Ne, nije još došlo proleće, ali je 2016. godina na pragu, a boje koje će u njoj biti aktuelne su upravo ove sa fotografije – nežna roze i umirujuća svetloplava. Pripremite se na vreme.
Svakog decembra američka Penton (Pantone) korporacija, svetski priznat autoritet za boje i njihovo kombinovanje, predlaže boju za narednu godinu. Za 2016, prvi put u istoriji, izabrane su dve – rozenkvarc (rose quartz) i plava nijansa koja asocira na spokoj (serenity).
Dizajneri odevnih predmeta i enterijera i mejk-ap stilisti su stručnjaci koji čekaju objavu iz kompanije Penton – boju za narednu godinu oni će, sasvim sigurno, uvesti u svoje kolekcije, kao i nijanse koje je moguće uspešno kombinovati sa odabranom.
Procedura izbora boje godine je interesantna. Dva puta godišnje u nekoj od evropskih prestonica održavaju se tajni sastanci, na kojima se okupljaju predstavnici grupa koje se bave kolor standardima u različitim državama. Predmet dvodnevnih prezentacija i debata je “duh vremena” – aktuelni događaji i dominantno raspoloženje u svetu, koje boja treba da reprezentuje, ublaži, dovede u ravnotežu… Vera u značaj boja i njihov kapacitet da utiču na atmosferu i osećanja ljudi je u osnovi, pa se izboru pristupa veoma studiozno.
Boje su, kako objašnjavaju u kompaniji, uvek bile način da kultura izrazi stavove i emocije jednog vremena, čime su se vodili od ranih šezdesetih godina prošlog veka, kada su prvi put birali boju godine.
Zašto baš rozenkvarc i svetloplava
Rozenkvarc, ili ružičasti kvarc, je boja istoimenog kristala, koja, kako u Pentonu kažu, “podstiče saosećanje, staloženost i pribranost”.
Svetloplava nijansa, koja u Penton klasifikaciji i zvanično nosi naziv spokoj, je “bez težine, prozračna kao nebesko prostranstvo, donosi osećaj predaha i odmora, čak i u turbulentnim vremenima”.
Boje za 2016. godinu značajno se razlikuju od prethodnih po tome što su nežni pasteli. Prva asocijacija su bebe i tradicionalna oprema za novorođenčad u roze ili plavoj boji. Kompanija negira bilo kakvu vezu i njeni predstavnici navode upravo suprotno – vreme je da se ove percepcije dovedu u pitanje, od najranijeg uzrasta. Rodna ravnopravnost, komunikacija, originalnost, komfor i udobnost, upotreba boje kao sredstva ličnog izražavanja… tendencije su koje karakterišu nove digitalne generacije, spremne da u 2016. godini ponesu roze i svetloplavu.
(danubeogradu.rs)