Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Da li pijete dovoljno vode
Da li pijete dovoljno vode (foto: Engin Akyurt / Unsplash)
Da li pijete dovoljno vode (foto: Engin Akyurt / Unsplash)

Da li pijete dovoljno vode

Nedovoljno unošenje vode čest je uzrok bola u leđima, glavobolje, slabijeg vida, problema sa varenjem, napada gladi i neodoljive potrebe za slatkišima.

Poremećen mineralni sastav u telu zbog nedovoljne količine unete vode pokazuju i laboratorijski nalazi.

Trenutak kada vam organizam pošalje signal da ste žedni je zakasnela reakcija na nedostatak vode u organizmu.

Prosečna, odrasla osoba, tokom dana bi trebalo da unese oko 1,5 do dva litra vode, ili 8-10 čaša vode od 200 ml.

Ukoliko se vaša ishrana bazira na povećanom unosu slane hrane, masnih mesa, suhomesnatih proizvoda, sireva, pekarskih proizvoda i slatkiša, potrebe za vodom biće veće, jer ove namirnice dehidriraju organizam.

Ukoliko ste u vreme doručka popili samo veću šolju kafe, a u toku dana još dve do tri šoljice ovog napitka, imajte na umu da ćete zbog efekta pojačanog izlučivanja tečnosti, koju izaziva kofein, imati potrebu da dodatno unesete vodu.

Mlade osobe nadoknađuju potrebu za vodom bezalkoholnim pićima, koja obiluju šećerima. Žeđ, koju pri tom osećaju, pokušavaju da ublaže uzimanjem dodatnih doza ovih napitaka. Istraživanja dovode u vezu konzumaciju zaslađenih napitaka i gojaznosti kod dece i odraslih, kao i nastanka dijabetesa tipa 2.

Čak i blagi nedostatak vode u organizmu može dovesti do pada energije, raspoloženja i sposobnosti jasnog razmišljanja. Blagi nedostatak vode u organizmu se definiše kao gubitak približno 1,5 procenta normalnog sadržaja vode u telu. Ispitivanja su pokazala da su slični efekti ovakvog gubitka tečnosti uočeni kod grupe ispitanika koji su prethodno pešačili 40 minuta na pokretnoj traci i kod onih koji su se odmarali.

Ovakvi rezultati ukazuju na značaj dobre hidratacije, ne samo tokom vežbanja, ekstremnih napora ili visoke spoljašnje temperature, već i tokom uobičajenih aktivnosti i odmora.

Dobra hidratacija – zdraviji život

Da li pijete dovoljno vode (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Najbolji način nadoknade vode u organizmu je unos filtrirane vode iz česme, prečišćene metodom reverzne osmoze, koja se unosi u malim gutljajima. Dobar izbor je Edel Wasser, aparat koji eliminiše nečistoće iz vode pomoću 5-stepenog sistema filtera, zasnovanog na principu reverzne osmoze, a u skladu sa najstrožim standardima kvaliteta.

Sa prečišćenom vodom možete pripremiti i prirodnu, slatku vodu sa dodatkom sezonskog voća i povrća. Ovakva voda sadrži obilje vitamina i minerala, koji blagotvorno deluje na čišćenje organizma i borbu protiv suvišnih kilograma.

Ako želite da se rashladite tokom vrelih, letnjih dana u bokal sa vodom prečišćenom reverznom osmozom dodajte krastavce, isečene na kolutove sa listićima nane i vaš napitak je spreman.

U vrelim letnjim danima kombinujte i prečišćenu vodu sa kockicama lubenice, listićima bosiljka, kajsijom i plodom šipka.

Za letnju detoksikaciju u bokal sa prečišćenom vodom dodajte maline, iseckani krastavac, pomorandžu i listiće mente.

Vodu treba ravnomerno unositi tokom celog dana. Ne preporučuje se da se odjednom unese veća količina vode zbog opterećenja bubrega.

Ako svako jutro započnete sa čašom do dve vode, snabdećete dragocenom tečnošću sve dehidrirane organe, uključujući i mozak. Voda u jutarnjim satima ispira sluzokožu usta, jednjaka creva i štiti želudac od viška kiseline. Zbog smanjenja viskoznosti krvi, indirektno se smanjuje i rizik od moždanog i srčanog udara.
(Dr Biljana Lučić, Ordinacija ZepterMedical)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.