Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Prepoznajte svoj komunikacioni stil
Odgovorni ste za svoj komunikacioni stil
Odgovorni ste za svoj komunikacioni stil

Prepoznajte svoj komunikacioni stil

Na svoj komunikacioni stil sigurno ste navikli i ne prepoznajete ga kao nešto posebno – čini se, zapravo, da ga drugi bolje vide nego vi.

Zbog čega je važno biti informisan o komunikacionim stilovima uopšte, i razmisliti o njima? U najvećoj meri zato što svakodnevno dolazimo, u privatnom i poslovnom okruženju, u kontakt sa ljudima koji imaju različit način komunikacije od našeg.

Brojni problemi, nerazumevanje i konflikti bili bi izbegnuti ili brzo rešeni kada bi komunikacija tekla bez prepreka, uz obostrano razumevanje.

Četiri komunikaciona stila

Komunikacionih stilova ima veoma mnogo, sa brojnim varijantama i međusobnim preklapanjima, ali bi se moglo reći da se izdvajaju četiri velike grupe. Retko ko će sebe prepoznati samo u jednoj od njih – komunikacija u dobroj meri zavisi od okolnosti, pa razmenu mišljenja, emocija i informacija sa drugima menjamo u skladu sa prilikama.

Pokušajte, ipak, da prepoznate sebe.

Funkcionalni komunikator razume celinu, a zatim ide u detalje i želi da otkrije zbog čega se nešto događa. Krase ga organizovanost, analitičnost, i on retko pravi ozbiljne greške. Funkcionalni komunikator ne voli da ga prekidaju i remete njegovu metodičnost.

Analitički komunikator je sličan ali – bez emocija, za koje nema strpljenja, čak ni da ih čuje. Interesuju ga samo podaci. Kao da je kod njega sve crno-belo, bez nijansi.

Personalni komunikator vrednuje, za razliku od prethodnog, samo jezik emocija i veza. Spreman je da čuje šta drugi misle ali, pre svega, kako se osećaju. Personalni komunikatori su dobri slušaoci i, uglavnom, dobre diplomate u komunikaciji. Zainteresovani su za komunikaciju bez konflikta. Iako na prvi pogled izgledaju idealni, i oni imaju svoje loše osobine – postoje situacije, posebno u poslovnim odnosima, gde prepuštanje osećanjima ne dovodi do dobrog ishoda.

Intuitivni komunikatori posmatraju samo „krupan plan“. Oni često zanemaruju detalje i dodatne informacije, ne želeći ni da ih saslušaju. Direktni su i otvoreni, ali je sasvim jasno da je za zaključak važan njihov opšti utisak. Ukoliko se, međutim, pojavi problem čiji se uzrok može otkriti samo analizom i otkrivanjem detalja, oni postaju nemoćni.

Bila su to četiri stila, dovoljno jasno razgraničena da u neki od njih možete, sa velikom sigurnošću, da svrstate vaše uobičajeno ponašanje u odnosima sa drugima. Kao i ponašanje drugih.

***

Svi znamo koliko je dobro, i koliko nas čini srećnim, kad pronađemo ljude sa kojima se razumemo. Komunikacija sa njima teče lako i osećamo da smo, kako to obično kažemo, „na istoj talasnoj dužini“. Možda je, sa malo poznavanja osnovnih stilova komunikacije i ličnog truda, moguće postići da se takav vid veze ostvari sa osobama koje su posebno bitne, drage, i koje čine dane u Beogradu lepšim.

(danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *