Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Ne odlažite vežbanje
Vežbanje je vaša obaveza prema sebi
Vežbanje je vaša obaveza prema sebi

Ne odlažite vežbanje

Koliko razloga ste u stanju da smislite, pa da baš ovog vikenda propustite vežbanje, trening, pojačanu fizičku aktivnost… nazovite to imenom kojim želite. Ukoliko niste od onih koji redovno u vežbanju nalaze uživanje, ovo su predlozi za vas.

Vežbajte manje nego što mislite da je dovoljno. Zaboravite sve savete koje ste čuli i pročitali, da je obavezna intenzivna aktivnost u trajanju od najmanje 30 minuta, na primer. Vežbajte pet minuta, deset minuta… i postavite sebi za zadatak da to činite svakog, u narednih sedam dana. Prvo, to je bolje nego ništa i drugo – lako ćete produžavati vreme kad vam to bude odgovaralo.

Isti metod primenite i ako smatrate da je vežbanje – dosadno. 

Ne terajte sebe da vežbate ako „baš nećete“, ali razmislite – neke osobe uživaju da vežbaju u društvu, a druge žele da vežbaju same. Kojoj grupi vi pripadate? Možda očekujete od sebe nešto što vam, zaista, ne odgovara, a postoji mogućnost da jednostavnom promenom načina trening zavolite.

Osobe koje redovno vežbaju ne analiziraju svoju motivaciju – trening je njihova rutina. Ukoliko smatrate da „niste dovoljno motivisani za vežbanje“, postoji neki drugi razlog koji nije sama motivacija Verovatno su to preterana očekivanja, pogrešna mišljenja, nedostatak informacija, predrasude…

Izgovor da trenutno nemate vremena, i da ćete početi da vežbate čim završite poslove koji su iskrsli – ne priznajemo. Odlaganje da učinite nešto neophodno, a dobro za svoje zdravlje, nema opravdanja. Prihvatite činjenicu da, jednostavno, nije tačno da ste toliko zauzeti. „Biti prezauzet“ – fraza je koja se najčešće koristi u svakodnevnoj komunikaciji, za različite namene, pa smo svi poverovali u nju. Vreme, dakle, nije problem, nego nešto drugo, što treba sami da otkrijete.

Ako ste pokušavali da vežbate i odustajali, morate da krenete ponovo. Iz početka. Neka loša iskustva budu garancija da u budućnosti neće biti tako. Ono što vam nije odgovaralo – promenite.

Vežbanje je besplatno, ako tako želite, i oduzima onoliko vremena koliko ste spremni da mu posvetite. Niko vas ne tera da imate ličnog trenera, odlazite kolima u teretanu na drugom kraju grada, provodite organizovano par sati van kuće, i to plaćate. Vežbajte sami u stanu, hodajte pored reke…

Vežbanje je dobro…

Sigurno ste mnogo puta pročitali ovo što sledi, ali moramo da istaknemo:

Vežbanje smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti, dijabetesa, moždanog udara, nekih vrsta karcinoma, artritisa, kardiovaskularnih bolesti. Vežbanje produžava životni vek. Rezultati analiza sastava krvi kod osoba koje vežbaju redovno pokazuju znakove zdravlja i/ili poboljšanja.

Vežbanje popravlja raspoloženje kod zdravih osoba, i kod osoba koje imaju psihičke probleme. Trening poboljšava kvalitet sna (ako se napravi dovoljan razmak od nekoliko sati između vežbanja i odlaska na spavanje).

Vežbanje poboljšava izdržljivost, nivo energije, mišićnu snagu, proces disanja, reguliše telesnu težinu.

***

Pokušajte, dakle, da ovog vikenda vežbate u Beogradu. Sigurno ćete posle treninga biti zadovoljni sobom, i osećaćete se dobro.

(danubeogradu.rs)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.