce nam reci… tako je u svetu….. the da…. ali u svetu nikada ne bi vozili ovaj krs od buseva, niti na njega cekali satima….. a jos manje tukli se the udjemo I zauzmemo mesto, posle dva sata cekanja! Ovo dozivljavam kao jos jedno "guljenje koze s ledja naroda"! A sta cemo sa onima koji ni do sada nisu znali the otkucaju obicnu kartu?

  6. Zasto niste snimili pravi vozni park GS? Sve one krseve kojima se vozimo, stojeci jedni drugima preko glave, posto smo u stampedu ujurili unutra the "ugrabimo" mesto! A vazno je the imamo validatore I Pa ujutru, kada krenemo na posao, onda cemo…stop……otvoriti tasnu…..stop……iz novcanika izvaditi Bus Plus…..stop…onda prisloniti na validator…… pa zatim vratiti karticu u tasnu dok su vas ostali u medjuvremenu pregazili, a dzeparosi izdzeparili! Bas fino! Kako nam je neko oped smislio igranku bez prestanka! To je pravi evropski manir! Prljavi autobusi, od cega ne vidis gde the sidjes….. pa "razuzdana gomila" koja bi te najradije zgazila the bi dosla do mesta….. super….. bas "krupnim koracima grabimo ka Evropi"!

  7. Pa niko od tebe ne trazi da validujes kartu …. uvek recimo mozes da sednes, pa ako kontrolor dodje .. ti da lepo dash njemu da uradi validaciju .. i nikakav zakon nisi prekrshila… 🙂

    Mislim, chak nemoras ni da se vozish javnim prevozom, to je izbor svakoga od nas…. 🙂 poz

  8. Pa niko od tebe ne trazi da validujes kartu …. uvek recimo mozes da sednes, pa ako kontrolor dodje .. ti da lepo dash njemu da uradi validaciju .. i nikakav zakon nisi prekrshila… 🙂

    Mislim, chak nemoras ni da se vozish javnim prevozom, to je izbor svakoga od nas…. 🙂 poz

  9. Marko Tiosavljevic Izvini Marko,ali apsulutno niko ne zna sta i kako ce se stvar odvijati! Juce sam slusala na Radiju o svim nejasnocama, pa cak ni covek iz Gradskog Saobracajnog nije znao, jer to ne rade oni vec neka firma….. sto je takodje jedan od apsurda….. ali da se time ne bavim… vec onim sto ce evidentno biti veliki problem, jer mi nememo gradski saobracaj na Evropskom nivou! Daleko smo mi od toga! Ovde bus cekas satima, a kada dodje umetnost je uci….. a to o cemu ti pricas nije tacno, jer sam pitala telefonom koje karte moreaju a koje ne moraju da se validiraju! Receno mi je da sve MORAJU osim one koju kupis kod vozaca! Ovo o cemu sam pisala ce biti veci problem …. nego sto se uopste naslucuje, a da ne govorim o "skidanju iznosa….. jer ce biti gresaka… i "skidanja" koliko ti dusa hoce…. pa bili zivi i videli naplacacemo se mi duplo i troduplo vise nego sada…. i to bas za ovako prljave, neuredne i neredovne buseve! Uostalom i ti ces se setiti ovoga sto sam pricala, kada ti budu kao "greskom" poceli da skidaju vise nego sto treba!A to sto ce sredstva ici nekoj drugoj firmi a ne GS je posebna prica! Da li ce ikada u ovoj zemlji uvesti nesto sto ce biti povoljno za nas? Nesto nasta imamo pravo, neku beneficiju, a ne samo da se smislja 1001 nacin kako nas ubacoto i "novi procep"
    Tebi hvala na savetu, ali moja "biriga" nadilazi ono "kako cu ja"!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.