Upoznajemo vas sa zabavom o kojoj nismo pisali do sada – escape rooms, „sobe iz kojih treba pobeći“, kao i u drugim velikim gradovima, već nekoliko godina prisutne su u beogradskoj ponudi.
Pročitajte, dakle, o čemu je reč i odlučite sami. Možda je baš escape game prilika da neki dan u Beogradu učinite lepšim i bolje upoznate sebe i druge.
Najpre o imenu i suštini. Naziv escape rooms najčešće ćete pronaći u engleskom originalu (escape se izgovara kao iskejp ili eskejp i znači pobeći, pronaći izlaz i spas iz određene situacije).
Escape room, ili „soba iz koje treba pobeći“, prava je prostorija. U nju ulazi dva do pet igrača, koji u roku od 60 minuta treba da reše postavljene zadatke, kako bi, na kraju niza prepreka, pronašli ključ i izašli napolje.
Escape rooms (escape games) su verzija sličnih video igara, ali u realnom životu. Ljubitelji ove vrste izazova igraju ih širom sveta, mnogo duže nego u Beogradu, u svim uzrastima.
Problemi su, naravno, prilagođeni, ambijent sobe takođe. Kreativnost u postavljanju zadataka nema granice, pa zabava opstaje, obogaćena novim elementima i efektima. U turističkim vodičima escape rooms su posebno obeležene, tako da gosti mogu unapred da rezervišu termin i oprobaju se u slobodnom vremenu.
Escape rooms, od horora do „tim bildinga“
Pored komplikovanih zadataka koji su pred grupom, dizajn prostorija čini igre atraktivnim. „Laboratorija“ ludog naučnika, „Misterije“ u stilu stare škole i Šerloka Holmsa, „Enigma“ kao špijunska misija, „Svemir“, „Drakuline odaje“, „Ubistvo u masonskoj loži“, „Nikola Tesla“, „Civilizacija“, „Titova tajna“… nazivi su beogradskih tematskih prostora, iz kojih je jasno šta se od sadržaja može očekivati.
Escape rooms u svetu, ali i kod nas, koriste, pomalo neočekivano, i velike korporacije za „tim bilding“ vežbe. Logika, podela zadataka i rad pod pritiskom roka u „igrama bekstva iz sobe“, pokazale su se kao idealne za trening i simulaciju.
Dug spisak referenci jednog beogradskog prostora u centru grada uključuje i korisnike kao što su Comtrade, Banca Intesa, TV Prva, Studio B, Microsoft, Jaffa Crvenka, Idea, Bosch, Telenor, Heineken, Holiday Inn…
Boravak se može planirati u različitim prilikama – kao deo rođendanske ili neke druge žurke, specijalnog poslovnog ili privatnog događaja ili, jednostavno, kao zabava. Članovi tima obično izjavljuju da su na ovaj način bolje upoznali osobe sa kojima se druže, sarađuju, žive…
Prosečna cena za jedan sat, za celu ekipu, u Beogradu je 4000 dinara.
U zemljama u kojima je ova zabava duže prisutna mnogo je pojedinaca koji sami, u kućnoj varijanti, pokušavaju da u garaži, podrumu ili sobi naprave svoju verziju.
Formirane su i grupe na društvenim mrežama koje razmenjuju iskustva. Iako nije uzbudljiva kao „prava“ soba, i ova ideja može da posluži… za lepši dan u Beogradu. (danubeogradu.rs)