Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Književnost » Kreativni centar: Scratch i Python – programiranje za početnike
Kreativni centar: Scratch i Python - programiranje za početnike
Kreativni centar: Scratch i Python - programiranje za početnike

Kreativni centar: Scratch i Python – programiranje za početnike

Kreativni centar je objavio vodiče za programiranje pomoću kompjuterskih jezika Scratch i Python koje su napisali Lui Stouvel, Rouzi Dikins i Džonatan Melmot.

Prednosti učenja programiranja od najranijeg uzrasta višestruke su. Osim što se pripremaju za zanimanja budućnosti, deca učenjem programiranja razvijaju sposobnost logičkog razmišljanja i veštinu rešavanja problema. Zbog toga je važno da njihov prvi susret s programiranjem bude što prijatniji.

Vodiči za programiranje pomoću kompjuterskih jezika Scratch i Python namenjeni su početnicima i svojim zanimljivim sadržajem i prijemčivim dizajnom teže da prvi dodir s programiranjem deci bude prijatno iskustvo, poput igre.

Kako bi se deca na što jednostavniji način uvela u svet programiranja, u poslednjih nekoliko godina razvijeno je više programskih jezika pomoću kojih čak i najmlađi mogu napraviti svoje prve igrice i animacije.

Programiranje za početnike na jeziku Scratch

Programiranje za početnike na jeziku Scratch
Autori: Lui Stouvel, Rouzi Dikins i Džonatan Melmot
Ilustrator: Šo Nilsen

Jedan od najpopularnijih jezika nastalih u te svrhe jeste Scratch. Scratch spada u blokovske programske jezike i, za razliku od klasičnih tekstualnih, omogućava nam da računaru zadajemo naredbe jednostavnim sklapanjem blokova.Programiranje za početnike na jeziku Scratch

„Programiranje za početnike na jeziku Scratch“ je knjiga namenjena svima onima koji žele da se upoznaju sa Scratch-om i mogućnostima koje on pruža. Ovaj sveobuhvatni vodič uči nas kroz zanimljive primere, korak po korak, kako da za svoju igricu odaberemo pozadinu, dodamo joj likove i programiramo njihovo kretanje i interakciju.

Osim što nas upoznaje s korišćenjem već postojećih likova, pozadina i zvukova, ovaj priručnik nas uči kako da kreiramo sopstvene upotrebom alata za crtanje i snimanje zvuka.

Kada se uspešno upoznamo sa osnovnim mogućnostima i alatima u prvom delu knjige, u drugom delu nas čeka uputstvo za kreiranje naprednijih igrica, ali samim tim i zanimljivijih.

„Programiranje za početnike na jeziku Scratch“ sadrži objašnjenja za veliki broj zanimljivih projekata koja će vam držati pažnju i učiniti da zaboravite na vreme.

Provodićete sate i sate programirajući svoje igrice i animacije, a pritom ćete sticati osnovna znanja iz programiranja i razmišljati kao pravi programeri. Međutim, zabava sa Scratchom ni tada ne prestaje. Kada jednom dobro savladate programski jezik Scratch, mogućnosti postaju neograničene.

Programiranje za početnike na jeziku Python

Programiranje za početnike na jeziku Python
Autori: Lui Stouvel i RouziDikins
Ilustrator: Džon Devol

Za sve one koji žele da se upoznaju s programiranjem učenjem nekog tekstualnog programskog jezika odabir odgovarajućeg jezika može biti problem.Programiranje za početnike na jeziku Python

Iako je kroz istoriju nastao veliki broj programskih jezika, samo mali broj njih je danas popularan, a retki su oni koji su pogodni za početnike. Programski jezik Python jedan je od najpopularnijih programskih jezika danas.

Popularnost je stekao zahvaljujući svojoj jednostavnosti, zbog čega je ujedno i veoma pogodan za one koji se prvi put susreću s programiranjem.

Upoznavanje najmlađih s nekim tekstualnim programskim jezikom može biti izazov. Neophodno je pronaći balans između toga da primeri iz kojih deca uče budu dovoljno zanimljivi, ali ne i previše komplikovani.

„Programiranje za početnike na jeziku Python“ uspeva vešto da balansira između ta dva, nudeći zanimljive primere s detaljnim, ilustrovanim objašnjenjima. Ovakav pristup učiniće da svako dete koje bude koristilo ovaj priručnik bude motivisano u nameri da nauči programiranje.

Pored učenja jezika Python, ova knjiga pokriva i neke od opštih koncepata računarskog programiranja, korisnih za kasnije savladavanje bilo kog drugog programskog jezika. Recimo, iz nje možemo naučiti kako da unapred isplaniramo program koji želimo da napravimo i kako da prepoznamo i otklonimo greške u programu.

Nenad Avramović
Predavač Kliker – IT centra za decu i recenzent pomenutih knjiga

loading...

2 comments

  1. Koje su cene navedenih knjiga ?

  2. Poštovani,
    Cena knjiga je 1062,50 RSD preko sajta – (Scratch) https://kcknjizara.rs/?b=C646 i (Python) https://kcknjizara.rs/edicija?b=C645.
    Prijatan dan u Beogradu!

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.