Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Hranite se zdravo: Omega 3
Losos - jedan od najpoznatijih izvora omega 3 masnih kiselina
Losos - jedan od najpoznatijih izvora omega 3 masnih kiselina

Hranite se zdravo: Omega 3

Leto je idealno vreme za lagane obroke bogate omega 3 masnim kiselinama. Na pijacama je veliki izbor voća i povrća koje možete kombinovati, a za pojedine vrste je malo poznato da su bogate ovim, izuzetno korisnim, sastojkom.

Nećemo detaljno o svim prednostima omega 3 masnih kiselina i njihovom uticaju na zdravlje srca, mozga, očiju, zglobova, na dobro raspoloženje, imunitet… O tome sigurno često slušate, uz savete da ih putem suplemenata (obično kapsula) unesete u organizam. Naglasimo, ipak, funkciju koja nam se ovih dana čini važnom – omega 3 kiseline u ishrani dovode do lepe i zategnute kože, zdrave kose i noktiju.

Posvetite, zato, ovo leto hrani bogatoj omega 3 masnim kiselinama, odnosno sledećim, kad god je to moguće svežim, namirnicama.

Laneno seme. Najbolji je izvor Omega 3 masnih kiselina, ali i vitamina B1, bakra i mangana. Ukoliko želite da laneno seme dodate hrani ne zagrevajte je preko 150 stepeni Celzijusa, kako biste iskoristili sve elemente u punom obimu.

Losos, sardine, škampi i tuna su poznati izvori omega 3 ulja, a porcija ribe se baš “dobro slaže” sa letom. Losos sadrži i vredne proteine, selen i vitamin D, što sve zajedno reguliše lučenje insulina sprečavajući nastanak dijabetesa. Upozorenje za visoke temperature i ovde važi, pa je kuvanje, na primer, bolje od prženja.  Savet za sardine iz konzerve: Isperite ih hladnom vodom i začinite limunovim sokom i ekstra devičanskim maslinovim uljem.

Orahe treba dodavati u jelo kad god se za to ukaže prilika, sa opnom u kojoj je većina najkorisnijih sastojaka. Odlični su za kožu, ali i kao anti-stres namirnica. Bogatstvo vlaknima reguliše varenje i probavu.

Proizvodi od soje, uključujući tofu, dodaju se salatama, supama i drugim jelima, kao odličan izvor omega 3 masnih kiselina.

I na kraju – dve namirnice koje na ovom spisku ne očekujete.

Spanać jeste najbogatiji magnezijumom i gvožđem, zatim vitaminima B2, B6 i K, ali sadrži i veoma značajne količine omega 3 masnih kiselina. Preporuka je da ga u sezoni konzumiraze tri puta nedeljno, kao varivo, u supama, salatama, sa pastom…

Maline sadrže antioksidante, veoma korisne flavonoide, kalijum i, ko bi rekao – omega 3 masne kiseline! Ne propustite ih kada su na pijacama.

Servirajte maline sa jogurtom, crnom čokoladom, medom… ovog vikenda i uživajte u Beogradu.

(danubeogradu.rs)

Jedan komentar

  1. Ne znam zasto se u spisku riba bogatih omega 3 masnim kiselinama uvek navodi i tuna koja zapravo ima relativno malo omega 3. Oko 5 X vise omega 3 od izvikane tunjevine imaju ribe koje se skoro nikad ne spominju a to su skusa i haringa. Takodje ovo na kraju teksta da navodno i spanac i maline imaju mnogo omega je potpuna kojestarija. Za sardine i laneno seme je tacno

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.