Javni gradski prevoz u Beogradu biće izmenjen od 1. oktobra ove godine, a gradska vlada najavljuje nove zone, nove autobuse, nove cene…
Dobijena je saglasnost od Komisije za javno-privatna partnerstva Vlade Srbije u Ministarstvu privrede da se pokrene tender za izbor partnera Grada Beograda u oblasti javnog prevoza.
Ove godine ističe ugovor koji je potpisan 2005. sa privatnim auto-prevoznicima. Novi ugovor će biti potpisan na deset godina a očekuje se da Skupština grada 16. jula pokrene tender za izbor partnera. Tender je najavljen za prvu polovinu avgusta. Od 150 linija privatni auto-prevoznici dobiće manje od pedeset.
– Uslovi će biti nešto drugačiji u odnosu na prethodni period, želimo da autobusi budu u istoj boji, da imaju klima-uređaje, brojače putnika, bežični internet i video- nadzor. Samo oni koji te uslove ispunjavaju moći će da prevoze građane od 1. januara naredne godine – izjavio je gradonačelnik Siniša Mali.
Nove i stanice
Najavljene su i druge promene. Biće uvedene četiri zone, nova mreža linija, novi oblik stanica, ali i nove cene za prigradski prevoz koji će se primenjivati od 1. oktobra.
Završena je javna nabavka za 30 novih autobusa, a za deset do petnaest dana očekuje se da će početi nabavka još dvadeset autobusa, kao i pet električnih autobusa, koji će se prvi put naći na ulicama Beograda.
Studiju u vezi sa promenama u gradskom prevozom uradili su stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta. Završeno je i brojanje putnika, pa će na osnovu tih podataka biti optimizovana mreža liniji. To znači da će neke linije biti skraćene, neke produžene, a ideja je da trolejbuski, tramvajski i autobuski saobraćaj rade integrisano i budu u funkciji poboljšanja kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu.
🚌 Cene prevoza za stanovnike prigradskih opština biće smanjene i do 45 odsto.
🚌 Biće moguće plaćanje karte mobilnim telefonom i beskontaktnim karticama. To Beograd svrstava među pet gradova u Evropi koji primenjuju tu tehnologiju.
🚌 Biće kreiran sajt na kome će biti postavljena mreža linija.
🚌 Na stanicama prva informacija biće novi logo Direkcije za javni prevoz, sledeća informacija je tarifna zona i treća tabla je sa oznakama koji prevoz u tom delu saobraća.
Sredinom jula biće usvojene i izmene Zakona o glavnom gradu, na osnovu čega će biti izrađen i novi statut Beograda, koji će omogućiti da grad bude podeljen na gradsku i prigradsku zonu.
Posle objavljivanja nove mreže linija gradskog prevoza građani će imati priliku da u naredna dva meseca daju primedbe, kako bi se ceo sistem usavršio.
Građani će glasanjem birati i boju autobusa, između bele, sive, svetloplave i crvene.
Četiri (predložene) zone
• I zona – Uži centar
• II zona – Širi centar
• III zona – Barajevo, Grocka, Obrenovac, Sopot
• IV zona – Lazarevac i Mladenovac
Bolje bi bilo da se izabere boja enterijera. Spoljasnji izgled autobusa jos i lici na nesto.
Spolja gladac, a unutra jadac. 🙂