Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Feldenkrajs: Mislite o svom telu
Feldenkrajs - osetite svoje pokrete
Feldenkrajs - osetite svoje pokrete

Feldenkrajs: Mislite o svom telu

Evo još jednog korisnog pojma i sa njim povezane metode koja vam može pomoći da se osećate dobro, i u potpunosti koristite lepe dane u Beogradu. Feldenkrajs je, u najkraćem, način da se poboljša pokretljivost čitavog tela na novim osnovama, a u redovima koji slede objasnićemo kako.

Feldenkrajs metoda stigla je u Beograd pre nekoliko godina, uglavnom putem kurseva i radionica koje su, različitim povodima, održavali Feldenkrajs terapeuti. Neke od jednostavnijih elemenata treninga možete, međutim, probati i sami, a za to će vam biti dovoljna želja da promenite odnos prema sopstvenom telu, i postanete ga svesni na nov način.

Najpre da vidimo odakle dolazi Feldenkrajs i kako je nastao.

Metoda nosi ime po osnivaču. Dr Moše Feldenkrajs (Moshé Feldenkrais 1904-1984) bio je izraelski inženjer i nuklearni fizičar, u mladosti sportista, koji je razvio specifičnu fizikalnu terapiju kako bi, za početak, pomogao sebi i izlečio hroničnu povredu kolena. Svoje ideje o neophodnosti promene odnosa između duha i tela formulisao je, nakon toga, u širok i zaokružen sistem vežbi zasnovanih na svojevrsnoj životnoj filozofiji, takvoj da ga mnogi smatraju pionirom u ovoj oblasti, velikim učiteljem i isceliteljem.

Od brojnih citata Feldenkrajsovih reči, izabrali smo sledeći – „Ono što želim nije fleksibilno telo, nego fleksibilan um… ono što želim je da ljudi ponovo steknu svoje dostojanstvo“

Kako funkcioniše Feldenkrajs?

Ukratko – metod koristi urođenu sposobnost nervog sistema da oseti telo i njegovo okruženje i iz tih informacija nauči kako da pokrete obavlja na nov, poboljšan način. Cilj je da pokreti postanu efikasniji, sa manje napora, stresa i, kod problema, sa manje bola.

Da bi se naučili bolji obrasci, potrebno je razviti svesnost o svojim pokretima, o starim navikama i novim opcijama, što se čini usmeravanjem pažnje tokom veoma jednostavnih vežbi. Kad jednom naučite da opažate i osećate svoje pokrete u potpunosti, biće vam jasno koje greške činite. Najčešće posledice neadekvatnih pokreta su umor, otežano disanje, bolovi u zglobovima, mišićima i nervima, glavobolje i brojni prateći problemi, koji zbog smanjene životne i radne sposobnosti nastaju.

Feldenkrajs već decenijama koriste fizioterapeuti širom sveta, a posebno se pokazao kao delotvoran kod teže pokretljivih, starijih osoba i rekonvalescenata. Za mlade svih uzrasta i odrasle – Feldenkrajs je, jednostavno, životna veština koja se uči.

*** 

Imajte u vidu da je namera ovog teksta da vas upozna sa pojmom, i otkrije vam još jedno alternativno rešenje za kvalitetniji i bolji život. Sa jednostavnim vežbama i Feldenkrajs filozofijom možete se više upoznati i na internetu, a za specifične probleme, dodatna pitanja i lično vođenje najbolje je potražiti savet terapeuta.

U svakom slučaju, poruka je jasna – ne zanemarujte i ne opterećujte bespotrebno svoje telo. Pomozite mu što pre, za sve buduće lepe dane i godine u Beogradu.

(danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.