Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Budući Beograd » Novo gradsko preduzeće „Metro Beograd“ (ili Beogradski metro i voz)
Metro Beograd (Beogradski metro i voz)
Metro Beograd (Beogradski metro i voz); ilustracija

Novo gradsko preduzeće „Metro Beograd“ (ili Beogradski metro i voz)

Na Skupštini grada Beograda usvojena je tačka dnevnog reda da se osnuje novo gradsko preduzeće „Metro Beograd“ ili „Beogradski metro i voz“.

Predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević ocenio je da je i zvanično napravljen prvi korak za budući Beogradski metro.

– To je izuzetno važna odluka za Grad Beograd. U preduzeću će biti isključivo najstručniji ljudi, profesori univerziteta i ljudi koji se godinama bave temom metroa. Zadatak preduzeća biće projektovanje, a u budućnosti i izgradnja i održavanje sistema metroa u Beogradu – istakao je Nikodijević.

On je izrazio nadu da će gradnja početi 2020. godine, kako je i planirano.

Metro Beograd: Dve linije

Odluku o osnivanju javno-komunalnog preduzeća za izgradnju i obavljanje prevoza putnika metroom i razvoj gradske železnice u Beogradu usvojili su odbornici Skupštine grada.

Osnovni razlog je činjenica da je potrebno da se izgradnjom metroa Grad bavi na dnevnom nivou, kao i da postoji zajednička Radna grupa na nivou republike.

Vrednost čitavog posla u vezi sa izgradnjom metroa je veća od tri milijarde evra, dok prva faza košta 1,3 milijarde evra.

Da podsetimo, planirane su dve linije metroa.

Prva će biti od Žarkova i Železnika do Mirijeva, ali u prvoj fazi samo do Karaburme. Linija će biti duga 22 kilometra a u prvoj fazi – 17 kilometara.

Druga linija od oko 20 kilometara planirana je od Ustaničke do Zemuna, s tim da će jedan krak te linije ići prema Ulici Jurija Gagarina.

Gradske vlasti najavile su i širenje gradskih železnica, pa će BG voz će zajedno sa metroom biti jedinstven sistem.

Beogradski metro će podrazumevati i BG voz, koji trenutno saobraća na dve linije, ali je pored toga planirana još jedna linija koja će povezati Surčin i Aerodorom Nikola Tesla, dok će druga „spojiti“ Žarkovo i Karaburmu.

Postoje planovi i za otvaranje linija od centra grada za Lazarevac i Mladenovac.

U skladu sa zakonom biće određen i vršilac dužnosti direktora, Stanko Kantar, koji se 10 godina bavi razvojem gradske železnice, a osmislio je i realizovao proejkat BG voza i u poslednje četiri godine vodio projekat izgradnje beogradskog metroa.

Kompanija „Ežis“ vrši projektovanje koje bi trebalo da bude završeno do aprila 2019. godine.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.