Izdvajamo
Naslovna » BG servis » Bus plus: Najčešća pitanja i odgovori građanima
Bus plus

Bus plus: Najčešća pitanja i odgovori građanima

Nadležni iz sistema Bus plus odgovorili su na najčešća pitanja koja postavljaju građani, želeći da na taj način otklone sve eventualne nedoumice oko ovog načina naplate usluga javnog gradskog prevoza i prednosti koje se njegovom primenom ostvaruju.

Gde mogu da izvadim personalizovanu „bus plus“ karticu?
„Bus plus“ karticu možete da izvadite na jednom od 60 šaltera koji postoje na 16 lokacija u gradu. Najveći broj šaltera nalazi se u Palati „Beograd“ (Beograđanka), a više ih je i u GSP-u, poslovnici u Skenderbegovoj 47, do sada jedino mesto gde su se izdavale pretplatne legitimacije i povlastice. Šalteri za izdavanje personalizovanih „bus plus“ kartica nalaze se i u drugim delovima grada, u poslovnicama GSP-a, „Laste“, MTS-a, kao i u prodajnim objektima „Tempa“.

Da li na svim prodajnim mestima mogu da dopunim nepersonalizovanu karticu?
Da. Na svih 800 prodajnih mesta u gradu moguće je kupiti sve vrste nepersonalizovanih kartica i izvršiti dopunu SVIH kartica. Prodajna mesta (kiosci) vidno su obeležena nalepnicom na kojoj piše „Bus plus“ – prodaja karata.

Kako da overim (validiram) „bus plus“ karticu?
Overa (validiranje) kartice je jednostavna i brza. Pre ulaska u vozilo pripremite karticu, kako se ne bi stvarale gužve. Karticu overavate prislanjanjem na validator, primicanjem kartice na udaljenost od jednog do dva centimetra od samog validatora, u zoni antene koja je vidno označena na ekranu. Validator proverava validnost karte i ako je karta ispravna i ako je na njoj dovoljno novca – obavlja se overa. Validator zvučnim signalom i odgovarajućom porukom na ekranu obaveštava putnika o uspešnoj overi. Ukoliko karta nije validna ili je vreme između prethodne overe manje od minimalno definisanog, validator se oglašava zvučnim signalom i na ekranu se ispisuje odgovarajuća poruka.

Da li je postupak validiranja kartice isti i za nepersonalizovane kartice?
Postupak validiranja nepersonalizovanih kartica je gotovo identičan kao kod personalizovanih kartica. Mala razlika postoji samo za one putnike koji koriste obe zone (i ITS1 i ITS 2 zonu) ili jednom karticom žele da plate vožnju za više putnika. U cilju olakšane validacije, a imajući na umu da se najveći broj vožnji realizuje u Zoni 1, validator će sa kartice skinuti iznos cene za jednu vožnju u Zoni 1 za jednog putnika. Ukoliko putnik želi da obavi vožnju koja obuhvata Zonu 2, onda pre validacije na ekranu validatora najpre izabere opciju zone koju želi, pa tek onda overava/validira kartu. Ukoliko putnik svojom nepersonalizovanom „bus plus“ karticom želi da plati vožnju za još neku osobu, onda pre validacije najpre izabere opciju koja pokazuje za koliko osoba se plaća vožnja validiranjem, pa se tek onda primiče kartica i overom plaća vožnja za onoliko putnika koliko je odabrao vlasnik kartice. Ukoliko je validator registrovao ispravnost kartice i postojanje potrebnog novca, sa kartice se skida novac, a na validatoru prikazuje iznos koji je skinut sa nje. I u ovom slučaju validator zvučnim signalom i odgovarajućom porukom na ekranu obaveštava putnika o uspešnoj ili neuspešnoj validaciji. Dokle god preostalo stanje na kartici dozvoljava, validator omogućava umanjenje iznosa vožnji.

Da li sa personalizovanom karticom mogu da se vozim i u ITS1 i ITS2?
Da. Sistem „Bus plus“ pruža mnogo veće mogućnosti nego prethodni i olakšava korišćenje javnog prevoza. To znači da je jedna kartica jedinstvena i za ITS 1 i ITS 2, kao i za sve vrste prevoza (BG voz, tramvaji, trolejbusi i autobusi). Korisnici personalizovanih kartica koji putuju iz Lazarevca, Obrenovca ili Mladenovca imaju veći izbor kombinacija plaćanja mesečnih dopuna. Oni mogu, u skladu sa svojim potrebama, da se odluče da plate dopunu za vožnju, recimo u zoni 1 i 2 ITS2 i vožnju u ITS1 (gradski prevoz), ili u zoni 2 i 3 ITS2 i ITS1 i slično.

Da li nepersonalizovanom karticom može da se plati vožnja i u „Lasti“ i vozilima GSP-a?
Da. Sistem „Bus plus“ obuhvata sve prevoznike. Kod svih se vožnja plaća jedinstvenom karticom.

Ukoliko platim mesečnu dopunu, zašto moram da overavam karticu?
Overom kartica (personalizovanih i nepersonalizovanih) utvrđuje se opterećenost pojedinih linija, kao i koliko Beograđana koristi javni prevoz, kako radnim danom tako i vikendom i praznicima. To su neophodni podaci kako bi se videlo koje linije bi trebalo da se pojačaju, a time građani dobijaju komforniji prevoz uz što kraće čekanje na stanicama. Napominjemo da do sada nikada ovakva vrsta podataka nije urađena, jer fizički nije bilo moguće prikupiti te podatke.

Da li nepersonalizovana papirna karta mora da se odmah dopuni sa 720 dinara?
Ne. To je maksimalni, a ne obavezni iznos dopune. Papirna nepersonalizovana karta važi 3 meseca i može da se dopunjuje do 720 dinara. Ukoliko npr. uplatite prvi put 300 dinara, pa zatim sledećeg puta još 420, vi ste iskoristili maksimum uplate, dakle ne morate da uplatite odmah svih 720 dinara. Tim iznosom možete platiti deset vožnji u prvoj zoni u ITS1, a u roku od 3 meseca. Ukoliko maksimalni iznos na kartici od 720 dinara potrošite za mesec dana, potrebno je da kupite novu jer ovu vrstu kartice ne možete više da dopunite.

Hoću li biti kažnjen ukoliko plaćam mesečnu dopunu, a ne overim karticu kada uđem u vozilo?
Validiranje kartica je obavezno za sve. Međutim, odlučeno je da u fazi uhodavanja sistema kontrolori najpre pomažu građanima da se priviknu na sistem. U sledećoj fazi će vlasnicima personalizovanih kartica koji plaćaju mesečnu dopunu najpre izricati jednu opomenu.

Zašto moram da overavam personalizovanu karticu ako na njoj imam mesečnu pretplatu?
Validacija je obavezan deo uvođenja reda u javni prevoz. Ovakav sistem primenjuje se u svim velikim gradovima u svetu jer samo tako može da se stekne jasan uvid u frekvenciju putnika, odnosno da se zna na kojoj liniji i u kojim vremenskim intervalima je opterećenje najveće. Samo tako Direkcija za javni prevoz može na najbolji način da upravlja saobraćajem, obezbeđuje dovoljan broj vozila na onim linijama na kojima su neophodna i podiže kvalitet javnog prevoza.

Da li je tačno da je putem novog sistema moguće pratiti kretanje putnika?
„Bus plus“ garantuje tajnost podataka građanima. Validatori uz to registruju samo ulazak, ali ne i izlazak putnika iz vozila pa je praćenje i tehnički nemoguće. „Bus plus“, takođe, lične podatke putnika ni u jednom trenutku nije, niti će pustiti u obradu koja podrazumeva upoređivanje ličnih podataka sa podacima na kartici, to jest sa podacima o kretanju.

Da li je tačno da ćemo zahvaljujući „Bus plusu“ zaista znati kad koje vozilo dolazi i kako ćemo to znati?
Tačno je. „Bus plus“ je najsavremeniji sistem koji će putnicima doneti mnogo koristi, uključujući i obaveštavanje o vremenu dolaska vozila na stanicu. Na deset najfrekventnijih mesta u gradu postojaće veliki displeji koji će pružati ove informacije, a svi putnici će informacije o dolasku vozila na stajališta veoma brzo moći da dobiju i posredstvom sms poruka.

Koliko važi personalizovana kartica za nezaposlene?
Personalizovana kartica za nezaposlene važi tri godine, ali njen vlasnik na svakih šest meseci mora da priloži potvrdu o svom statusu. To će uraditi tako što će za šest meseci otići na mesto na kome se izdaju personalizovane kartice i pokazati potvrdu koju dobija iz Nacionalne službe za zapošljavanje, a koja nije starija od mesec dana.

Kome mogu da se javim ukoliko mi nešto sa karticom nije u redu?
Sve probleme sa karticama brzo će vam rešiti Korisnički servis „Bus plus“ sistema. Informacije možete dobiti pozivom na broj telefona 7155-155 ili ako dođete na šalter Korisničkog servisa u Palati „Beograd“ (Beograđanka), Masarikova 5.

Šta radim ako izgubim personalizovanu karticu ili ako mi je neko ukrade?
Javite se Korisničkom servisu. Prethodna kartica će biti stornirana, a vi ćete dobiti novu. Korisnički servis „Bus plusa“ se nalazi u Palati „Beograd“ (Beograđanka), Masarikova 5.

Šta čini benefit program koji mi se nudi pri izdavanju „bus plus“ kartice?
„Bus plus“ omogućava i dodatne pogodnosti kroz benefit program u koji se uključuju različiti partneri. Korisnici koji su se prijavili za ovaj program mogu da ostvare popuste, posebne ponude i pogodnosti u okviru „Bus plus“ benefit programa. Članice benefit programa u ovom trenutku su „Erste“ banka, MTS i „Tempo“. Korisnik benefit programa postajete samo ukoliko ste se sami za to opredelili uz saglasnost – registraciju na bilo kom mestu na kom se izdaje personalizovana „bus plus“ kartica.

Da li će zbog uvođenja „Bus plus“ sistema cene karata da budu veće?
Ne, naprotiv. Cene karata određuje grad tarifnom politikom. Ugovorom je definisano da u prvih šest meseci cena prevoza sigurno ostaje ista. Očekuje se da će uvođenjem „Bus plusa“ ova oblast biti bolje uređena, te da će se ostvarivati i znatne uštede. Rezultat može biti i smanjenje cene prevoza. (danubeogradu.rs)

loading...

11 komentari

  1. U mom kraju, Kumodrazu niko (Cak I Maxi) Nece the dopune bus pjus mesecnu kartu sa postanskom karticom a kesa nemam sta the radim?

  2. Ja nisam protivnik naplate karata, naprotiv svaka usluga se mora platiti! Ali sam protiv stupidnih ideja:ulazak iskljucivo na prednja vrata po ovoj zegi! Vozac nije ovlasceno lice za kontrolu validiranih karata I mislim the bi u slucaju njegove reakcije na svakoj okretnici dobio batine! A svi se guraju na prednja vrata:majke s deom, trudnice. invalidi, penzioneri, deca I dr. putnici! Svi se guraju the zauzmu mesto I niko ne validira kartu. Prvo svi sednu, pa po koji doda kartu za validizaciju! Drugi primer kad sestoro kontrolora stoji na prednja vrata(ostala zatvorena) I svi gledaju u"rulju" ptnika na prednjim vratima. The am ne pricam o nekulturi prilikom ulaska I kretanja kroz vozilo! Ovakve mere samo iritiraju putnike I dtalno dolazi do sukoba na relaciji:putnik, kontrolor, komunalna policija, vozac! A autobisi, prljai, zagusljivi, pokvareni, cesto se pale ili idu u garazu pre zavrsene ture.U ovim teskim vremenima netreba iritirati putnike I stalno I'm petiti nehumanim I nepopularnim metodama. Putnici onda nadju nacina the iskale svoj bes! Karta se mora platiti I pozeljno je kaznjavanje neplatisa, ali ne zelim kad Vam mesec dana ranije uplatim uslugu, za to dobijem maltrtiranje I sikaniranje! Molim Vas razmislite o tome I pokusajte the humanizujete svoj nacin rada! Hvala unapred!

  3. Ocete li vi vasim bus plus kontrolerima objasniti da nemaju prava da traze licne karte od gradjana koji nemaju bus plus karticu ili na njoj nemaju kredita iz tog razloga jer tu vrstu licne isprave moze da trazi al pazite sad ovo podebljacu vam OVLASCENO SLUZBENO LICE! Muka mi je da se raspravljam sa neobrazovanom bagrom kojoj vi niste mogli da uputite osnove pre nego sto su poceli da rade. Sto se mene tice zalepite im to nacelo ukoliko ne mogu da upamte.

  4. Kada djaci ne idu u skolu nama ostalima prevoz ne treba?????????Redukovan 100%, sto znaci da ne treba da kupujemo karte!!!!Strasno

  5. Najsmesnije mi je ono da ce karte pojeftiniti..to je samo farba za narod dok haraclije trljaju ruke..

  6. Dokle ce vasi kontrolori da se ponasaju nasilnicki bahato u ophodjenju sa putnicima a pogotovo kad naidju na dete ili devojku koja nije u stanju da se suprostavi tom SILEDJIJSTVU,kao sto je to bio slucaj sa mojom cerkom koja je usla u autobus- 302 i htela da kuca kartu ali vas automat nije radio gde su je i putnici obavestili da aparat ne radi,zatim je sela .Negde u kaludjerici usla su vasa dva kontrolora ,jedan je otisao na jednu stranu da kontrolise a drugi na ovu stranu gde je bila i moja cerka ,odmah mu je rekla da aparat ne radi ali on je provukao karticu na njegovom aparatu i rekao da nije okucana ne obaziruci se sto aparat u busu nije ispravan i pored komentara putnika a u medjuvremenu je dosao kokega i i rekao da pola autobusa otprilike nema itkucanu kartu i da vrati devojci bus-plus sto je on na to odgovorio da ne zeli i na sledecoj stanici izasli kao da su izvrsili kradju i taj se drsko i bezobrazno smejao.Nikome vise nije trazena ni pregledana karta,sto znaci da im je dovoljna jedna zrtva i oni su zadovljni.Posle zvonite na sva usta po medijima kako je neko od tih vasih kontrolora prebijen ili napadnut ,ato sve zbog toga sto ogromna vecina tih je na ivici nekog kriminalnog ponasanja frustrirana A sad cu da vam dam i ostale podatke sa papira koje dobila. broj oduzete kartice:0100182317 ID-kontrolora:99334 vreme:16:47:57 bus-302 vozilo:61029 Da sam ja njegov sef tog zaposlenog bi udaljio iz firme.ZAHTEVAM DA SE VRATI TA KARTICA IAKO NEMA NEKU VREDNOST A ujedno cu ovo da objavim i na medije da bude puko pisanje i nikom nista A VAS ODGOVOR JE VEC SVIMA POZNAT DA JE KONTROLOR BIO U PRAVU STO CE SE POTVRDITI DA SE STITE SILEDJIJE I NASILNICI U VASIM REOVIMA.

  7. Ne zaposlena sam..i imala sam karticu za nezaposlene..al nisam uplatila na vreme tako da je treceg u mesecu oktobru 2017 oduzeta busplus kartica uz reci da sam nezaposlena i nema ko ni da mi uplati pa je uzese.
    Sta sad..
    Trebala sam da se bijem s kontrolorima (a nemogu jer zaista nisam bila ispravna kao putnik) il opet mora biro pa cekanje po ceo dan u redu pa vaditi novu uz tu potvrdu…il mi se moze vratiti ta moja pa da uplatim na nju??
    I gde da se obratim?

  8. Ja sam nezaposlena i bez izgleda na to.Nisam prijavljena na biro jer nema svrhe.Kako da izvadim bus kartu za nezaposlene.

  9. Iz kog razloga mi je u sredu 26og skinuto 98din sa mastercard kartice, a ne 1din?

  10. Firma mi je uplatila dopunu samo za I zonu, a ja želim da doplatim i za II, kako i gde to mogu uraditi?

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.