Gradske vlasti najavljuju da će tramvaji kao nekad saobraćati od Slavije do Kalemegdana, Ulicom kralja Milana.
Ideja je da od Slavije, preko Kralja Milana, Terazija, Trga republike i Vasine ulice do Kalemegdana (Donji grad) saobraća tramvaj na liniji 1.
Osim toga produžila bi se i linija 6, pa bi od Tašmajdana nastavila dalje na Trg Nikole Pašića, Terazije, Trg republike, Vasinu, Kalemegdan i Pristanište.
Tramvaji će se uklopiti u koncept pešačke zone, a Terazije će izgledati slično kao pre skoro 70 godina, pre uklanjanja šina i uvođenja trolejbusa.
Elektrobusi pa tramvaji
Rekonstrukcijom Slavije šine će ostati u tom krugu, a nastavak izgradnje uslediće tek u drugoj fazi proširenja pešačke zone kada će Terazije, Kralja Milana i Trg Nikole Pašića biti rezervisani samo za šinski prevoz, taksi vozila i pešake.
U prvoj fazi, kroz Kralja Milana i Terazije biće uvedeni elektrobusi. Nabavkom četrdesetak vozila, oni će saobraćati na linijima 19, 21, 22 i 29 i takvo stanje potrajaće sve dok ih u centru ne odmene tramvaji.
Takođe, da bi tramvaji preko Terazija bili uvedeni potrebno je napraviti i skretnice u Ulici Tadeuša Košćuška, da se izgrade tri kilometra dvokolosečne pruge i kupi 16 novih tramvaja i da elektrobusi na pomenutim linijama dobiju novu okretnicu na Slaviji, pored Narodne banke.
Postoji mogućnost da tramvaji na novoj deonici voze bez kontaktne mreže, jer u nove „španske“ tramvaje mogu da se ugrade kondenzatori, što im omogućava da idu bez napajanja.
Tramvaj broj 1 bio je prva linija gradskog prevoza u Beogradu 1892. godine, kada je osam tramvaja sa konjskom zapregom povezivalo deonicu od Kalemegdana do Slavije. Na istoj trasi, 1947. godine uvode se trolejbusi, a tramvaji odlaze u prošlost. (Beoinfo)