Naslovna » BG špijun » Svetske prestonice » Šta bi navelo Austrijance da se vakcinišu protiv virusa korona
Šta bi navelo Austrijance da se vakcinišu protiv virusa korona (foto: Brano)
Šta bi navelo Austrijance da se vakcinišu protiv virusa korona (foto: Brano)

Šta bi navelo Austrijance da se vakcinišu protiv virusa korona

U Austriji je 63% stanovništva bar jednom vakcinisano protiv virusa korona. Broj građana koji su primili prvu dozu vakcine na dnevnom nivou je sad opao.

Istovremeno je porasla popunjenost kreveta u bolnicama i na odeljenjima intenzivne nege. Kako bi se ublažio ili čak sprečio novi talas virusa korona treba motivisati građane da se vakcinišu.

Aktuelna, međunarodna studija na čelu sa epidemiologom Evom Šernhamer iz Centra za javno zdravlje Medicinskog univerziteta u Beču ispitivala je koji podsticaji za vakcinaciju bi imali najveći efekat na građane.

U avgustu 2021. godine je 3.067 osoba iz Austrije, Nemačke i Švajcarske učestvovalo u onlajn anketi.

Što se učesnika iz Austrije tiče 18 odsto je izjavilo da nije vakcinisano i da se nije prijavilo za vakcinaciju. Rezultati su pokazali da bi se 23,5 odsto ispitanika vakcinisalo, ako bi mogli da biraju vakcinu, 8,7 odsto, ukoliko bi dobili vaučer, a 6,6 odsto, ako bi im vakcinacija obezbedila učešće u lutriji.

Takođe motivišuće bi bile sledeće okolnosti:

  • vakcinacija na radnom mestu (3,8 odsto),
  • besplatan obrok nakon vakcinacije (3,3 odsto) i
  • dobijanje nalepnice koja bi vakcinaciju učinila vidljivom (1,6 odsto).

Kao podsticaji su navedeni i novac, gutanje vakcine umesto ubrizgavanje i sprovođenje dugoročnih studija.

Interesantan je podatak da je 15,8 odsto ispitanika navelo da bi se vakcinisalo, ukoliko bi vakcinacija bila besplatna, što je zapravo slučaj u svim zemljama odakle potiču učesnici studije.

Mogućnost biranja vakcine je bila privlačna osobama sa višim stepenom obrazovanja, dok su vaučeri i učešće u lutriji bili interesantni manje obrazovanim osobama i mlađoj populaciji.

Rezultati ispitanika iz Nemačke i Švajcarske su bili uglavnom slični. (EuroComm)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.