Izdvajamo
Tai-či-čuan
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Da li ste probali tai-či-čuan?

Da li ste probali tai-či-čuan?

U Beogradu postoji nekoliko udruženja koja vas mogu uputiti u tai-či-čuan, sistem pokreta i laganih fizičkih vežbi nastalih davno u Kini.

Pre nego što se i sami uverite u njihovu blagotvornost, evo kratkog objašnjenja za neupućene.

Tai-či-čuan (čućete ponekad i izgovor tai-đi-ćuen) je zapravo tradicionalna borilačka veština, koja se zasniva na drevnoj kineskoj filozofiji ravnoteže duha i tela i slobodnom kretanju energije kroz organizam.

Pokreti u tai-či-čuanu, međutim, zbog svoje jednostavnosti i primenljivosti u očuvanju mentalnog i fizičkog zdravlja, postali su širom sveta popularni kao jedinstvena rekreativna aktivnost za sve uzraste.

Za kinesku usporenu gimnastiku, kako bi se najjednostavnije mogao opisati tai-či, nisu potrebni nikakvi preduslovi. Pre oko 3800 godina filozof Hua To pisao je o njoj kao o preventivi i leku za mnoge bolesti, a isto tvrdi i danas Institut sportske medicine u Pekingu, koji ga smatra opštom i pravovremenom mobilizacijom čovekovog krvnog sistema.

Istraživanja potvrđuju da osobe koje ga praktikuju posle pedesete godine, a koje se nikada nisu bavile sportom, imaju bolje zdravlje kardiovaskularnog, probavnog i nervnog sistema od kontrolne grupe koja ne vežba.

Tai-či-čuan mogu vežbati svi

Za tai-či-čuan veoma je važno dovođenje tela i duha u ravnotežu. Dok se izvode vežbe koncentracija je samo na kretanje, koje simbolično podražava pokrete šumskih životinja, ptica, struna muzičkih instrumenata…

Najjednostavniji kurs ima osam spletova, sa 24 vežbe, koje zajedno traju manje od 15 minuta. U naprednijim formama pokreti koji se uče se mere hiljadama. Tokom vežbanja najvažnija je sinhronizacija i simetrija pokreta ruku, nogu, tela i očiju, koje uvek prate jednu ruku.

Suptilno istezanje, kontrola ravnoteže i držanja tela doprinose aktiviranju delova mišićno-zglobnog sistema koji su obično najmanje angažovani prilikom svakodnevnih navika sedenja, rada na računaru, obavljanja kućnih poslova.

Tai-či-čuan mogu vežbati mladi i stari, zdravi i bolesni, tai-či Beograđani mogu vežbati kod kuće, u pauzama posla ili na otvorenom, sami ili u društvu…

Svi koji se zainteresuju da krenu korak dalje imaju na raspolaganju tai-či meditaciju i či-gong (či-kung) vežbe za zdravlje, namenjene za kontinuirano i usmereno održavanje mentalne i fizičke vitalnosti. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.