Karađorđeva ulica dugo nije sređivana, a sada gradske vlasti najavljuju velike radove koji će početi sledećeg leta.
Rekonstrukcija i uređenje Karađorđeve ulice imaće dve faze, a radovi bi trebalo da traju oko 180 dana.
Stara železnička pruga oko Kalemegdana biće izmeštena krajem 2018. godine. Železnički tunel će postati prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje. Šetalište uz Savu biće oslobođeno saobraćaja.
Mračan park uz pristanište biće urađen po svetskim standardima, a mračna ulica od Brankovog mosta do Kalemegdana dobiće novo, jače javno osvetljenje. Tramvajske šine pomeraju se ka reci, kao i kompletna ulica.
Planirano je da trotoari pored zgrada budu prošireni od četiri do pet metara, popločani granitnim pločama, kao i da se ožive lokali u prizemlju zgrada, koji su sada prazni.
Na strani uz Kosančićev venac biće drvored. Baštice se popločavaju kamenim kockama, a grad će iz svojih sredstava nastaviti obnovu fasada.
Karađorđeva i za bicikliste
Biće povezane postojeće biciklističke staze na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice.
Gradske vlasti planiraju i nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a Spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji, u pravcu silaza sa velikih stepenica na reku.
U skladu sa već usvojenim prostornim planom projekta „Beograd na vodi“, desna saobraćajna traka, koja obilazi stub Brankovog mosta, postaće dvosmerna saobraćajnica produžena ka Savskom amfiteatru.
Uz rekonstrukciju Karađorđeve ulice obuhvaćeno je i uređenje javnih zelenih prostora uz reku. Projekat takođe obuhvata i uređenje platoa islred velikog stepeništa i njegovo dalje povezivanje sa Savskim šetalištem.
Funkcionalan izgled kvarta koji se graniči sa Pristaništem, Kalemegdanom, Kosančićevim vencem i Beogradom na vodi osmislio je poznati arhitekta Boris Podreka.
***
U planu je i rekonstrukcija Trga republike, izgradnja četiri podzemne garaže, rekonstrukcija Ulice kneza Miloša, koja će se raditi već sledeće godine. (Beoinfo)