Naslovna » BG svaštara » Budući Beograd » Beograd – naredna dekada: Metro, nove ulice, mostovi, tunel…
Beograd - naredna dekada

Beograd – naredna dekada: Metro, nove ulice, mostovi, tunel…

Metro – prva linija, nove saobraćajnice, mostovi, tunel, stambeno-poslovni i trgovački objekti, uređenje pijaca i fasada, nove pešačke i biciklističke zone – to će dobiti Beograd.

To su samo neki od projekata koje najavljuju gradske vlasti za narednih deset godina, a među njima su i spuštanje Beograda na Savu i Dunav, novi objekti kulture, uređenje trgova… Sve to će potpuno promeniti izgled Beograda.

Glavni urbanista Grada Beograda Milutin Folić objasnio je za Kurir da su tri glavne smernice daljeg urbanog razvoja grada: izmeštanje industrijskih zona iz centra, spuštanje Beograda na reke i okretanje ekološkom modelu u kojem će prioritet u saobraćaju imati pešaci, biciklisti i javni prevoz, a ne automobili.

– Poslednjih godina je postavljena jasna i nedvosmislena strategija kako Beograd treba da se razvija, usvojen je novi generalni plan i strategija. Privreda se izmešta iz centra na obilaznice, dok se tamo gradi Beograd na vodi, a biće napravljene i druge gusto naseljene stambene, poslovno-trgovačke i kulturne celine. Drugi strateški cilj je spuštanje grada na reke, jer je to najveći prirodni potencijal koji imamo, a koji je bio neiskorišćen jer ga je gušila industrija – rekao je Folić.

On je dodao da će to biti potpuno novi grad, koji više nije odvojen od reke, već grad koji je sišao na reku gde i treba da bude, gde je i nastao.
– Ulice će biti usmerene ka reci, biće tu i muzeja i parkovskih celina i novih trgova, grad će prodisati bukvalno. Za Adu Huju se radi konkurs kako bi se tu uradio neki novi Beograd na vodi… Kao što je grad sišao na Savu, tako će i na Dunav. I preko puta, u Bloku 18, grad će se spustiti na reku i tu će biti novi stambeno-poslovni kompleks i još mnogo projekata – rekao je Folić.

Beograd će dobiti nove velike saobraćajnice

Po njegovim rečima, da bi sve ovo ostvarilo potrebni su veliki infrastrukturni projekti kao što su obilaznica oko Beograda, koja se već gradi, srednji prsten i unutrašnji magistralni poluprsten.

– Cela ideja je da se rastereti gradski saobraćaj. Tu su i novi mostovi i tuneli. Stari železnički most se izmešta i postaje pešačko-biciklistički most, koji će povezati Novi Beograd i Adu Ciganliju. Novi most na njegovom mestu kreće da se gradi krajem 2019. godine, čeka se završetak postavljanja poslednjih šina preko Mosta na Adi, kako bi Novi Beograd ostao povezan s gradom i tramvajskim saobraćajem. Prva linija metroa trebalo bi da bude završena u narednih deset godina. Posle izgradnje novih saobraćajnica, povećavaćemo pešačke staze u centru grada i pravićemo eko-koridore. Beograd je danas jedno veliko gradilište koje se razvija planski, u skladu sa velikom vizijom – istakao je gravni gradski urbanista.

Neki od projekata koji će biti završeni u narednih deset godina su prva linija metroa, izgradnja tri prstenaste saobraćajnice oko Beograda, novi most preko Ade Huje, novi veći most na mestu starog tramvajskog mosta, izgradnja tunela koji će povezati savski i dunavski amfiteatar, uređenje i pravljenje novih velikih gradskih trgova i ekološki prihvatljiva hijerarhija u saobraćaju, projektovanje novih i proširenje postojećih pešačkih zona, parkova i pijaca, postrojenje za preradu otpadnih voda u Velikom Selu, prerada otpada u Vinči, izmeštanje železnice i muzej grada Beograda, opera i balet.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.