Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Budući Beograd » Rekonstrukcija tramvajskog mosta – sledeće godine
Rekonstrukcija tramvajskog mosta
Rekonstrukcija tramvajskog mosta po ugledu na teheranski "Most prirode"

Rekonstrukcija tramvajskog mosta – sledeće godine

Sredinom 2017. godine počeće rekonstrukcija tramvajskog mosta a pod tim se podrazumeva i izgradnja konstrukcije za pešake.

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali najavio je da je to samo jedan u nizu projekata koji će od Beograda u naredne tri godine napraviti savremenu evropsku prestonicu.

Plan je da u naredne tri godine bude rekonstruisana Knez Mihailova ulica, te da se izgradi gondola između Kalemegdana i novog parka na Ušću, koji će imati sportske terene, planetarijum, akvarijum, mini-akva park, luna park, teretane.

– Na taj način spustićemo Beograd na reke i ponudićemo Beograđanima, ali i turistima nova mesta za razonodu, odmor i uživanje. To je tendencija svih velikih gradova u svetu, što više zelenih površina, razonode za mlade i atrakcija za turiste – istakao je gradonačelnik.

Po njegovim rečima, izgradnja gondole trebalo bi da počne u septembru ili oktobru naredne godine, dok će do kraja ove biti završen projekat parka „Ušće“, koji će u potpunosti biti posvećen deci i omladini.

Tramvajski most – pešački most

Gradonačelnik je istakao da će u septembru sledeće godine početi rekonstrukcija tramvajskog mosta preko Save koji će postati pešački most sa još dve trake za drumski saobraćaj i dve trake za tramvaj, zelenim površinama i mestima za sedenje i relaksaciju.

Gradonačelnik je naveo da su na tom projektu angažovane najbolje arhitekte iz SAD.

– Zamislite sliku modernog Beograda – u roku od tri godine šetaćete rekonstruisanom Knez Mihailovom ulicom, uži centar grada biće pešačka zona, od Kalemegdana idete gondolom do Tržnog centra „Ušće“ i parka koji će biti potpuno drugačiji, a onda pešačkim mostom pređete na Savsku promenadu, od koje desno možete da idete do Ade Ciganlije, a levo do šetališta „25. maj“ – objasnio je Mali „viziju Beograda na obe reke“.

On je istakao da se svi ovi projekti rade uz podršku Vlade RS i da se finansiraju iz budžeta grada, države i kreditnih linija EBRD-a.

Mostovi za pešake i bicikliste

Cilj rekonstrukcije tramvajskog mosta je da se napravi najlepši most u ovom delu Evrope, po ugledu na „Most prirode“ u Teheranu. Taj most povezuje dva velika parka u glavnom gradu Irana, a ideja je ne samo da „odvede“ ljude s jedne strane na drugu, već i da ih „zadrži“ da uživaju na mostu sa kojeg se pruža prelep pogled na grad.

Teheranski „Most prirode“ ima tri nivoa, od kojih je jedan za kafiće, drugi za šetanje, trčanje i vožnju bicikla, a treći je platforma sa koje se pruža pogled na auto-put i deo grada sa jedne strane, te na planinu Alborz koja se uzdiže iznad Teherana s druge.

Gradski arhitekta Milutin Folić ističe da je rekonstrukcijom železničkog mosta kod autobuske stanice predviđeno da most dobije poseban deo za pešački i biciklistički saobraćaj sa zelenim površinama, klupama za sedenje.

– Primer je čuveni „High Line“ park u Njujorku, nekada železnička pruga, sada pretvorena u šetalište, koja je danas možda najveća atrakcija u tom gradu – rekao je Folić za Tanjug.

On je naglasio da je u planu i rekonstrukcija Starog železničkog mosta u pešački i biciklistički most koji će ponuditi razne sadržaje. (Beoinfo)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.