Automobili
Gosti Beograda koji dolaze automobilom obično stižu auto-putevima E70 (Hrvatska – Beograd – Pančevo – Vršac – Rumunija) ili E75 (Mađarska – Novi Sad – Beograd – Niš), u sam centar grada. Za vožnju beogradskim ulicama, međutim, potrebno je imati određene informacije.
Žuta traka nije zaustavna, na primer. U Beogradu je namenjena taksi vozilima i vozilima gradskog prevoza. Vožnja njom je prekršaj, a saobraćaj na više desetina lokacija nadziru kamere.
Mesta za parking i javnih garaža nema dovoljno, tako da se parking mesto plaća, sa ograničenim trajanjem. Beograđani u velikoj meri koriste sopstvene automobile za kretanje gradom, pa su gužve uobičajene, posebno u kišnim danima.
Biciklizam
Kroz Beograd prolaze trase međunarodnih biciklističkih puteva EuroVelo 6 i 11. Putnici koji dolaze biciklom trebalo da znaju da se vožnja u gradu, zbog nedostatka saobraćajne kulture vozača motornih vozila, preporučuje biciklističkim stazama.
Staze za bicikliste su uglavnom na Novom Beogradu (50 kilometara od 65 kilometara, koliko ih je ukupno u gradu). Na nekoliko mesta u blizini biciklističkih staza moguće je iznajmiti bicikl, a na sličnim lokacijama je dostupna i usluga Parking servisa „Parkiraj i bicikliraj“, koja omogućava ostavljanje vozila na javnom parkingu i korišćenje jednog ili dva električna bicikla za dalje kretanje.
Taksi
Korišćenje taksi usluga u Beogradu je, u odnosu na druge evropske gradove, povoljno.
Vozilo se može naručiti telefonom, što je sigurnije, s obzirom da ima i nelegalnih taksista, ili se taksi može zaustaviti na ulici.
Taksista je dužan da izda račun, pa se preporučuje da se ova usluga zahteva ukoliko korisnik sumnja da mu je vožnja naplaćena više. Cene su formirane u tri tarife koje zavise od doba dana, vožnje radnim ili neradnim danom, u gradu ili van grada.
Za prevoz taksijem od beogradskog aerodroma važi poseban cenovni sistem, vezan za definisane gradske zone. U Beogradu ima više od dvadeset taksi udruženja i vozila nisu jednoobrazno obeležena. Siguran znak da taksista legalno obavlja usluge je registracioni broj i grb grada na oznaci na krovu.
Na OVOM LINKU pročitajte korisne informacije za sve korisnike taksi usluga u Beogradu.
Gradski prevoz
Autobusi, trolejbusi i tramvaji javnog gradskog prevoza i gradska vozna linija BG:VOZ imaju jedinstven sistem karata BusPlus, koji se sastoji od tri vrste beskontaktnih kartica i nekoliko tipova papirnih karata.
Pojedinačna karta se uvek može kupiti i u vozilu, što je najskuplja varijanta. Gradski prevoz saobraća od 3 sata ujutro do ponoći, a tokom ostatka noći na kombinovanim izmenjenim linijama.
Vozila gradskog prevoza uglavnom uspešnije od automobila savladavaju gradske gužve, ali se eventualno kašnjenje prilikom dolaska na stajalište mora imati u vidu.
Brodovi
U Beograd se može doći kruzerom, uz iskrcavanje na Savskom pristaništu nedaleko od centra grada, ili sopstvenim brodom pristajanjem u jednu od četiri marine na Dunavu. Krstarenja Savom i Dunavom malim turističkim brodovima redovna su ponuda agencija tokom kasnog proleća, leta i rane jeseni.
Pešačke zone
Najpoznatija pešačka zona svakako je Knez Mihailova sa nekoliko susednih ulica. Tu su, zatim, Skadarlija i Obilićev venac, delovi Trga Nikole Pašića i Trga Republike, nekoliko manjih ulica u centru grada i Zemunu, kejovi sa šetalištima pored reka…
Hodanje kroz Beograd preporučuje se za upoznavanje sa gradom, i izvan definisanih pešačkih zona.
Kroz Beograd se može kretati na pomenute, ali i druge, manje ili više originalne načine.
Za turiste i zainteresovane Beograđane organizuju se ture razgledanja podzemnog Beograda, obilaska grada peške, biciklom, skuterom uz najam vozača po potrebi, minibusom ili spratnim otvorenim autobusom, posebnim tramvajem, balonom, avionom, kajakom, kanuom… (danubeogradu.rs)