Naslovna » Izlasci » Izložbe » Izložbe u KCB: „Ja“, „Tkanina“ i „Bio sam srećan…“
Milena Đorđević i Dejan Kalezić: Ja
Milena Đorđević i Dejan Kalezić: Ja

Izložbe u KCB: „Ja“, „Tkanina“ i „Bio sam srećan…“

Od 20. novembra do 13. decembra biće otvorene tri izložbe u Kulturnom centru Beograda: radove će predstaviti Milena Đorđević i Dejan Kalezić, Saša Tkačenko i Aleksandar Kujučev.

Milena Đorđević i Dejan Kalezić: Ja

U Galeriji Artget (Trg Republike 5/I) autori će se predstaviti dokumentarnom fotografijom u pokušaju da odgovore na pitanja od društvenog značaja.

S obzirom na činjenicu da su sve teme „ispričane“, Milena Đorđević i Dejan Kalezić, svako na svoj način, iz subjektivne vizure pokušavaju da isprovociraju posmatrača na razmišljanje o pitanjima vezanim za emancipaciju, pre svega rodnu, na ovim prostorima. Njihov pristup je likovno intrigantan, ali s merom kojom se želi zaštititi kako integritet portretisanih tako i publika od mogućeg šoka zbog samog sadržaja.

Saša Tkačenko: Tkanina
Saša Tkačenko: Tkanina

Saša Tkačenko: Tkanina

Izložba „Tkanina“ (Fabric) u Galeriji Podroom (Trg Republike 5) predstavlja rezultate procesa istraživanja scenografije javnog prostora, koji je vizuelni umetnik Saša Tkačenko započeo tokom šestonedeljnog boravka u Njujorku.

Izložba artikuliše Tkačenkovo ispitivanje prostora, isprva sprovedeno kroz sekvence kratkih, noćnih video zapisa arhitekture prizora njujorških ulica, koje se razvilo u studiju, obuhvatajući više od stotinu polaroida. Tehnički ograničene mogućnosti polaroid fotografije (slaba osetljivost foto sočiva i nemogućnost kontrolisanja ishoda fotografskog procesa) uz nepovoljne uslove noćnog osvetljenja poslužili su mu kao adekvatan okvir za tretiranje prizora i njegovo prevođenje u sliku.Za dž

Kao rezultat nastala je serija polaroid fotografija koje ukidaju prizor razapete američke zastave (jednog od dominantnih označitelja javnog prostora u ovom gradu, koji bitno uređuju njegovu pojavnost), svodeći ga na nivo destabilizovanog objekta, istovremeno istučući njegovu materijalnost.

Paralelno sa ovom izložbenom celinom, Tkačenko će u saradnji sa akterima scene nove generacije, koji deluju iz različitih domena umetničkog stvaranja (muzika, film, književnost, pozorište, vizuelna umetnost), kreirati prostor za dijalog o fenomenu odustajanja kao jednom od načina pozicioniranja unutar odnosa između polja društva i umetnosti. Viđenja ovoga fenomena biće publikovana u posebnom izdanju koje prati izložbeni događaj. Na otvaranju izložbe beogradski bend VVhile će izvesti desetominutni muzički performans.

Aleksandar Kujučev: Bio sam srećan - Oh, kako sam lagao
Aleksandar Kujučev: Bio sam srećan – Oh, kako sam lagao

Aleksandar Kujučev: Bio sam srećan – Oh, kako sam lagao

U Likovnoj galeriji (Knez Mihailova 6) predstaviće se Aleksandar Kujučev, grafički dizajner i fotograf. Inspirisan knjigom Jukia Mišime, „Ispovest maske“ nizom fotografija u koje, inkorporiranjem kratkih citata iz pomenute knjige u prostore lišene ljudskog prisustva – iz rakursa neposrednog iskustva vizuelnim jezikom govori o nastajanju opšte izolovanosti i sveprisutnije usamljenosti pojedinca.

Rečenice i mesta njihovog prikazivanja odabrani su intuitivno i spontano, bez jasno unapred definisanih kriterijuma izbora, kao i bez svesnog plana kako će se oni kombinovati da bi proizveli neki specifičan učinak na posmatrača. One ne ilustruju radnju romana iz koga su preuzete.

Ove putujuće rečenice, koje se kreću između polja kniževnosti i polja vizuelnih umetnosti, ostvaruju nove i drugačije semantičke sadržaje. One se pred posmatračem pojavljuju kao ambijentalizovani tekstulani fragmenti u kadru fotografskog rada, prenoseći značenje scena u koje su postavljeni na veoma enigmatičan način. (danubeogradu.rs)

Uređuje: Ah Neša

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.