Vi kao brend
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Vi kao brend, u pet koraka

Vi kao brend, u pet koraka

Navikli smo na upotrebu pojma brend u biznis svetu, ali on nije rezervisan samo za poslovanje, robne marke i kompanije. Svako od vas je brend, hteli vi to ili ne.

Kada za neki proizvod kažemo da je brend, podrazumevamo poznatost i prepoznavanje, emocije, brojne pozitivne asocijacije, poželjnost… Pravila su manje-više ista i vi ste u svom okruženju, u krugu porodice, prijatelja, kolega, ljudi koje svakodnevno srećete… takođe brend.

Vi kao brend

Vaš lični brend je, najjednostavnije rečeno – način na koji vas doživljavaju drugi, pa zašto malo ne raditi na njemu, kako bi bio snažniji i interesantniji. Evo šta savetuju stručnjaci.

Vi kao brend

1. Najpre počnite da razmišljate o sebi kao brendu.

Neka to bude prvi korak.

Vi kao brend

2. Razumite sebe i budite autentični – onakvi kakvi jeste.

Loše je i veoma teško, gotovo neizvodljivo, graditi brend na lažima. Skinite maske bez straha, najpre pred sobom, razmislite o svojim stavovima, verovanjima, onome što vas intimno pokreće, o svojim snagama i slabostima i prihvatite ih.

To je osnova koju ćete „u hodu polirati“, raditi na njoj i predstavljati je drugima. Ljudi se povezuju sa ljudima, realnim ljudima. Može da se desi da na početku i poveruju u prevaru, ali se nedoslednost, koja kad-tad postane vidljiva, kažnjava trajnim nepoverenjem.

Vi kao brend

3. Razvijajte veštine komunikacije i koristite ih.

Govorite ljudima, obraćajte im se. Pokušajte da to bude na vama svojstven način. Komunikacija se može vežbati, ali i usvršavati čitanjem. Neke fraze, čak i ukoliko to ne radite namerno, postepeno postaju obeležja vašeg stila, a bogatstvo rečnika svakako vremenom raste.

Pokušavajte što češće da se uključujete u razgovor i zastupate svoj stav o pojedinim temama. Imajte u vidu i da nećete uvek naići na odobravanje – naučite da vas to ne ometa i ne brine.

Vi kao brend

4. Dodajte svojim obraćanjima interesantne detalje.

Budite dobro obavešteni o oblasti koja vas interesuje, potrudite se da prvi saznate novosti, a zatim da ih prenesete drugima. Bilo da se radi o pripremanju jela, političkoj kampanji, popravci automobila, ponudama kredita, tehnološkim inovacijama, specijalnim naučnim dostignućima… stvari se menjaju brže nego ikada ranije. Odvojite vreme i pratite ih.

Vi kao brend

5. Onlajn prisustvo, veoma važno.

Ukoliko ste na nekoj od društvenih mreža, pravila su identična. Značaj ovog medija za formiranje ličnog brenda treba dodatno naglasiti. U životu birate kada i kako ćete ljude sresti, a ono što postavite na svoj profil uvek je tu, posebno ako ste dozvolili da vaši postovi budu javni.

Internet prisustvo može snažno da podrži, ali i naruši utisak koji ostavljate na druge, pa odvojite vreme da ga učinite autentičnim. Ukratko – budite to vi – osoba koja zna o čemu govori i kakvu poruku želi da prenese, čak i kada je deljenje porodičnih fotografija u pitanju.

Budite otvoreni i pošteni, budite jedinstveni, budite osoba kojoj drugi veruju. Odvojite vreme i posvetite se sebi – kao brendu. (danubeogradu.rs)

Vi kao brend

 

Uređuje: Katarina Vidaković