Od 7. do 13. maja na nekoliko popularnih gradskih lokacija biće održan 8. BELDOCS – Međunarodni festival dokumentarnog filma.
Biće predstavljeno četrdesetak filmova iz celog sveta pod sloganom „Stvarnije od stvarnosti“.
Beogradska publika čuće i videće intrigantne priče o ljudima sa društvene margine, koje razotkrivaju poniranja u velike političke i istorijske prevrate, ali i esejističke izlete u udaljene umetničke žanrove.
Filmove su odabrali reditelji Ognjen Glavonjić, Danilo Nikolić i Hadži Aleksandar Đurović.
Festival BELDOCS svečano će biti otvoren u Sava centru, 7. maja od 19.00, premijerom domaćeg filma „Šuma“ Siniše Dragina. Iste večeri, dva sata kasnije, na programu je i ovogodišnji dobitnik Oskara za najbolji dokumentarni film „Citizenfour: dosije Snouden“ Laure Pojtres.
Cene ulaznica: 400 RSD po projekciji u Sava centru, 200 RSD po projekciji u Domu omladine Beograda i Dvorani KCB. Karte se mogu kupiti na blagajnama na mestima projekcija.
Savet Međunarodnog festivala dokumentarnog filma BELDOCS odlučio je da za studente Beogradskog univerziteta odobri i podeli 300 studentskih akreditacija po simboličnoj ceni od 200 dinara na ime troškova štampe. (danubeogradu.rs)
»»» Program festivala

Između stvarnosti i filma
Prenosimo tekst Mladena Vušurovića, direktor festivala…
U novinama niko ne dobija više od citat-dva prostora, a na televizijskim vestima ni toliko, uz možda koju grimasu pride. U rijaliti šouovima nas gnjave do besvesti i besmisla, isto kao što nam na kablovskim serijalima sve objašnjavaju napadni, sveznajući naratori.
Knjige više niko ne čita, internet je mahom postao globalni kafić za dokone egzibicioniste i blejače, a u igranim filmovima se sve toliko ponavlja da je najbolji specijalni efekat, ustvari, ostati kod kuće i ljudski porazgovarati sa svojim bližnjima, pod uslovom naravno da ni oni nisu puni tračeva, ogovaranja, sebičnih, površnih i nebitnih priča.
Autorski dokumentarni film je sve ostalo. Posvećenost priči koja zaslužuje da bude produbljena; promišljen izbor likova koji imaju šta da kažu; situacije koje su celom svetu istovremeno i originalne i bliske; sloboda kreativne interpretacije i umetnička višeslojnost filmskog jezika; kombinacija nadmoćne verodostojnosti i poznate nam i drage dramaturgije.
Posle kvalitetnog dokumentarca publika se oseća bogatije, počašćeno, osveženo. Kao kad upozna zanimljivog sagovornika, kao nekad po izlasku iz bioskopa, kao malo dete koje veruje u ispričanu priču, kao trenutak smisla u vremenu kada će nam i na sâm smisao uskoro nametnuti porez, ako mu u međuvremenu ne budu uručili otkaz uz kojekakvu mizernu otpremninu…
Naši dokumentaristi zaostali su nažalost u estetici 60-ih i 70-ih godina koja ih je proslavila, tako da je naša publika do skora bila uskraćena za filmska ostvarenja koja bi zahvalno i adekvatno predstavila našu blisku prošlost, a zbog lenjosti i neodgovornosti TV urednika propuštali smo i nezaboravne međunarodne dokumentarce koji su u proteklih desetak godina zasenili svet igranog filma.
Festival BELDOCS već šestu godinu pokušava da nadoknadi taj jaz, celogodišnjim globtroterskim radom i strastvenom profesionalnom predanošću.