Od 27. marta do 13. aprila, u Likovnoj galeriji i galeriji Podroom Kulturnog centra Beograda biće otvorena izložba „Polet – ekonomska propaganda u Jugoslaviji 1969 -1980. godine“.
Kraj šezdesetih godina prošlog veka u Jugoslaviji obeležio je pokušaj velike privredne reforme, odnosno odlučnog i odlučujućeg uvođenja tržišta u socijalističku ekonomiju. Promene u privrednom sistemu dovele su do prave revolucije u odnosu privrede prema potrošačima. Preduzeća i banke počinju da se bore za svoju poziciju na tržištu, tražeći svoj prostor u javnosti. Uspostavljanje nove tržišne ekonomije iznedrilo je i novu estetiku. Za opstanak i ostvarenje u novom poretku jedan medij ispostavio se kao najdominantniji – novinska reklama.
Na izložbi će biti prikazane najreprezentativnije reklame objavljene u nedeljniku „Ekonomska politika“ u periodu od 1969. do 1980. godine. U pitanju je svojevrsna antologija tog vremena koja vizuelnim narativom oslikava odnos tržišta i privrede, potrebu za približavanjem potrošačima i proširenje marketinških pravila i filozofije.
Bogata vizuelna građa sistematično je kategorizovana na više od 100 svetlećih panoa uklopljenih sa konkretnim podacima, tako da cela izložba funkcioniše kao jedna velika infografika koja na najbolji način prenosi duh vremena i svedoči o društvenom ustrojstvu tog doba.
Nesvakidašnji spoj zapadnih tekovina advertajzinga, s jedne, i socijalistickog estetizma, s druge strane. Progresivna likovnost, duhovitost, visoki konceptualni dometi i lajfstajl u pokušaju! Osetite advertajzing na jugoslovenski način!
Postavka je organizovana u okviru 4. međunarodne konferencije „(Grafički) Dizajner: Autor ili univerzalni vojnik“.
Radno vreme galerija je od 12.00 do 20.00; nedeljom je zatvoreno. (danubeogradu.rs)