Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Smeh joga, ili jednostavno – smeh
Smeh joga, ili jednostavno - smeh

Smeh joga, ili jednostavno – smeh

Novi velnes pokret – smeh joga, stigao je u Srbiju, a kako svakog prvog petka u oktobru svet obeležava Meuđunarodni dan osmeha trenutak je da saznamo više i o jednom i o drugom.

Osmeh i smeh. Urođena reakcija nastala davno u evoluciji, veza deteta i majke, ventil za oslobađanje od napetosti, sredstvo komunikacije…

Poznati savet, dobro zasnovan na činjenicama glasi: ako se smejete kada ste srećni, smejte se – i bićete srećni. Na sličnim principima zasnovana je i smeh joga, praksa nastala u poslednjim godinama dvadesetog veka ali, krenimo redom…

Smeh za fizičko i mentalno zdravlje

Smeh smanjuje stres i istraživanja su to pokazala – nivo kortizola i epinefrina, „hormona stresa“, opada tokom smeha.

Smeh ubrzava cirkulaciju i tako na prirodan način jača srce i snižava krvni pritisak. Smejanje troši kalorije, pročišćava pluća, povoljno deluje na rad organa za varenje i budnost. Stručnjaci kažu da postoji 19 različitih vrsta smeha, u kojima učestvuje između pet i 53 mišića.

Pored smanjenja količine potencijalno štetnih hormona u krvi, smeh oslobađa „hormon sreće“ endorfin i druge korisne supstance, koje direktno jačaju imuni sistem i pomažu borbu protiv bola i bolesti.

Blagodeti smeha za mentalno zdravlje su najočiglednije i svi ih poznajemo iz ličnog iskustva. Smejanje oslobađa emocije, umanjuje strah, bes i nelagodnost, uz nemerljiv pozitivan uticaj na sve vrste društvenih odnosa.

Ko ne želi pored sebe osobu koja mu se osmehuje?

Smeh joga, ili jednostavno - smeh

Empatija je kod smeha posebno izražena. Dovoljno je da vidimo druge kako se smeju pa da se i sami nasmejemo. O ovome najčešće govorimo kao o „zaraznom smehu“.

Zašto onda ne koristiti „lek koji ne košta“ za lepši dan u Beogradu?

Vežbe smeha i smeh joga

Predlažemo da vežbate da se smejete sami, ili u društvu.

Naučite da se smejete sebi i sopstvenim, ne mnogo značajnim, greškama. Pravite šale o stresnim situacijama i trudite se da budu što duhovitije.

Držite na radnom stolu zanimljivu figuricu ili igračku, poster ili fotografiju na zidu, koji mogu da izmame osmeh. Igrajte se sa decom ili kućnim ljubimcima, dodajte redovnim aktivnostima uvek neki interesantan detalj. Čitajte knjige i gledajte filmove ili serije koje izazivaju smeh. Osmehujte se drugima.

Ukoliko, međutim, želite sasvim nova iskustva, probajte smeh jogu.

Udruženje Smeh joga Srbija ima sedište u Novom Sadu, ali se konsultacije obavljaju i preko Skajpa, a kursevi različitih nivoa dostupni su u Beogradu.

Nedavno je, na primer, održana besplatna radionica u organizaciji NVO „Stari grad 50+“.

Smeh joga, ili jednostavno - smeh

Smeh joga kao filozofija oslanja se na smeh bez razloga. Malo je prostora da se detaljno opiše suština, pa prenosimo definiciju koju učitelji ove veštine sami daju.

„Laughter – Hasya – Smeh Joga je kompletna, prefinjena, jednostavno prihvatljiva i najlakši je oblik joge, nastao spajanjem Hasye (smeha) i joge radi stvaranja pozitivne energije, zdravlja i radosti.

Smeh Joga je zabavan i neverovatno jednostavan vid vežbi koje svi samovoljno radite, razlikuje se od smeha sa humorom, a ipak potencijalno menja život“.

Međunarodni praznici posvećeni smehu

U svetu je ustanovljeno više dana posvećenih lekovitoj aktivnosti smeha. Prvo obeležavanje Svetskog dana smeha bilo je 10. januara 1998. godine u Indiji, pa je to povod da se svakog 10. januara organizuju prigodni programi. Zvanično, Svetski dan smeha (World Laughter Day) je svaka prva nedelja u maju.

Prvi petak u oktobru je Međunarodni dan osmeha (World Smile Day). Inicirao ga je Harvi Bol, američki dizajner, autor smajlija. Bol, zaposlen u „Hanover osiguranju“, dobio je 1963. godine zadatak da nacrta srećno lice koje će podići moral zaposlenih. Tako je nastao smajli.

Manifestacija je prvi put održana 1999. godine, a zvanični sponzor Dana osmeha je, dve godine kasnije, posle Bolove smrti, postala fondacija sa njegovim imenom. A tu je i 1. april… (danubeogradu.rs)

Jedan komentar

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.