Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Francuzi grade beogradski metro

Francuzi grade beogradski metro

Predstavnici grada Beograda i francuske kompanije „Alstom“ načelno su postigli dogovor o gradnji prve linije beogradskog metroa, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu.

Dogovoreno je da bi studija trebalo da bude završena do septembra 2012. godine, kao i da bi već sredinom 2013. radovi mogli da počnu, piše „Blic“.

Na sastanku se pričalo o tome da bi sledeći korak posle studije bio obezbeđivanje novca i izbor izvođača radova. Francuska će sa donacijom od tri miliona evra finansirati izradu studije. Procena je da bi za izgradnju te linije bilo potrebno tri do tri i po godine, pa bi ona, praktično, mogla da počne da se koristi krajem 2016. ili u prvoj polovini 2017.

Sa pravne strane, svemu tome prethodi ratifikacija međudržavnog sporazuma između Francuske i Srbije, što bi trebalo da se dogodi u septembru, potpisivanje memoranduma o razumevanju između grada i „Alstoma“ i deklaracije o namerama između grada, Republike Srbije i Francuske, kaže za list dobro upućeni izvor.

Francuska je pokazala interes za učešće u projektu metroa i ponudila donaciju od tri miliona evra, uslovivši je obavezom Srbije da sama obezbedi novac za gradnju. A da se kompozicije vozova kupe upravo od „Alstoma“.

Grad i Republika nisu želeli da pristanu na takav aranžman. Domaća strana jeste zainteresovana za nabavku ovih kompozicija, ali je zahtev bio i da Francuska obezbedi povoljne kredite za izgradnju prve linije.

Prema saznanjima „Blica“, posle skoro godinu dana pregovora, krajem jula, premijer Francuske poslao je dopis premijeru Mirku Cvetkoviću u kojem se, između ostalog, kaže da je francuska voljna da obezbedi 500 miliona evra za realizaciju projekta metroa.

Deo novca bi bio korišćen za građevinske radove na izgradnji, a kamate koje bi Srbija, odnosno Beograd, plaćale bile bi onolike kolike su i kod razvojnih banaka, na čemu je Beograd sve vreme insistirao, piše u „Blicu“.

Prva linija metroa od Ustaničke do Tvorničke ulice duga je 15 kilometara. Procene su da bi grad trebalo da ima najmanje tri linije. Druga bi se ukrštala sa prvom kod Pravnog fakulteta i išla od Karaburme do Vidikovca, a treća preko mosta na Adi i spajala Novi Beograd sa Čukaricom. U perspektivi, prva linija će biti produžena do Bloka 45 na Novom beogradu. (DuB)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.