Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Balans poslovnih i privatnih aktivnosti
Balans poslovnih i privatnih aktivnosti
Balans poslovnih i privatnih aktivnosti

Balans poslovnih i privatnih aktivnosti

Poslodavci širom sveta počinju da prihvataju realnost – balans poslovnih i privatnih aktivnosti zaposlenih ima veliki i pozitivan uticaj na njihovu produktivnost.

Nov strateški imperativ je, dakle, na sceni – omogućiti radnicima dovoljno vremena za kvalitetan i raznovrstan život, koji okrepljuju telo i dušu, povećava njihov učinak na poslu i donosi korist firmi.

Uz nadu da menadžeri kompanija u Srbiji neće predugo čekati da daju svoj odgovor na navedenu temu, postavlja se i neobično pitanje – koliko su zaposleni spremni da naprave ravnotežu u svom životu.

Kako stvari stoje – trebalo bi da počnu da vežbaju odmah.

Pred vitrinom omiljenih specijaliteta

„Budi srećan što imaš posao“ – uobičajena je rečenica perioda recesije i postrecesije, prisutna podjednako na svim meridijanima, koja polako gasi lični doživljaj da bilo šta drugo može biti prioritet.

Radne obaveze uvukle su se duboko u privatni život i postepeno „ukrale“ dobar deo vremena za rekreaciju, zabavu, porodicu, san…

O stresu se više i ne govori – „važno je da imamo posao“.

Problem jeste u društvu, ekonomiji, krizi… ali je u velikoj meri i u pojedincu, koji mora da nauči da se dominaciji poslovnih obaveza suprostavi.

Stručnjaci savetuju, a Harvard biznis revija (Harvard Buseness Review) prenosi – napravite sopstveni plan.

Izbor i raznovrsnost

Zamislite da se nalazite u restoranu pred vitrinom prepunom vaših omiljenih jela, salata, poslastica…

Sigurno nećete moći na tanjir da uzmete sve, dakle morate da napravite izbor. Da li ćete uzeti samo jednu vrstu hrane i pojesti je toliko da vam na kraju bude loše? Sasvim prirodno – ne.

Odabraćete kombinaciju u kojoj ćete zatim maksimalno uživati… U jednom ukusu, pa drugom, pa trećem… Tako je i sa nedeljnim aktivnostima. Izbor je neizbežan, ali i raznovrsnost.

U velikoj vitrini života nalaze se posao, prijatelji, porodica, profesionalno usavršavanje, društvene aktivnosti, san, hrana, održavanje higijene, sport…

Svako treba realno da proceni koliko trenutno praznog mesta na svom „tanjiru“ ima za aktivnosti iz „vitrine“ i šta će od njih izabrati. Zatim se nedeljna realizacija prati i zapisuje – „tanjir“ se ponovo može dopuniti novim sadržajima tek ako se oslobodi prostor.

Nekada će se u tome uspeti više, nekada manje. Ukoliko je „tanjir“ pun – nema dodavanja. A ukoliko postoji prostor – važno je odrediti realne lične prioritete.

Beleženje možda izgleda naivno, ali ono to nikako nije. Svako oslobađanje prostora na „tanjiru“ dokaz je efikasnosti i obavljenog posla koji otvara mogućnost da se izabere relaksirajuća aktivnost po ličnom ukusu ili proba nešto potpuno novo.

Biti svestan količine vremena koje se troši i svega onoga na šta se vreme troši glavni je cilj – i preduslov za promene. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.