Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » (Ne)sakriveni šećer
(Ne)sakriveni šećer (foto: Pixabay)
(Ne)sakriveni šećer (foto: Pixabay)

(Ne)sakriveni šećer

Šećer je ugljeni hidrat – slatka supstanca koja je neophodna za život ćelija. Dokazano je, međutim, da preterano unošenje šećera u organizam dovodi do zdravstvenih problema, od kojih su dijabetes, gojaznost i karijes najčešće navođeni.

Savremena ishrana, posebno konzumiranje brojnih fabrički proizvedenih namirnica, nosi rizik svakodnevnog preterivanja u količini šećera, kojeg smo nedovoljno svesni.

Mnogi proizvodi koji se preporučuju kao zdravi, kao i neki drugi, za koje ne pretpostavljamo da ovaj sastojak uopšte sadrže, opasni su prikriveni izvori neke od vrsta šećera – glukoze, fruktoze ili laktoze.

Stručnjaci preporučuju da bi od ukupno unetih kalorija samo 5% trebalo da budu šećeri, što je komplikovano za praćenje i svakodnevno izračunavanje. Jednostavnije je poslušati savet: u organizam ne bi trebalo uneti više od 13 kašičica šećera na dan.

Koliko kašičica šećera šećera ima u…

(Ne)sakriveni šećer (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Jedna Snickers štangla (57g) i jedna limenka Koka kole zajedno sadrže 14 kašičica šećera! Sedam plus sedam!

Sva druga bezalkoholna pića koje obično kupujemo u konzervama i poslastice tipa čokoladni bar su po sastavu manje ili više slični, sa 5-7 kašičica šećera u svakom.

(Ne)sakriveni šećer (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Jedna kugla sladoleda obično sadrži tri kašičice šećera, koliko ima i čokoladni mus, srednje parče kolača od šargarepe ili kornet sladoleda. Nešto više ima voćna pita, popularni čokoladni mafin ima oko 4,75 kašičica, dok kod voćne i drugih vrsta torti sadržaj dalje raste.

Veliki problem nastaje kod cerealija, posebno preporučivanih kao prvi jutarnji obrok kod dece. U 100 grama Corn Flakes-a nalazi se 2,4 kašičice šećera, a kod pojedinih mešavina žitarica najpoznatijih brendova količina raste i do osam, devet, čak i celih 14 kašičica.

Voće sadrži vitamine i minerale i najbolje je da se šećer u organizam unese u prirodnom obliku, a ne kao „dodati šećer“ u prerađevinama.

(Ne)sakriveni šećer (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Ipak, trebalo bi imati u vidu da se sa 100 grama grožđa unosi i četiri kašičice šećera, a jedna kašičica manje sa istom količinom banana.

Jabuke, ananas, kivi, kajsije… takođe sadrže više od dve kašičice šećera.

(danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.