Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Dani za umereni postpraznični detoks
Umereni postpraznični detoks

Dani za umereni postpraznični detoks

Mnogo korišćena reč detoks ovde neće imati značenje koje joj se obično pripisuje, zato, glavu gore!

Svima nam je potrebna minimalna promena navika u ishrani, za bolji imunitet i balans u organizmu.

Ne govorimo o prelasku na presnu hranu, pijenju litara tečnosti, odlasku na specijalne manje ili više egzotične tretmane… Ostalo je još mnogo toga lepog, masnog i slatkog da se pojede, a ni svi praznici nisu prošli – nekoliko velikih u januaru tek predstoji.

Primenimo, dakle, odmah, sasvim primereni i umereni detoks, za koji je najvažnije – započeti ga bez odlaganja.

I supstance u mozgu – praznične

Za gore navedeni blagi detoks postoje i naučni dokazi. Da, pomenućemo miševe u laboratoriji, ovoga puta na Univerzitetu u Montrealu.

Kada šest nedelja konzumiraju hranu bogatu mastima, i zatim im se ona naglo ukine uz prelazak na zdravu hranu – miševi ispoljavaju simptome anksioznosti i depresije.

Odgovorne su izvesne supstance u mozgu, ali… da ne dužimo – nagli prestanak unošenja uobičajene zimske praznične hrane sličan je, u malom, prekidanju uzimanja nekih droga.

Upravo ovo je razlog što detoks dijete, o kojima obično čitamo u popularnim magazinima, često odlažemo, ili od njih potpuno odustajemo.

Umereni postpraznični detoks

Postepeni detoks

Umesto instant detoksa, zato, stručnjaci predlažu postepeno menjanje navika, uz nekoliko saveta.

Obezbedite sebi dovoljno sna – u tom slučaju organizam će posle buđenja, i kasnije u toku dana, manje „tražiti“ šećer. Umorne osobe najčešće posegnu za njim, kao najefikasnijim sredstvom za trenutne efekte.

Dodajte pečurke u obroke, posebno šitake, maitake ili bukovače, koje snažno deluju na imunitet.

Unesite u organizam magnezijum, koji mu pomaže da se bori sa stresom. Par badema ili semenke bundeve ga imaju, a može se obezbediti i iz drugih izvora.

Jedite više manjih obroka – ovo je veoma važna preporuka koja se najčešće krši, a efikasno sprečava unošenje bespotrebnog viška hrane. Idealno bi bilo da se na svaka tri sata uvedu balansirani obroci sastavljeni od ugljenih hidrata, proteina i zdravih masti.

Svako jutro započnite sa velikom čašom vode. Dnevno uvođenje čaše probiotskog napitka ili popularnog zelenog kašastog soka (smutija) od voća i povrća takođe se preporučuje.

Jedite peršun, kelj, kruške i limun – ove namirnice regulišu pH vrednost u organizmu i drže nivo šećera pod kontrolom.

Da na kraju ponovimo još jednom istinu o detoksu – on je trajna promena načina ishrane, a ne jednomesečna ili kraća dijeta. Najuspešniji je bez drastičnih koraka, uz savet da se primeni odmah. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.