Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Film » Dani indonežanskog filma, 15-17. avgust
Dugi marš
Dugi marš

Dani indonežanskog filma, 15-17. avgust

U Muzeju istorije Jugoslavije (Botićeva 6), od 15. do 17. avgusta, biće održani Dani indonežanskog filma povodom 69 godina nezavisnosti Indonezije i 60 godina diplomatskih odnosa Srbije i Indonezije.

Filmovi će biti emitovani u okviru izložbe „Travelling Communique“ koja će svečano biti zatvorena 17. avgusta u bioskopskoj sali Muzeja.

Maks Havelar

U petak, 15. avgusta od 18.00, biće prikazan film „Maks Havelar“ (Max Havelaar). Reditelj Fons Rademakers snimio je 1976. film o oficiru kolonijalne holandske vojske koji dolazi u devetnaestovekovnu Indoneziju pun neskrivenog idealizma. Ubeđen da je u njegovoj moći da pospeši promene koje će pomoći lokalnom stanovništvu, ni ne sanja da će ubrzo po njegovom dolasku stvari sa zla poći na gore.

Ekranizacija klasika holandske književnosti, romana „Maks Havelar“ velikog pisca Multatulija, verno oslikava antikolonijalni duh i izrazito subverzivni karakter romana u odnosu na tadašnju holandsku oficijelnu politiku. Uloge tumače: Peter Faber, Sacha Bulthus, Adendu Soesilaningrat.

Pre početka projekcije urednik filmskog programa Miroljub Stojanović (Filmski centar Srbije) održaće kratko izlaganje na temu „Pozicioniranje indonežanskog film, nekad i sad“.

Novembar 1828 i Dugi marš

U subotu, 16. avgusta od 18.00, na programu su dva filma: „Novembar 1828“ (November 1828) i „Dugi marš“ (Darah Dan Doa).

Prvi film snimljen je 1979. godine. Reditelj je Teguh Karya, a uloge tumače Slamet Rahardjo, Rachmar Hidayat, Sandome M. Kusumo. Ovo je delo o sudbinama revoltiranih meštana ostrva Java koji pružaju otpor holandskoj okupaciji. Jedan od najboljih indonežanskih filmova ikada snimljenih imao je svetsku premijeru na Londonskom filmskom festivalu 1980. godine, a dočekan je ovacijama. Reditelj Karya je apostrofiran kao jedan od ključnih u azijskom filmu sedamdesetih godina.

Film „Dugi marš“ je iz 1950. godine. Kroz sudbinu Sudarta, kapetana čuvene Siliwangi divizije, suočeni smo sa nizom kontroverzi na istorijskom planu, koje su pratile rađanje indonežanske nezavisnosti. Jedan od najkontroverznijih filmova u istoriji indonežanskog filma, označio je istovremeno dve stvari: nevolje indonežanske kinematografije sa cenzurom, koju je ovaj film srećno izbegao, te potvrdu talenta reditelja Usmara Ismaila, jednim od pionira indonežanskog modernog filma. Uloge tumače Del Juzar, Elia Bergen, Aedy Muward.

Indonežanska borba za nezavisnost, 1945-1949.

Poslednji film koji će biti prikazan na ovoj reviji, 17. avgusta od 19.00, je „Indonežanski rat za nezavisnost 1945-1949. (Indonesian War of Independence 1945-1949). Indonežanska nacionalna revolucija ili Indonežanski rat za nezavisnost je bio oružani sukob i diplomatska borba Indonežana i Holandskog carstva koja je trajala više od četri godine sve dok revolucionarne snage nisu uspele da unište kolionijalnu administraciju Holandskog carstva. Film čini kompilacioni dokumentarni materijal koji donosi neke od ključnih trenutaka indonežanske borbe za slobodu.

Posle filma biće svečano zatvorena izložba „Travelling Communique“ a posetiocima će se obratiti Neda Knežević (direktorka Muzeja istorije Jugoslavije), Milica Tomić (predstavnica međunarodne autorske grupe) i Semuel Samson (ambasador Indonezije u Beogradu).

Travelling Communique

O izložbi „Travelling Communique“

Transdisciplinarna izložba/projekat Travelling Communiqué, koja je otvorena 10. juna 2014. razmatrala je funkciju jednog od najznačajnijih foto arhiva 20. veka, foto-arhiv kabineta predsednika SFRJ – Josipa Broza Tita i preispitivala mogućnosti za njegovu upotrebu u budućnosti.

Projekat je nastao kao kolektivni rad Armina Linkea (Nemačka/Italija), Dorin Mende (Nemačka) i Milice Tomić (rođene u SFRJ), u saradnji sa kustoskim timom MIJ (Radovan Cukić, Ivan Manojlović, Mirjana Slavković) kao i kroz diskusije sa mnogobrojnim međunarodnim autorima.

Na izložbi je bilo predstavljeno više od pedeset radova četrdeset jednog autora iz trideset dve zemlje, u različitim medijima: video eseji, fotografije, kolaži, fototapeti, filmovi, tekstovi, predavanja, dokumentarna građa i dr. Izložba je realizovana zahvaljujući digitalizaciji 135 000 fotografija, iz foto-arhive MIJ.

Spontano interesovanje umetnika je privukla kolekcija od 1 200 fotografija sa Prve konferencije nesvrstanih koja je održana 1961. godine u Beogradu, u trenutku velike hladnoratovske krize. Projekat „Travelling Communiqué“ polazi od ideje da zajedničke izjave, slike i zvuci sa prve konferencije Pokreta nesvrstanih i dalje putuju i traže odgovor. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.