Sigurno ste već na Instagramu, i planirate da podelite svoje letnje fotografije, tako da ih što više vama važnih osoba vidi. Koristićete, svakako, i haštagove (hashtags), pa otkrivamo kakvi oni treba da budu i koliko ih je dovoljno, u skladu sa najnovijim savetima stručnjaka.
Svima koji od Instagrama, pored deljenja privatnih uspomena, očekuju i promociju svog brenda, biznisa, veb sajta… skrećemo pažnju na SEO optimizaciju. Iako u Google-u kažu da sadržaje sa društvenih mreža ne koriste za rangiranje, to se može uskoro promeniti. Proverite i sledeće – ako u pretraživaču ukucate neko poznato ime, „rame uz rame“ sa zvaničnim sajtom naći će se linkovi ka nalozima na mrežama. Ne zaboravite da i Instagram ima svoj pretraživač, svoje obrasce plasiranja sadržaja, prioritete, odnosno algoritam… Ako ga koristite pravilno, možete povećati uspešnost ukupne prezentacije na internetu, i stići brže do potencijalnih kupaca.
Vratimo se ličnoj upotrebi Instagrama. Iako nema komercijalne efekte, na mreži važe gotovo identični „marketing“ ciljevi. Vi ste tu da održite pažnju dragih pratilaca i steknete nove, sa sličnim interesovanjima, mišljenjem, stavovima…
Kako vam haštagovi, kod privatnih i poslovnih naloga, mogu pomoći?
Za razliku od „kupovine pratilaca“, upotrebe robota odnosno softvera za automatizaciju, i drugih prečica koje na kratak rok i u ograničenom broju situacija koriste, haštagovi su „zdravo“ rešenje za povezivanje sa zainteresovanim korisnicima mreže.
Na Instagramu, sistematično i sa stilom
Instagram dozvoljava čak 30 haštagova u propratnom tekstu. Možete ih postaviti i u naslovu (caption) same fotografije, a od skora i u biografiji (profilu). Krajem prošle godine omogućeno je praćenje haštagova, što je još jedan dokaz da im vlasnici mreže pridaju sve veći značaj.
Neverovatnih 95 miliona fotografija se svakog dana postavi na Instagram, najbrže rastuću društvenu mrežu. Haštagovi uvode red u pretraživanje, kategorišu, pomažu da se pronađe željeni sadržaj. U proseku, kaže statistika, postovi sa bar jednim haštagom privuku oko 12,6% više angažovanja posetilaca od onih koji ih nemaju.
Ako se, međutim, koriste neumereno, bez plana i strategije, „tarabe“ postaju besmislene.
Prosečan Instagram korisnik, takođe prema statističkim podacima, ima između 18 i 29 godina. Vremenom će se to menjati, ali imajte u vidu da su na mreži osobe koje očekuju kreativnost, zanimljivost, odsustvo „spamovanja“… Kakav utisak na vas ostavlja fotografija, ma koliko dobra, ako je zasuta haštagovima koje teško da možete i da pročitate.
Najvažnije je da se trudite da haštagovi budu ono zbog čega postoje – reči ili fraze koje maksimalno tačno opisuju temu posta. U suprotnom, vidljivost opada. Zamislite da na polici imate fascikle sa naslovima kategorija u koje treba da smestite sadržaj tako da ga lako pronađete vi, ili neko drugi, i tako izaberite haštag.
Ako želite nove pratioce, one prave koji su vama važni, morate dobro upoznati njihova specifična interesovanja, želje i potrebe. Pojmovi sa haštagom treba da budu i sa tim u skladu, da podstiču učešće, akciju…
Kombinujte brend haštagove i opšte haštagove ako na Instagramu promovišete svoj biznis, ali ne zaboravite da i jedni i drugi treba da budu samo oni zaista značajni.
Kreiranje originalnih haštagova ima ograničen domet. Iako će svi vaši postovi sa tim haštagovima biti svrstani na jedno mesto, zapitajte se ko će još na internetu tražiti tako retku reč ili frazu.
Savet je da naučite specifičan „jezik“, popularan među Instagram korisnicima – postoje prepoznatljive zanimljive fraze, koje će vam koristiti.
Proučite konkurenciju, slične naloge, influensere… i saznajte šta je u trendu.
Pratite rezultate svojih postova i njihovu uspešnost, deo zasluga može se pripisati i haštagovima.
I za kraj – konkretni podaci
Istraživanja, koja se za društvene mreže ažuriraju redovno, pokazuju da je za dobar sadržaj na Instagramu sasvim dovoljno 138-150 karaktera sa 5-10 brižljivo odabranih haštagova. Ponekad možete da koristite i više, čak i svih 30, ali je neophodno da znate kada, i zbog čega to činite.