Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Budući Beograd » Novi savski most i tunel – veza Savske i Dunavske padine
Novi most na Savi i tunel - veza Savske i Dunavske padine
Novi most na Savi i tunel - veza Savske i Dunavske padine (Beobuild.rs)

Novi savski most i tunel – veza Savske i Dunavske padine

Novi most na Savi kao i novi tunel spojiće Savsku i Dunavsku padinu a ove nedelje pojavio se i plan detaljne regulacije na javnom uvidu.

O ovom projektu ranije je pisano na portalu Beobuild, a u međuvremenu je odlučeno da se ide na drugu varijantu trase, što je i najbolja odluka u datim uslovima.

Ovaj tunel je komplementaran sa planovima gradnje Novog savskog mosta, odnosno jedan od važnih preduslova za buduću funkcionalnost saobraćajne infrastrukture u zoni „Beograda na vodi“.

U saobraćajnom smislu, novi most na Savi i tunel činiće tranzitnu alternativu najjačoj gradskoj magistrali Brankova – Terazijski tunel – Dečanska – Bulevar despota Sefana. Tako će biti omogućeno rasterećenje od tranzitnog saobraćaja, koji čini više od 10% ukupnog i njegovu redistribuciju sa Brankovog mosta na Novi savski most i tunel.

Novi most na Savi i tunel: cevi, klizišta, objekti, park manje, park više

Novi most na Savi i tunel - veza Savske i Dunavske padine

Planirani tunel sastojaće se od dve odvojene tunelske cevi, čime se umanjuje pomeranje tla na relativno nestabilnom terenu. Ukupna dužina svake tunelske cevi je 1.993 metara, sa ulaznim portalima od 45 metara na savskoj i 124 metara na dunavskoj strani. Ukupna širina tunelskog profila je 9,56 metara, od čega će kolovoz biti 7,7 metara a obostrane servisne staze po 0,93 metara.

Na dunavskoj strani, u zoni Bulevara despota Stefana planiran je otvoreni iskop od 300-400 metara sa prilaznim rampama pod nagibom od 4%.

Novi most na Savi i tunel - veza Savske i Dunavske padine

Posao iskopa je dosta komplikovaniji na Savskoj padini, pošto se radi o klizištima na kojima se nalazi širok prostor brojnih spomeničkih vrednosti. Tu se pre svega misli na Savamalu i Terazije, a za potrebe gradnje ovog tunela biće potrebno raščišćavanje svih objekata na potezu između ulica Gavrla Principa i Kraljice Natalije, uključujuci i Park Luke Ćelovića. Na prostoru sadašnjeg parka planirana je prilazna saobraćajnica sa po dve trake po pravcu, svaka širine 3,5 metara, razdelni pojas i obostrane pešačke staze širine 2,5 metara.

Dok Beograd ovim projektom gubi Park Luke Ćelovića, pozitivan aspekt dolazi iz činjenice da će kao posledica tunela biti moguće proširiti Terazijsku terasu. Za potrebe zaštićene zone ulaznog portala kod Kameničke ulice biće oslobođen čitav blok od Lomine do Kraljice Natalije. Tu će nastati veliki slobodan prostor zabranjen za gradnju, tj. idealan za novi gradski park.

Novi most na Savi i tunel - veza Savske i Dunavske padine

Uticaj ovog projekta na životnu okolinu nije zanemarljiv – naprotiv, dok će prostorno rešenje izmeniti lice ovog dela Savamale. Ipak, ovaj tunel značiće mnogo u gradu koji nema efikasan i kapacitetan javni prevoz. Računa se na ubrzanje tokova saobraćaja i skraćivanje putovanja za 10% na ovom potezu.

Izgradnja ovog tunela je značajan, ali i prilično zahtevan projekat. Procenjeno je da bi njegova gradnja iznosila oko 100 miliona evra, dok bi rok za radove bio oko tri godine. Ako sve bude teklo prema najavama, izgradnja bi mogla početi već krajem ove godine. (Beobuild.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.