Višedecenijska želja Beograđana da se šetalište duž Knez Mihailove ulice poveže s Kalemegdanskim parkom, odnosno sa Beogradskom tvrđavom, bez čekanja da se na semaforu uključi „zeleno svetlo“ prolaska preko pešačkog prelaza u Pariskoj ulici, sledeće godine mogla bi da počne da se ostvaruje.[divider]
Tunel za saobraćaj, plato za pešake i, naravno, usklađenost sa ambijentalnom celinom Knez Mihailove ulice – ovako ukratko izgleda buduće idejno rešenje uređenja poteza duž Pariske i Ulice Tadeuša Košćuška, u delu od Uzun Mirkove do Gračaničke.
– Jedna od ideja jeste da se praktično napravi tunel, u koji bi se spustio automobilski saobraćaj, dok bi tramvajski saobraćaj ostao po površini, a druga je da se i jedan i drugi saobraćaj spuste u tunel. U sklopu izmene plana detaljne regulacije dela Kosančićevog venca za uređenje „Beton hale“ i uređivanja i povezivanja priobalja sa Kalemegdanskim parkom, razmatrana je savremena mogućnost da se realizuje i ova ideja. Saobraćajne analize, koje trenutno radi Urbanistički zavod, biće uvrštene u izmene plana, koji bi trebalo do kraja godine da bude završen. To je nadalje osnov za tehničku dokumenataciju i kasnije za dobijanje građevinske dozvole i izvođenje radova – kaže glavni gradski arhitekta Dejan Vasović.
Kroz saobraćajne analize, naglašava Vasović, istaknuta je ideja da se iznad tunela napravi pešačka zona sa fontanom s prirodnim tokom vode, šetalište, zelena površina, mesto za odmor, pa čak i vidikovac. Urađeni su i 3D modeli i ovo je jedno od mogućih rešenja šta bi moglo da se izgradi na kraju Knez Mihailove, ali će definitivno uređenje platoa i fontana biti predmet konkursa.
– Pešački plato biće zapravo uvod u Kalemegdanski park s pogledom na centar grada i Novi Beograd. Prostiraće se u dužini od oko dve stotine metara, koliko je dug i tunel iznad kojeg bi se nalazio i koji se završava kod Spomenika Rige od Fere. Postoji mogućnost i da deo od Uzun Mirkove do Knez Mihailove ulice takođe bude pešački, ali u ovoj fazi nije predviđeno da Uzun Mirkova bude zatvorena za automobilski saobraćaj. Kasnije ako se steknu uslovi za to, i ova zona mogla bi da postane pešačka – kaže Vasović.
Plan detaljne regulacije dela Kosančićevog venca menja se, na prvom mestu, zbog spiralnog povezivanja „Beton hale“ sa Kalemegdanom. Novina u ovom rešenju jeste mogućnost da se „Beton hala“ produži i da se tamo gde počinje istorijski bedem napravi letnja pozornica na pontonu. Oba rešenja – i spiralno povezivanje „Beton hale“ s Kalemegdanom i tunel i plato za povezivanje Knez Mihailove s Kalemegdanom – verovatno će se raditi istovremeno jer zahtevaju skraćenje ili preusmeravanje tramvajskog i automobilskog saobraćaja. (Beoinfo)

Dan u Beogradu osnovan je 2011. godine i jedan je od najčitanijih lokalnih portala u Srbiji. Osnivač i glavni urednik je Nenad Mandić – Ah Neša.
Pa tako će i da bude da neću prepoznati mesto gde sam se rodio i prohodao.