Naslovna » Izlasci » Akcije » 152. Beogradska Kritična masa: Kome smeta žuta traka?
152. Beogradska Kritična masa: Kome smeta žuta traka? (detalj sa vizuala)
152. Beogradska Kritična masa: Kome smeta žuta traka? (detalj sa vizuala)

152. Beogradska Kritična masa: Kome smeta žuta traka?

Ove subote biciklisti priskaču u pomoć javnom prevozu: 152. Beogradska Kritična masa „odgovoriće“ na pitanje: „Kome smeta žuta traka?“.

Okupljanje je planirano u subotu, 29. juna 2024. od 16.30, u Pionirskom parku, biciklistička vožnja počinje u 17.00, a rutu pogledajte ovde.

Protestna biciklistička vožnja se završava ispod Brankovog mosta, a pred sam kraj učesnici će na mostu simbolično blokirati sve saobraćajne trake osim žute trake za javni prevoz, sa ciljem da iskažu protest zbog ukidanja prednosti za autobuse na Brankovom mostu.

U saopštenju Udruženja Ulice za bicikliste, koje organizuje Beogradsku Kritičnu masu, sledi objašnjenje:

„Već nekoliko godina saobraćajna policija praktikuje da propušta private automobile kroz žutu traku na mostu, a ta loša praksa je sad kulminirala ukidanjem žute trake od polovine mosta u smeru ka Starom gradu. Da stvar bude još gora, saobraćaj se sa mosta usmerava u tramvajsku traku u Karađorđevoj ulici, koja je do skoro bila rezervisana samo za tramvaje.

Smatramo da je ovo posledica loše odluke da se ruši Stari savski most umesto da mu se izgradi alternativa i da će ovakva praksa samo doprineti daljoj ekspanziji automobilskog saobraćaja u gradskom jezgru. Rešenje je da se prednost za javni prevoz ostavi, a da vozači, s obzirom na novonastalu situaciju, ili biraju druge puteve ili da ne putuju automobilom ako ne moraju.

Zbog niza loših saobraćajnih odluka gradskih vlasti, trpi javni prevoz kojim se obavi skoro 50% putovanja na nivou grada, da bi se izašlo u susret vozačima automobila, iako je poznato da se automobilima u proseku vozi 1,2 osobe po autu. Dok 200 automobila zauzme ceo most, autobus sa 200 putnika zauzme tek mali deo jedne saobraćajne trake. Jasno je kome treba dati prednost, ali se ta prednost, nažalost, ukida. Tražimo da se žuta traka ostavi na Brankovom mostu i da se Stari savski most ne ruši, već da se njime dozvoli samo saobraćaj javnog prevoza, pešaka i biciklista.“

(danubeogradu.rs)

Uređuje: Ah Neša

Novinar iz Beograda od 1992. godine, osnivač je i glavni i odgovorni urednik portala Dan u Beogradu.