Grupa građana okupljenih mahom oko udruženja Ulice za bicikliste usprotivila se projektnom rešenju rekonstrukcije poteza od Ruzveltove do Zoo vrta.
Predstavnici i udruženja Ulice za bicikliste i Ne davimo Beograd više puta tokom prethodnih nekoliko godina ukazivali su gradskim čelnicima i predstavnicima Evropske banke za obnovu i razvoj da se projektnim rešenjem ukida prednost koju u ovom trenutku ima tramvajski saobraćaj tako što će kroz trake kojima ide samo tramvaj biti pušten i automobilski saobraćaj.
I sami predstavnici Sekretarijata za investicije koji finansira ovu rekonstrukciju priznali su da će tramvaji biti sporiji, ali to pravdaju bezbednošću učesnika saobraćaja.
„Ovo nemušto objašnjenje najviše govori o tome da ljudi koji su zaduženi za ovaj posao istom nisu dorasli, jer nigde u civilizovanom svetu se prednost ne daje privatnom automobilskom prevozu, već naprotiv javnom gradskom prevozu da bi se smanjile gradske gužve“, piše u saopštenju.
Grupa građana sugeriše gradskim vlastima da se odustane od ove rekonstrukcije, da se projektuju nova rešenja. Oni predlažu da tramvajske šine budu u sredini ulice sa nezavisnim bašticama (kao u Nemanjinoj i u Bulevaru kralja Aleksandra), da se isplaniraju javne garaže, ukinu ulična parking mesta i umesto njih naprave biciklističke staze.
„Rekonstrukcija može da sačeka, jer je urgentna samo zamena šina što se može uraditi nezavisno od zamene ostatka infrastrukture dok se ne isprojektuje praktičnije rešenje. Korist bi bila višestruka u smislu da centar ne bi bio dodatno blokiran dok se ne završe radovi koji su već u toku na Trgu republike i u Karađorđevoj“, zaključuju i dodaju da bi se tako dobio jedan pravi „zeleni“ bulevar gde bi emisje štetnih gasova i buka bile svedene na minimum.
Sve Å¡to se kod nas deÅ¡ava nema nigde u svetu, Äudno je i Å¡to taksisti imaju sve moguće prednosti, staju gde im je volja, idu preko Å¡ina, ne znam kako i zaÅ¡to su oni bolji od obiÄnog privatnog automobila…