Kultni SF film dobio je još jedan nastavak! Premijera filma „Terminator – Genesis“ je u sredu, 1. jula od 20.00, u beogradskim bioskopima.
Ukratko: kad Džon Konor, vođa pokreta otpora ljudi, pošalje narednika Kajla Risa nazad u 1984, da zaštiti Saru Konor i odbrani budućnost, neočekivani sled događaja napraviće pukotinu u vremenskom toku.
Sada će se narednik Ris naći u novoj i nepoznatoj verziji prošlosti, gde će se susresti s neočekivanim saveznicima, uključujući i Čuvara, opasnim novim neprijateljima i iznenađujućom novom misijom: da vrati budućnost u prethodno stanje…
Na repertoarima domaćih bioskopa „Terminator – Genesis“ biće od 2. jula. (danubeogradu.rs)
Originalni naslov: Terminator Genisys. Dužina trajanja filma: 119 minuta. Država i godina proizvodnje: SAD, 2015. Žanr: akcija, naučna-fantastika. Uloge: Arnold Schwarzenegger, Emilia Clarke, Jai Courtney, J.K. Simmons, Dayo Okeniyi, Matthew Smith, Courtney B. Vance i Byung-Hun. Reditelj: Alan Taylor. Scenario: Laeta Kalogridis i Patrick Lussier
Genesis: Početak
Godine 1984, kiborg je stigao iz budućnosti. Bio je poznat kao Terminator. Među milionima koji su bili oduševljeni ovom novom filmskom ikonom našli su se i producenti Dejvid Elison i Dejna Goldberg, a njihova filmska budućnost ih je tek čekala.
Dejna Goldberg kaže: „Kad je najavljeno da će prava za Terminatora biti dostupna, bili smo veoma zainteresovani, kao i mnogi drugi u filmskoj industriji, jer je ovo fantastična franšiza. Prva dva Terminatora su filmovi koje smo Dejvid i ja duboko poštovali. A mi u Skajdensu volimo da pravimo velike filmove koji su pravi događaj. Ideja da resetujemo Terminatora za publiku koja je volela originale, ali i za potpuno novu publiku, bila je prilika koju nismo mogli da propustimo“.
Kad su dobili prava, ovaj producentski duo iz Skajdensa je počeo da traži scenariste za taj mamutski posao, uključujući scenariste i producente Letu Kalogridis i Patrika Lusijera. Kalogridisova kaže: „Dejvid i Dejna su nam dali ponudu krajem 2012. i mi smo je odbili, kao i drugi i treći put i to iz poštovanja prema svetu Džejmsa Kamerona. Radila sam godinama s njim, on je moja lična i filmska inspiracija, i nisam htela ni na koji način da ugrozim ono što je on stvorio. To je jedan od najfascinantnijih SF filmova svih vremena, a on je jedan od najboljih reditelja svih vremena“.
Ali Skajdens je bio uporan, pa je Kalogridisova proverila sa Kameronom koji joj je dao i dozvolu i blagoslov, ali je i počeo da joj daje neke ideje i savete, poput: „Obavezno napiši dobru ulogu za Arnolda!“ Patrik Lusijer komentariše: „Leta se potpuno zarazila idejom i kad smo počeli da pričamo o mogućnostima za priču i ponovo pogledali prva dva dela, došli smo do zaključka kako možemo ponovo da posetimo taj svet i likove u sadašnjem okruženju… i ne samo u sadašnjem“.
Kalogridisova kaže: „Putovanje kroz vreme je u srži ovog materijala, što je omogućilo stvaranje alternativnih svetova i drugačijih vremenskih tokova bez ugrožavanja originalnog materijala. Te priče postoje i nastavljaju da postoje, one su se desile, ali možemo da ispričamo drugačiju priču koja se grana u različitim smerovima koristeći likove koje svi mi volimo“.
„Napredak veštačke inteligencije dao nam je mogućnost da osvežimo franšizu, jer danas Skajnet više ne mora da se oslobodi… mi svi stojimo u redu da bismo predali svoju privatnost, slobodu i informacije“, kaže Elison. „Stojimo u redu da dobijemo najnovije tehnologije i softvere. Smatram da je naučna fantastika najefektnija kad se bavi događajima iz stvarnog sveta i smešta ih u fiktivno okruženje.“
Tvorci „Genesisa“ smatraju da je u srcu svega „disfunkcionalna porodica“ i ljubavna priča koju je Kameron smestio u centar svojih filmova, pored terminatora i potencijalnog istrebljenja ljudske rase. To je sve privuklo i reditelja ovog projekta, Alana Tejlora.
Česta Tejlorova saradnica (i buduća Sara Konor), glumica Emilija Klark, vidi rediteljev uspeh u poštovanju teme i davanja nove relevantnosti. Emilija Klark kaže: „Alan uspeva da napravi predivan spoj starog i novog, ali mu daje i inteligentan preokret. Mislim da je jedan od njegovih ciljeva u ovom filmu bio da postavi pitanje šta to znači biti slobodan kao ljudsko biće i koje odluke ovu likovi moraju da donesu da bi to odlučili. Mislim da odajemo veliku počast starom ‘Terminatoru’ i da ga približavamo novoj publici današnjice“.
„Ono što smo pokušali da uradimo“, kaže Tejlor, „jeste da počnemo s vremenskim tokovima koje znamo iz mitologije i da ih odvedemo u nove pravce i to tako da ima smisla. Tako da ćemo videti budućnost koju smo samo na trenutak videli u prošlim filmovima, pa ćemo otići u prošlost koju smo takođe na kratko videli u prošlim filmovima, ali ovaj film će pokušati da nas odvede i na novu teritoriju iza svega toga, koja neće biti kontradiktorna ni zbog čega što već znamo o ovoj mitologiji“.
Odabir glumaca za budućnost, prošlost i sadašnjost
Po Dejvidu Elisonu „‘Terminator Genesis’ nije rimejk, nije ponovno pokretanje franšize, nije nastavak, to je reinterpretacija zasnovana na Kameronovom izvornom materijalu. Gledaoci ne moraju da znaju prethodne filmove, ovaj film može zasebno da stoji. Ali, za fanove koji su videli prva dva dela, ima sjajnih skrivenih motiva“.
„Ne može da se napravi film o Terminatoru bez Arnolda“, kaže Tejlor. „Jednostavno, nisam mogao da ga zamislim bez njega“.
„Bio sam veoma srećan što sam u filmu“, priznaje Švarceneger. „Dobio sam poziv u kom sam saznao da su Dejvid i Megan Elison dobili prava i odmah sam pomislio da će konačno snimiti još jedan nastavak! I da sam konačno ja u filmu! Bio sam vrlo zadovoljan kad sam čuo ko radi scenario. Od početka mi se svideo pravac u kom je ceo projekat išao“.
Scenaristkinja Kalogridis kaže: „Arnoldov lik posmatrala sam kao ultimativnog Limenka. Kako on postaje okosnica i srce priče, a zapravo nema srce? Bilo je nečeg privlačnog u tome da Arnold igra ostarelog Terminatora. Ljudsko tkivo koje okružuje ovog kiborga stari, ali on je ostario i iznutra jer je toliko mnogo vremena proveo s ljudima. Smatrali smo da bi to bilo jako zabavno istražiti“.
„To je poput vožnje bicikla“, smeška se Švarceneger. „Odmah se prisetiš kako ide. Kad sam vežbao scenario, odmah sam počeo da pričam kao mašina. To se ne zaboravlja“.
„Ako ćete imati Arnolda, morate da ga upotrebite na potpuno novi način“, insistira Tejlor. „Ne možete raditi uvek isto i zato mi je bilo veoma važno da imamo drugačiji pristup ovom liku i da ga smestimo na mesta na koje ranije nije mogao da ide. On se razvija, raste, sazreva i to je dovelo do potpuno nove verzije njegovog lika“.
Za ulogu Sare Konor, tvorci filma su se odlučili za Emiliju Klark. „Mi se odavno znamo“, smeška se Tejlor, očigledno zadovoljan što ponovo radi sa zvezdom „Igre prestola“.
„Svi volimo ‘Igru prestola’, a Emilija ima neku snagu, čast i uzvišenost, što se ne može naučiti“, kaže producent Elison. „To ili imate ili nemate. Mislim da ti kvaliteti odlično odgovaraju Sari Konor, koju smatram jednom od iskonskih filmskih heroina“.
Klarkova kaže: „Arnold je prvi koji vam padne na pamet kad kažete ‘Terminator’ i ne možete ovo raditi bez njega. U scenariju mi se najviše dopao odnos između Čuvara i Sare. Emotivan je i predivan. Videćemo njegov lik u potpuno novom svetlu. To što je čuvao sve ovo vreme ga je smekšalo, osim kad neko pokuša da je ubije. To ga uopšte nije smekšalo!“
Hemija između Sare i Kajla je bila najvažnija kad su tražili glumca za ovu ulogu. Producentkinja Goldberg kaže: „Snimali smo film ‘Džek Ričer’ s Džejem Kortnijem i svideo nam se kao osoba i kao glumac. Nismo bili sigurni da je on Ris. Kad je došao i probao sa Emilijom, sećam se da sam stajala na pozornici, gledala njegovu audiciju i poslala nekom mejl ‘Upravo smo pronašli našeg Kajla Risa’. To je bilo jasno već na njihovoj prvoj zajedničkoj probi“.
Kortni kaže: „Kad sam pročitao scenario u zaključanoj sobi, bez telefona i ostalog, postao sam jako uzbuđen. Shvatio sam da ljudi koji stoje iza ovog projekta zaista planiraju da naprave nešto mnogo dobro. Tad sam se ozbiljno zainteresovao. A bio je to i zabavan proces dobijanja uloge. Snimao sam film u Australiji, ali sam seo na avion u subotu ujutro, sleteo u L.A, otišao pravo na audiciju sa Alanom, producentima i Emilijom, vratio se avionom za Australiju te noći, propustio nedelju i pojavio se na poslu u ponedeljak ujutru. Zbog tih 30 sati koje sam proveo u vazduhu tog vikenda, bio sam potpuno siguran da želim tu ulogu i na sreću, sve je ispalo kako treba“.
Najkrace receno… odlicni efekti, sranje film. Jako razocarenje iz razloga totalne bezidejnosti da se nastavi prica tamo gde se stalo, oni koji su gledali prethodne delove znaju o cemu pricam. Takodje im ne ide u prilog promena glumca koji glumi Dzon Konora (Kristijan Bejl) u cetvrtom delu. Scenario je toliko los da baca u vodu sve dobro sto su do sad snimili. Ne znam da li zbog ustede ili neceg drugog ali ocigledno je da je ovaj deo napravljen da ponisti sve ranije price sa pretpostavkom da se Svarceneger po svaku cenu ubaci u film. Nemam nista protiv njega ali mogli su da smisle nesto originalnije od vracanja u proslost po milioniti put. Moze da se gleda kao da je prvi deo a u stvari je peti. Da li je to OK procenite sami!!!