Izdvajamo
Naslovna » Izlasci » Akcije » Kritična masa: Biciklisti za evropske standarde
Kritična masa: Raskrsnica u Beogradu bez biciklističkih prelaza
Kritična masa: Raskrsnica u Beogradu bez biciklističkih prelaza

Kritična masa: Biciklisti za evropske standarde

U subotu, 27. maja od 17.00, biciklisti će se tradicionalno okupiti i provozati gradom, kao i svake poslednje subote u mesecu na Trgu republike u okviru vožnje „Kritična masa“.

Po najavi organizatora, tema skupa će ovaj put biti nesposobnost gradskih službi, konkretno gradske Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, da se adaptira i da počne da pravi biciklističku infrastrukturu po evropskim standardima.

I pored desetina žalbi na takozvane „nazubljene“ ivičnjake, za koje je u većini slučajeva odgovorna upravo Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda (Beoland), njihovi projektanti su uspeli da na novoj saobraćajnici u blokovima ponovo naprave identičan propust.

Loši ivičnjaci

Ponovo su postavili loše ivičnjake i zaboravili da „proseku“ razdelno ostrvo za bicikiste. „Da stvar bude još gora, ispostavilo se da projektanti Beolanda namerno postavljaju takve ivičnjake, da bi bicikliste usporili?“, pitaju se organizatori Kritične mase i dalje objašnjavaju:

„Ovakvi „nazubljeni“ ivičnjaci izrazito su neudobni, i prenose udarac na koren šake i na sedalni deo prilikom vožnje bicikla.

Ovo je suprotno praksi u svim gradovima EU gde se bicikl kao prevozno sredstvo koristi decenijama, i gde se pažljivo polaže pažnja na svaki detalj u projektovanju, da bi se što više ljudi privolelo da koristi bicikl kao sredstvo prevoza. Naravno, u evropskim gradovima su ivičnjaci ravni i utopljeni u asfalt, ili se na mestima gde biciklisti prelaze kolovoz uopšte ne postavljaju.

Kritična masa: Zašto ne može u Beogradu kao i u Beču?
Kritična masa: Zašto ne može u Beogradu kao i u Beču?

Zbog loše gradske saobraćajne politike, domaći projektanti nažalost nisu pohađali seminare za projektovanje biciklističke infrastrukture u inostranstvu, inače bi im ovako banalne stvari bile poznate.

U prilog tome govori i činjenica da grad Novi Sad ove godine šalje čak tri predstavnika na međunarodni biciklistički skup ‘Velo City’ u Holandiji, dok Beograd svoje predstavnike nije poslao nijedne godine, iako su predstavnici ove konferencije dolazili u Beograd još 2012. godine da pozovu gradske čelnike da se uključe.

Umesto da idu u korak sa svetom, domaći projektanti iz Beolanda izjavljuju kako ‘ovo nije Beč ni Amsterdam, već Beograd'“.

„Kritična masa“ kod novog Unutrašnjeg magistralnog prstena

Biciklisti će se zato tokom tradicionalne vožnje „Kritična masa“ zaustaviti na raskrsnici Omladinskih brigada i novog Unutrašnjeg magistralnog prstena i izraziti svoj protest jer je na tek izgrađenoj rasksnici bicikistički saobraćaj potpuno zaboravljen.

„Projektanti su zaboravili da ucrtaju u projekat biciklističke prelaze, ali su se zato setili da stave nazubljeni ivičnjak, zbog koga biciklisti negoduju, i na koji su se više puta žalili.

Osim ovoga, beogradski projektanti praktikuju često menjanje strane ulice kojom se kreće staza, postavljanje šipki usporivača za bicikliste, oduzimanje prednosti biciklistima na prelazima kao i podređenost biciklističkog saobraćaja motornom prilikom projektovanja.

Ovo se naravno ne radi nigde drugde u svetu, i rezultuje dugačkim i neudobnim rutama za bicikliste, sa puno tačaka zaustavljanja koje potencijalne bicikliste odbijaju od svakodnevnog korišćenja bicikla kao vida transporta“. (danubeogradu.rs)

loading...

Jedan komentar

  1. Ako uporedimo sta je sve i koliko uradjeno za automobiliste prema infrastrukturi za bicikliste, sve je jasno. Iako nas pesaka i biciklista ima neuporedivo vise od automobilista. Za nas bicikliste (i za pesake) se jos uvek tesko pare od poreza odvajaju. Katastrofalni put od Zemuna do Batajnice i drugi od Novog Beograda do Surcina, nema ni staze za pesake a kamoli za bicikliste. itd, itd…

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.