Izdvajamo
Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Kuhinja » Zdrave namirnice obavezne u kuhinji
Zdrave namirnice obavezne u kuhinji
Zdrave namirnice obavezne u kuhinji

Zdrave namirnice obavezne u kuhinji

Naučnici i nutricionisti različite namirnice preporučuju kao dobre za jačanje imuniteta, borbu protiv suvišnih kilograma, zaštitu od bolesti.

Postoje, međutim i one, univerzalno dobre namirnice, koje bi obavezno trebalo imati u kuhinji i konzumirati ih, ne baš svaki dan, ali češće. Dobro je imati ih na spisku pre odlaska u kupovinu. Dobro je imati i na umu: umereno je najbolje!

Borovnice, u odnosu na drugo voće i povrće, imaju rekordan broj antioksidanata, a pola čaše borovnica zamenjuje jedan obrok voća i povrća. Ne treba ih zagrevati, pošto se tako gubi vitamin C.

Beli luk – trebalo bi uzimati bar jedan čen dnevno, posle seckanja beli luk obavezno ostaviti da stoji 10 minuta, kako bi se oslobodili korisni sastojci.

Maslinovo ulje u količini od jedne kašike dnevno blagotvorno deluje na organizam, najbolje je da bude devičansko, ekstra devičansko, hladno ceđeno.

Brokoli – pola šolje ovog povrća barite 3-4 minuta na pari, dok ne dobije hrskavu strukturu; otklanja iz organizma potencijalna kancerogena jedinjenja.

Jogurt sa probioticima održava zdravim organe za varenje i preporučuje se u količini od ¾ šolje.

Ovas sadrži rastvorljiva vlakna beta glukan koja snižavaju holesterol i krvni pritisak, pa je dobro konzumirati najmanje jednu i po šolju kuvane ovsene kaše ili pahuljica, ili jednu šolju ovsenih mekinja (dnevno).

Laneno seme je dobro samleti i dodati jelima u količini od 1-2 kašike dnevno. Ova namirnica pomaže kod svih upala, astme i predstavlja preventivu za rak dojke.

Cimet – snižava trigliceride i holesterol, reguliše šećer u krvi i bori se protiv bakterija i upala u količini od polovine ili četvrtine kašičice dnevno. Može se dodati u kafu, u druge napitke i poslastice.

Čaj u količini od dve do pet šolja, obavezno između obroka, štiti od bolesti srca, moždanog udara i karcinoma.

Mahunarke štite srce snižavajući holesterol, preporučuje se da se uključe u dnevne obroke sa ¾ šolje. (danubeogradu.rs)

loading...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.