Više hiljada Beograđana, među kojima i predsednik Republike Srbije Boris Tadić, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predsednik Skupštine grada Aleksandar Antić, prošetalo se i provezlo u novogodišnjoj noći Mostom na Adi i tako ga svečano otvorilo.
Prelasku građana i automobila sa jedne obale Save na drugu prethodili su paljenje dekorativnog osvetljenja i spektakularan vatromet sa mosta.
Zbog velikog interesovanja Beograđana i gostiju našeg grada most je najpre otvoren za pešake sa čukaričke na novobeogradsku stranu, dok je druga strana mosta, u smeru od Novog Beograda ka Čukarici, bila otvorena za prolazak automobila. Posetiocima je omogućeno i besplatno parkiranje u blizini mosta, na obe obale Save.
Most na Adi – osnovne informacije
Kao sastavni deo unutrašnjeg magistralnog prstena, Most na Adi dugačak je 969 metara i širok 45 metara, sa pilonom visokim 200 metara. Ima šest saobraćajnih traka, a biće uređena i dva koloseka za metro i dve pešačko-biciklističke staze.
Idejni projekat mosta i pristupnih saobraćajnica urađen je još 2006. godine, a ugovor za projektovanje i izgradnju mosta potpisan je aprila 2008. godine s konzorcijumom u sastavu „PORR Technobau und Umwelt AG“ iz Austrije, „SCT“ iz Slovenije i „DSD Bruckenbau GmbH“ iz Nemačke.
Radovi su zvanično počeli 1. decembra 2008. godine bušenjem prvog probnog šipa na mestu stuba broj sedam na desnoj obali Save.
Tokom 2010. godine most na Adi je nastavio da raste i u dužinu i u visinu, u decembru je završena prva faza izgradnje petlje „Hipodrom“, a te godine zaključeni su i ugovori za izvođenje radova na izgradnji petlji u Radničkoj i Ulici Jurija Gagarina.
Svi radovi u 2011. godini prilagođeni su osnovnom planu da se saobraćaj pusti preko mosta do kraja godine, pa je tako u avgustu most spojio novobeogradsku i čukaričku stranu, kada su građani imali priliku da prošetaju preko novog mosta.
Do sada je na petlji „Radnička“ završena konstrukcija 365 metara dugog trećeg nivoa, kojim je most preko Ade spojen sa petljom „Hipodrom“. Što se ove petlje tiče, prema Banovom brdu gradi se izdignuta konstrukcija ka Požeškoj ulici i ta faza radova treba da bude završena ove godine. Na novobeogradskoj strani će biti nastavljena izgradnja rampi i pobijaće se šipovi za temelje konstrukcije koja će saobraćaj sa mosta voditi ka Železničkoj stanici „Novi Beograd“.
Preko Mosta na Adi od jutros saobraćaju autobusi na liniji 94 i novoj liniji 85. Vozila na liniji 94 kreću se ulicama Dr Ivana Ribara, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada, Milutina Milankovića, Proleterske solidarnosti, potom prelaze Most na Adi, idu Bulevarom vojvode Mišića, Ulicom Teodora Drajzera, zatim Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića i ulicama Neznanog junaka, Borskom do naselja Miljakovac 1. Na liniji 94 saobraća 13 vozila u intervalu od 10 minuta.
Linija 85 saobraća od Čukaričke padine do naselja Belvil. Na ovoj liniji saobraćaju dva minibusa u intervalu od 20 minuta. Kapacitet minibusa je oko 30 mesta. Vozila na novoj liniji prevoze građane od naselja Belvil, ulicama Agostina Neta, Jurija Gagarina, potom preko Mosta na Adi, Radničkom ulicom, preko Savske magistrale, Ulicom Svetolika Laze Lazarevića, potom seku drugi deo Radničke ulice, zatim se spuštaju niz Strugarsku ulicu do Čukaričke padine. (Beoinfo)