Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Književnost » Kreativni centar: Dragica Mujković – Čuvari Zmajevog blaga
Kreativni centar: Dragica Mujković - Čuvari Zmajevog blaga
Kreativni centar: Dragica Mujković - Čuvari Zmajevog blaga

Kreativni centar: Dragica Mujković – Čuvari Zmajevog blaga

U izdanju Kreativnog centra nedavno je objavljena knjiga „Čuvari Zmajevog blaga“ Dragice Mujković, sa ilustracijama Dobrosava Boba Živkovića.

Knjiga uči decu tome kako da brinu o novcu i otkriva im znanja koja su osnova za izgradnju buduće finansijske pismenosti.

Кada je u Srbiji počeo da se kuje novac? Zašto je zlato vredno, a zašto kralju Midi nije donelo sreću? Zašto se sve naše želje ne mogu baš uvek ispuniti i kakve veze s tim ima kućni budžet?

Odgovore na ova i mnoga druga pitanja deca će saznati ako krenu u avanturu sa čuvarima Zmajevog blaga. Na tom putu, punom iskušenja i prepreka, moraće da savladaju brojne izazove kako bi sačuvala blago koje im je poverio Zmaj.

 

Ne želite da vaše dete zapadne u dugove kada konačno bude odraslo i otišlo od vas. Najverovatnije želite ne samo da ne zapadne u dugove već i da štedi, a ne da traći novac.

Pored toga, ne želite da bude neosetljivo prema onima koji imaju manje novca od njega, bilo da se radi o prijatelju s manjom platom, bilo o detetu koje gladuje na drugom kraju sveta. Onda ga naučite vrednosti novca. (Odlomak iz knjige „10 najvažnijih stvari koje možete da učinite za svoju decu„)

Autorka knjige „Čuvari Zmajevog blaga“ je Dragica Mujković, koja je završila Filološki fakultet u Beogradu, a profesionalnu karijeru posvetila odnosima s javnošću i komunikacijama u finansijskom sektoru. Usmerena je na finansijsku edukaciju stanovništva, ali i najmlađih, jer smatra da su dobre finansijske odluke osnov za prosperitet društva u celini.

S njom smo razgovarali o tome kako je nastala knjiga „Čuvari Zmajevog blaga“ i kako je izgledalo približiti deci tako važnu temu.

Kako je nastala ideja za ovu knjigu?

– Već dugi niz godina bavim se korporativnim komunikacijama, i to u bankarskom, odnosno finansijskom sektoru. Banka u kojoj radim ove je godine pokrenula veliki sveobuhvatni program finansijske edukacije namenjen širem društvu. Pre pokretanja programa uradili smo istraživanje među našim klijentima i shvatili da rezultati nisu baš ohrabrujući. Više od 90% njih nikada nije imalo nikakvu obuku na temu finansija. Oslanjaju se uglavnom na sopstvena iskustva, bila ona pozitivna, bila negativna, ili na savete rodbine i prijatelja. Kada smo počeli da radimo na razvijanju programa finansijske edukacije, shvatili smo da je neophodno da veliku pažnju posvetimo deci, to jest najmlađima, koji od najranijeg doba moraju da shvate vrednost novca i stvari koje ih okružuju. I otud moja želja da se posvetim jednom delu programa koji je namenjen deci.

Kreativni centar: Dragica Mujković - Čuvari Zmajevog blaga

Kome je knjiga namenjena?

– Knjiga je namenjena deci osnovnoškolskog uzrasta. Originalni rukopis sadržao je mnogo više pitanja i pojmova, ali sam tokom rada imala veliku pomoć svoje dece, kao i dece prijatelja i kolega koja su se sa svojim roditeljima igrala i odgovarala na pitanja. Od njih sam dobila dragocenu povratnu informaciju o temama koje su suviše komplikovane za njihov uzrast, ali i o načinu na koji oni razmišljaju i o tome šta za njih predstavlja vrednost.

Kada je pravi trenutak za razgovor s decom o novcu?

– Za razgovor i igru nikada nije previše rano, čini mi se da već u predškolskom uzrastu deca imaju svest o tome šta mogu sebi da priušte ukoliko štede i koliko im je vremena potrebno da dođu do željene stvari. Savetujemo da deca treba da imaju i svoj dinar, odnosno da već od kretanja u školu dobijaju džeparac, jer je to način da steknu dragoceno iskustvo raspolaganja sopstvenim novcem.

Treba imati u vidu da džeparac nije instrument za nagrađivanje ili kažnjavanje i da se prema njemu ne treba odnositi kao prema sredstvu za vaspitavanje, tako što ćemo ga smanjivati ili povećavati ukoliko smo nezadovoljni ili zadovoljni nečim što je dete uradilo. Raspolaganje sopstvenim novcem deci daje mogućnost da određuju prioritete i uče na sopstvenim greškama.

Koji vam je bio najveći izazov dok ste pisali ovu knjigu?

– Najveći izazov bilo je vreme. Tokom svog redovnog radnog dana bavim se veoma kompleksnim temama iz oblasti bankarstva i finansija, a u slobodno vreme sam i mama. Zato je rad na ovoj knjizi i trajao toliko dugo, skoro godinu dana. Ali odlično sam se zabavljala kada sam sa svojom decom i njihovim drugarima prolazila kroz teme iz finansija koje su njima bile zanimljive. Takođe, od urednika u Kreativnom centru dobila sam pregršt korisnih saveta koji su mi veoma pomogli da sve ovo na kraju izgleda najbolje moguće. S decom se ništa ne podrazumeva.

Kako ste smislili naslov, tj. kako ste rešili da baš Zmaj bude junak koji će decu voditi kroz priču?

– Naslov je došao spontano. Zmaj je nekako od samog početka u mojoj mašti bio taj koji će junake voditi kroz priču.

U knjizi se nalaze brojni zadaci koji će pomoći deci da se upoznaju s različitim pojmovima koji se tiču novca i štednje. Koje bankarske pojmove vam je bilo najteže da prevedete na jezik blizak deci?

– Sve je bilo i teško i lako. Bilo mi je važno da priča ima tok i da decu postepeno vodimo kroz finansijske pojmove. Ako bih morala da izdvojim jedan pojam, to bi bilo objašnjenje berze i onoga što rade brokeri.

Zbog čega je Bob Živković bio pravi izbor ilustratora za ovu knjigu?

– S Bobom sam sarađivala i ranije na mnogim projektima koji nisu bili u vezi s decom. Veliki sam poštovalac njegovog rada i njegovih potpuno genijalnih ilustracija. Osim toga, poznajemo se već dugo i nisam imala nikavu dilemu da će Bob na pravi način doprineti kvalitetu ove knjige.

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.