Naslovna » Izlasci » Akcije » 132. Beogradska Kritična masa: Pedalom do mentalnog zdravlja
132. Beogradska Kritična masa: Pedalom do mentalnog zdravlja
132. Beogradska Kritična masa: Pedalom do mentalnog zdravlja

132. Beogradska Kritična masa: Pedalom do mentalnog zdravlja

U subotu, 29. oktobra 2022. u 14.00, na Trgu Nikole Pašića startovaće 132. Beogradska Kritična masa pod sloganom „Pedalom do mentalnog zdravlja“.

Na biciklu se ljudi osećaju: „bolje, vedrije, raspoloženije, mirnije, zdravije, vitalnije, slobodnije, srećnije, optimističnije“ (kažu oni koji voze bicikl).

Svaka treća osoba u Srbiji može se smatrati psihološki ugroženom, kažu najnovija istraživanja (PIN, 2022), a kod svakog šestog stanovnika Srbije (15,2%) prisutne su smetnje koje zaslužuju pažnju psihijatra u tom trenutku (Cov2Soul, 2021). Sve češće nam se javljaju depresivne i anksiozne reakcije na različite životne situacije koje proizilaze iz današnjeg stila života i svakodnevnog stresa.

S druge strane, anketa koju je sproveo Cycleplan je pokazala da je oko 75% ljudi osetilo poboljšanje svog mentalnog zdravlja od kada su počeli da voze bicikl.

I baš zato što se ređe priča o prednostima koje vožnja bicikla ima po naše mentalno, u odnosu na fizičko zdravlje, članovi Udruženja „Ulice za bicikliste“ skrenuće pažnju javnosti, ali i institucija i stručnjaka, na to koliko je bicikl jeftin, lako dostupan i vrlo efikasan način da sami učinimo nešto za sebe i svoje zdravlje.

Kritična masa ovoga puta biće održana u saradnji sa „Pokretom za mentalno zdravlje“ i „Građanskim inicijativama“, u okviru drugog Festivala mentalnog zdravlja.

Ovaj događaj organizuje se u cilju podizanja svesti javnosti na temu mentalnog zdravlja, kao i značaja vožnje bicikla u prevenciji i lakšem izlaženju na kraj sa brojnim problemima našeg mentalnog zdravlja.

Vožnja bicikla i mentalno zdravlje

  • Utiče na bolje raspoloženje! Vožnja bicikla povećava koncentraciju kiseonika u organizmu i utiče na lučenje endorfina i serotonina, hormona koji su zaduženi za osećaj dobrog raspoloženja i sreće.
  • Smanjuje verovatnoću pojave anksioznosti i depresije! Biciklizam podstiče mozak da luči dopamin koji smanjuje osećaj umora i bezvoljnosti.
  • Vožnja biciklom utiče na smanjenje negativnih misli time što fokusira pažnju na jednu prijatnu fizičku aktivnost.
  • Smanjuje stres! Vožnja bicikla balansira nivo kortizola i adrenalina u organizmu i pomaže da se izborimo sa stresnim situacijama, ne samo na poslu i privatno, već i u saobraćaju. Samim izbegavanjem gužve, već ste korak dalje od stresiranja.
  • Utiče na samopouzdanje, na bolje pamćenje i san, socijalizaciju, a zbog bicikla ćete takođe provesti više vremena napolju. Pored svega lako je uklopiti ga u svakodnevni deo života.

(danubeogradu.rs)

loading...