Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Sneking: Srećni uz grickalice
Sneking, bez griže savesti...
Sneking, bez griže savesti...

Sneking: Srećni uz grickalice

Reč koja beleži rast popularnosti od sredine prošle godine, u pretraživačima širom sveta, je – sneking (snacking). Razlog su nutricionisti i njihovo insistiranje na činjenici da su mali snek obroci između osnovnih zdrava navika, koje se treba pridržavati.

Grickalice, kako ih na ovim prostorima nazivamo, stekle su lošu reputaciju, jer su izbor obično slatke čokoladne pločice, keks, čips… Za pad nivoa šećera u krvi između obroka koriste se jeftina instant rešenja, pa su snek obroci optuženi za višak kilograma, holesterola, i povećan rizik od nastanka brojnih bolesti, uključujući najteže.

Zdravi i umereni snek obroci, međutim, blagotvorni su za organizam, i neophodni u ishrani.

Evo i zašto.

Sprečavaju preterano uzimanje hrane za glavne obroke. Procena je da veoma gladan čovek unese i do 20% namirnica više tokom ručka ili večere.

Omogućavaju da za glavni obrok izaberete zdraviju varijantu. Ako mu pristupate sa normalnim nivoom šećera u krvi, veća je verovatnoća da ćete se odupreti pljeskavici i pici, na primer.

Dodaju vredne sastojke vašoj ishrani. Sastav snek obroka lakše je kontrolisati, pa ste tako u prilici da unesete hranljive sastojke koji vam u obrocima napravljenim ili serviranim za doručak, ručak i večeru nedostaju. Sigurno znate da se orašasti plodovi, semenke, voće, povrće, sir, integralne žitarice… kombinovani u nekoliko malih zalogaja, preporučuju.

Popravljaju raspoloženje. Svima nam je poznat osećaj slabosti i gubitka energije kad smo gladni. Pad koncentracije, nervoza, nezadovoljstvo i čitav niz drugih negativnih osećanja rastu, uslovljeni savršeno normalnom potrebom na koju, zbog straha od suvišnih kilograma, odbijamo da odgovorimo. Sneking je rešenje – on nas dovodi u fiziološki balans i pomaže da budemo pozitivni i zadovoljni.

Sneking upozorenja

Pored izbora zdravih grickalica, stručnjaci imaju još nekoliko upozorenja.

Prvo je – količina. Ograničite je, žvaćite polako, i uživajte.

Sledeće se odnosi na vreme. Sačekajte da osetite glad. Ne posežite za planiranim obrokom zato što vam je dosadno.

Ako je glavni obrok blizu, uzdržite se. Često se neposredno pre glavnog jela unesu nepotrebne dodatne količine hrane.

Mislite unapred i nabavite zdrave grickalice na vreme. Imajte ih kod sebe između obroka – možda nećete biti blizu mesta gde možete da ih kupite, pa ćete posezati za nekvalitetnim zamenama.

***

Setite se da su nutricionisti uvek preporučivali pet (manjih) obroka dnevno, što nije imalo preteranog odjeka u javnosti. Možda je bilo potrebno da se reč sneking postavi za jedan od postulata velnesa, pa da svet počne da uvodi – užinu.

(danubeogradu.rs)

Jedan komentar

  1. Kao neko ko obožava da jede i imala sam problema sa viškom kilograma pomoglo mi je to da sam jela što više sveže i niskokalorične hrane, da bih imala efekat kao da sam jela a zapravo nisam unela mnogo kalorija, ljudi se opredele za suvo i koštunavo voće što je jako pogrepno jer ono jeste jako zdravo ali i vrlo visokokalorično.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.