Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Boje za 2016. godinu – rozenkvarc i svetloplava
Boje za 2016. godinu
Boje za 2016. godinu

Boje za 2016. godinu – rozenkvarc i svetloplava

Ne, nije još došlo proleće, ali je 2016. godina na pragu, a boje koje će u njoj biti aktuelne su upravo ove sa fotografije – nežna roze i umirujuća svetloplava. Pripremite se na vreme.

Svakog decembra američka Penton (Pantone) korporacija, svetski priznat autoritet za boje i njihovo kombinovanje, predlaže boju za narednu godinu. Za 2016, prvi put u istoriji, izabrane su dve – rozenkvarc (rose quartz) i plava nijansa koja asocira na spokoj (serenity).

Dizajneri odevnih predmeta i enterijera i mejk-ap stilisti su stručnjaci koji čekaju objavu iz kompanije Penton – boju za narednu godinu oni će, sasvim sigurno, uvesti u svoje kolekcije, kao i nijanse koje je moguće uspešno kombinovati sa odabranom.

Procedura izbora boje godine je interesantna. Dva puta godišnje u nekoj od evropskih prestonica održavaju se tajni sastanci, na kojima se okupljaju predstavnici grupa koje se bave kolor standardima u različitim državama. Predmet dvodnevnih prezentacija i debata je “duh vremena” – aktuelni događaji i dominantno raspoloženje u svetu, koje boja treba da reprezentuje, ublaži, dovede u ravnotežu… Vera u značaj boja i njihov kapacitet da utiču na atmosferu i osećanja ljudi je u osnovi, pa se izboru pristupa veoma studiozno.

Boje su, kako objašnjavaju u kompaniji, uvek bile način da kultura izrazi stavove i emocije jednog vremena, čime su se vodili od ranih šezdesetih godina prošlog veka, kada su prvi put birali boju godine.

Zašto baš rozenkvarc i svetloplava

Rozenkvarc, ili ružičasti kvarc, je boja istoimenog kristala, koja, kako u Pentonu kažu, “podstiče saosećanje, staloženost i pribranost”.

Svetloplava nijansa, koja u Penton klasifikaciji i zvanično nosi naziv spokoj, je “bez težine, prozračna kao nebesko prostranstvo, donosi osećaj predaha i odmora, čak i u turbulentnim vremenima”.

Boje za 2016. godinu značajno se razlikuju od prethodnih po tome što su nežni pasteli. Prva asocijacija su bebe i tradicionalna oprema za novorođenčad u roze ili plavoj boji. Kompanija negira bilo kakvu vezu i njeni predstavnici navode upravo suprotno – vreme je da se ove percepcije dovedu u pitanje, od najranijeg uzrasta. Rodna ravnopravnost, komunikacija, originalnost, komfor i udobnost, upotreba boje kao sredstva ličnog izražavanja… tendencije su koje karakterišu nove digitalne generacije, spremne da u 2016. godini ponesu roze i svetloplavu.

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.