ponedeljak,  
10. februar 2025.  
 

Saveti: Selidba bez stresa uz minimalne troškove

Selidba nosi sa sobom stres, remeti redovne poslovne i privatne aktivnosti i oduzima dragoceno vreme, pogotovo u Beogradu. Bez obzira da li se selite iz jednog grada u drugi, ili planirate selidbu u drugu državu, da li ćete za to unajmiti agenciju za selidbu ili ste se ipak odlučili za selidbu u svojoj vlastitoj režiji, saveti koje prenosimo mogu vam biti od pomoći da prođete još jeftinije sa troškovima oko selidbe.

Na osnovu čestih zahteva svojih klijenta, agencija za selidbu Beocontrol je kreirala listu saveta za selidbu koja ima za cilj da se ovaj proces maksimalno olakša i pojednostavi.

Ukoliko imate dete, dobro ga pripremite za selidbu. Budite iskreni, dozvolite detetu da učestvuje u selidbi kao i u uređenju nove sobe. Pri selidbi, ne zaboravite da imate nadohvat ruke najpotrebnije stvari za dete. U novom prostoru, prvo sredite dečju sobu ili kutak.

Na početku je važno sastaviti spisak stvari za selidbu, jer u zavisnosti od razdaljine i krajnje destinacije velika količina stvari donosi dodatne troškove, pogotvo carinske usluge ako je u pitanju selidba u inostranstvo.

Nepotrebne stvari mogu se pokloniti, a pojedinosti kao što su stari nameštaj, alat, obuća ili odeća po potrebi se mogu i rasprodati čime će i fond za selidbu biti uvećan.

Treba napraviti detaljan plan selidbe, proveriti nosivost liftova, širinu hodnika, blizinu parkinga i odabrati dan za selidbu.

Zatim je važno pripremiti materijal za pakovanje pokućstva koji ne mora nužno biti nov. Mogu se upotrebiti stare novine umesto papira za pakovanje, kutije uzete iz obližnjeg supermarketa ili apoteke, a peškiri, krpe i ćebad mogu da se upotrebe umesto zaštitne folije. Da se ne bi trošilo mnogo kutija, stvari treba smestiti u prazan prostor unutar nameštaja u fioke, ormare ili tabure.

Najbezbolnije je da selite sobu po sobu. Tako ćete postepeno raščišćavati stan i imati detaljan uvid u ono što je preostalo.

Jedna od veoma važnih stavki na vašem spisku za selidbu jeste kako demontirati i montirati nameštaj. Treba vam dovoljno prostora, odgovarajući alat i fizička pomoć. Plakari, police, kreveti, komode, garniture za sedenje, stolovi, regali, kuhinjski elementi, sudopera, aspirator… sve ovo treba rasklopiti, zapakovati da se ne ošteti, ne iskrivi i ne polomi. Naravno, napravite spisak i sve delove jasno obeležite.

Selidba je veoma stresna situacija za čoveka, a predstavlja posebnu vrstu traume za kućne ljubimce. Za pse i mačke, najbolje je pronaći odgovarajući prenosnik. Transport ptica, glodara i gmizavaca je znatno manje zahtevan. Sve što je potrebno je da im budu dostupni hrana i voda, a kavez prekrijte neprozirnom tkaninom. Ribice i kornjače bi trebalo da budu spakovane u čvrste, plastične posude, sa otvorima za dotok vazduha, poput rupica.

Iskoristite svu hranu koju imate u frižideru. Nikako ne bacajte ono što je još jestivo i napravite plan kako će izgledati jelovnik pre i tokom selidbe, kako bi sve zalihe hrane iskoristili do kraja.

Poželjno je izbeći selidbu tokom vikenda, kao i početkom i krajem meseca. Za vreme radnih dana konkurencija je manja, pa će samim tim cena transporta i same selidbe biti povoljnija. Većina agencija nudi najniže cene u periodu od oktobra do aprila.

Raspakivanje takođe radite postepeno, sobu po sobu, kutiju po kutiju. Obeleživači i popisane kutije će vam sređivanje novog doma učiniti veoma brzim, a pored uštede na vremenu, sačuvaćete se i od nepotrebnog stresa. (danubeogradu.rs)