Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Festivali » 50. Bitef: Na leđima mahnitog bika

50. Bitef: Na leđima mahnitog bika

Već sigurno znate (ako vas interesuje) da će na 50. Bitef-u, u glavnom programu, biti izvedeno 12 predstava od 24. septembra do 2. oktobra.

A publiku očekuje i veoma bogat prateći program.

Međunarodna asocijacija pozorišnih kritičara (IATC-AICT), kao važan segment pratećeg programa, okupiće u Beogradu više od stotinu pozorišnih kritičara iz čak 40 zemalja sveta. Tako će se na Bitefu ove godine sresti učesnici iz Argentine, Brazila, Kanade, Karipskih ostrva, SAD, Azerbejdžana, Kine, Gruzije, Indije, Japana, Kazahstana, Koreje, Turske, Tajlanda, Omana, Singapura, Libana, Belgije, Bugarske, Hrvatske, Češke, Nemačke, Grčke, Finske, Francuske, Litvanije, Luksemburga, Moldavije, Austrije, Poljske, Portugala, Rumunije, Slovačke, Slovenije, Španije, Švedske, Velike Britanije, Hrvatske, Maroka, Kameruna, Egipta, Obale Slonovače, Ruande, Južnoafričke Republike, Nigerije… Ovo su samo neke od zemalja koje će se tokom meseca septembra i prvih dana oktobra, naći na glavnom i pratećem programu festivala.

Tokom Bitef-a Beograd će zasigurno postati prestonica svetskog pozorišta.

Slike vanevropskih kultura i katastrofa izbeglica

Posle trijumfalnih nastupa u Londonu, Parizu, Berlinu i mnogim drugim svetskim metropolama, najveća senzacija savremene kineske plesne scene, Plesno pozorište Tao nastupa i na 50. Bitefu, na njegovom otvaranju, u Narodnom pozorištu u Beogradu, 25. septembra i to sa predstavom 6&7.

Suprotno očekivanju da će se na Bitefu, kada je o azijskom pozorištu reč, prikazati neka od tradicionalnih izvođačkih formi s ovog kontinenta, predstava 6&7 je izrazito savremeni, visoko konceptualni, potpuno apstraktni, ritmički repetitivni i, paradoksalno, istovremeno minimalistički i vizuelno omamljujući scenski spektakl.

Singapurska predstava Softmachine je izuzetno zanimljiv, multimedijalni projekt umetnika Čoja Kafaija, čiji je najširi okvir „mapiranje“ savremene azijske plesne scene, tačnije njenih glavnih aktera – koreografa. Pored različitih izvođačkih tehnika i koreografskog mišljenja, ona otkriva, na vrlo pametan, duhovit i dirljiv način, i mnogo šira, društvena pitanja, u rasponu od prekarijatskog položaja umetnika, preko odnosa tradicionalnih azijskih izvođačkih formi i savremenog plesnog idioma do rodnog identiteta.

»»» 50. Bitef – glavni program

Preispitivanju odnosa evropske i vanevropskih kultura doprinosi i festivalska produkcija Sloboda je najskuplja kapitalistička reč mladih dramaturškinja Olge Dimitrijević i Maje Pelević, zasnovana na njihovom istraživačkom putovanju u Pjongjang, a čija je tema aktuelna projekcija negativnih stereotipa o Drugom, neprijatelju; konkretno, suočavanje domicilnih i zapadnjačkih propagandi vezanih za Severnu Koreju.

Pored teme projektovanja poželjne slike vanevropskih kultura, njihove egzotizacije i konstruisanja stereotipa, u ovoj programskoj liniji Glavnog programa jubilarnog, 50. Bitefa, a što sugeriše i njegov podnaslov „Na leđima mahnitog bika“, nalaze se i predstave koje, direktno ili indirektno, tematizuju katastrofu izbeglica, zatvaranje granica i podizanje zidova, kao i uzroke ovih pojava. To su predstave Ambasador: nemačkozapadnoafrički komad sa pevanjem, Urnebesna tama, Saosećanje, povest o mašinkama, Jašući oblak… O njima će biti više reči u nekom od narednih saopštenja.

50. Bitef: Na leđima mahnitog bika

Beograd, kao domaćin ove manifestacije, grad na liniji razgraničenja, grad sudara politika i kultura i u ovom istorijskom trenutku, usled ratova i izbegličkih kriza, mesto je susreta, prožimanja i kreiranja nove sociopolitičke strukture sveta: u stalnom redefinisanju, stalnom nastajanju i stalnom sudaru.

Ovakav njegov položaj ne treba da bude frustracija, već, naprotiv, izazov i podsticaj: da u duhu svojih kosmopolitskih i slobodarskih vrednosti, onih koje baštine, između ostalog, i tradiciju Pokreta nesvrstanih, a koje su bile potisnute usled ksenofobije i ratova iz devedesetih, opet postane jedinstveno mesto susretanja, razmene i, pre svega, solidarnosti između različitih, često i iz muke spojenih kultura.

Prva institucija koja bi trebalо da ostvaruje misiju takvog Beograda, Beograda u kakvom mi želimo da živimo, jeste upravo – Bitef.

Ulaznice za Bitef

Prodaja karata počinje 1. septembra na blagajni Bitef festivala koja je smeštena na Pozorištu na Terazijama (Terazije 29), dok se ulaznice mogu rezervisati od 15. do 31. avgusta putem mail adrese blagajna@bitef.rs i telefonom 069/8992-400. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.